Miettikää kahdesti ennenkuin aloitatta ssri lääkkeen käytön.

  • Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti
"vierailija"
Itse olen syönnyt n. 7 kk kyseistä lääkettä masennuksen. Lopetin hiljattain lääkkeen käytön. Olotila on ahdistava ja olisi kuin sähköiskun saanneella. Keskittyminen on vaikeaa ja hikoiluttaa. Unohduksia tulee paljon. En suosittele kenellekkään SSri lääkettä.
 
määä
No kai sä lopetit vähentämällä vähän kerrallaan? Pitää tehdä aika hitaasti. Minä tosin olen lopettanut usein kuin seinään, kun on loppuneet, enkä ole halunnut hakea uutta, mutta en suosittele samaa kellekään. Ohi se kuitenkin menee suht nopsaan.
 
Lopetitko liian äkkiä?
Lääkettähän ei saa lopettaa heti, eikä ominpäin. Itse olen syönyt SSRI lääkettä reilusti yli kaksi vuotta ja alkuoireiden mentyä ohi ei ole ollut mitään ongelmia.
 
PimPomPäm
Minulla ssri - lääkitys (fluoksetiini) ja en vaihtaisi mistään hinnasta.
On auttanut masennukseeni, sosiaalisten tilanteitten pelkoon ja ahdistuneisuuteen hyvin.

Mitä ehdottaisit tilalle?

Kaikilla lääkkeillä lienee sivuvaikutuksensa.
 
Ei ole vain yhtä SSRI lääkettä. Kerro hoitavalle lääkärillesi sivuvaikutuksista, niin voitte kokeilla löytää sinulle sopivan lääkkeen.

Jos kellä on serotoniinin takaisinotto-ongelmia, kannattaa tietysti hoitaa asiaa lääkärin neuvojen mukaisesti oikealla lääkkeellä terapian, terveiden elintapojen ynnä muun tuen kanssa.

Muoks. Aaa, luin huolimattomasti. Ei mikään ihme, jos tuntuu pahalta. Kannattaa noudattaa lääkkeen käyttöohjeita, hei haloo!
 
Viimeksi muokattu:
Joo...ollaan mietitty monesti ja nyt voidaan taas elää kun mies syö sertraliinia. Miksi ap lopetit noin pian. Monesti täytyy punnita lääkehaitat ja vaikutus elämänlaatuun jollei syö. Haittavaikutuksia ei oo alun jälkeen ollut.
 
Viimeksi muokattu:
"vierailija"
Olen kysynyt apua työterveyslääkäristä ja hän sanoi että puolittaa ensin annoksen sitten lopettaa.On kuulemma semmoinen tunne että aivoista puuttuisi pala. Totta totisesti pitää paikkansa.
 
"vieras"
Mun paras päätös oli syödä kuuri ssri-lääkettä. Laihduin, paniikkikohtaukset loppuivat, hengen salpaava ja nukahtamista estävä ahdistus loppui, masennus helpotti. Pystyn ja jaksan taas elää ja huolehtia lapsista kunnolla eikä miehen tarvii tehdä sitä yksin.
 
  • Tykkää
Reactions: MolliMelooni
[QUOTE="vieras";28357502]Mun paras päätös oli syödä kuuri ssri-lääkettä. Laihduin, paniikkikohtaukset loppuivat, hengen salpaava ja nukahtamista estävä ahdistus loppui, masennus helpotti. Pystyn ja jaksan taas elää ja huolehtia lapsista kunnolla eikä miehen tarvii tehdä sitä yksin.[/QUOTE]

Mä olen myös yksi, joka on saanut avun ssri-lääkityksestä. Se on ihmeellinen tunne, kun huomaa joku päivä olleensa liki koko päivän tyytyväinen ja pirteä. :)
 
Viimeksi muokattu:
"emppuli"
No noihan on vaan ns. vieroitusoireita, ei ne pysyviksi jää. Tosiaan, itselleni ei esim. paroksetiini sovi ollenkaan, sertraliini sen sijaan paremmin. Kysy lääkäriltä, mikä sulle vois sopia ja millä annostuksella. Niin kuin sanottu, kaikilla lääkkeillä on sivuvaikutuksia, pitää vaan punnita hyödyt ja haitat.

Mikä lääke sulla on ollut?
 
Mä lopetin kyllä kertalaakista silloin aikanaan.. Vieroitusoireet kesti noin pari viikkoa ja eihän ne mukavia olleet.. Lopetin nopeasti siksi, että olin jo pidemmän aikaa ollut ns. terve, ja tuntui lääkkeitä syödessä, että olen liian iloinen ja pirteä koko ajan. Oli virtaa vaikka muille jakaa ja kokoajan piti olla jotain tekemistä. Säikähdin sitä hieman ja päätin, että nyt loppu nappien syönti. En sitten tiedä noista vaurioista, mutta kyllä se mielestäni jotain lääkkeistä kertoo, jos tulee tuollaiset vieroitusoireet. Että jos lopettaessa voi tulla vaurioita, niin eikö niitä tule möys käyttäessä lääkettä..
 

Yhteistyössä