Miettiiköhän Sanna Marin jälkikäteen että kannattiko ottaa just tänä aikana pm pesti vastaan?

En nyt motkota Sannasta, vaikka ei ole mun lempipoliitikko.
Mut jos objektiivisesti aattelee, niin onhan hänellä aika erikoinen pääministerikausi. Ensin korona(-vouhotus, koronaan oisi voinu suhtautua kaikki rennomminkin), sitten Venäjän takia liitytään Natoon. Naapurimaa hokee ydinsotaa.

Yleensä pääministerin murheita on tavismurheet kuten naputtava oppositio, budjettiriihi ja työllisyyslukemat.
 
Nii ja mä luulen että toisaalta maailma on nyt yhdentymässä (oli se illujen vaikutusta tai ei) eli Sanna on saanu mallia ja tukea muilta länsimailta. Sen ei oo tavallaan tarvinnu aloittaa mitään ominpäin.
 
vierailija
Päinvastoin. Tämä hurlumhei mahdollistaa Marinin nousun valtiomiesluokkaan, vaikka hän on vielä noin nuorikin. Koronan kanssa oli vähän sellaista rämpimistä, mutta natokysymyksen myötä on tullut taas aitoa johtajuutta ja päämäärätietoisuutta.
 
Päinvastoin. Tämä hurlumhei mahdollistaa Marinin nousun valtiomiesluokkaan, vaikka hän on vielä noin nuorikin. Koronan kanssa oli vähän sellaista rämpimistä, mutta natokysymyksen myötä on tullut taas aitoa johtajuutta ja päämäärätietoisuutta.
No, jos kuitenki kritisoin, niin eihän täs Nato-asiassa Sanna ees ollu alunperin kovin innokas, mutta kun lööpit julistaa mitä julistaa ja Sauli vihjaa että Natoon ja äkkiä, niin Sanna menee virran mukana = tekee muka-rohkeita päätöksiä.

Siis Nato on Venäjän takia nyt ihan ok, mutta Sannan on helppo tehdä päätöksiä kun vaan seuraa tätä linjaa:

Pääasia että on
-länsimaista ja EU:n ensin päättämää
-uudistusta vaikkei oo varma onko se jokin uudistus jees
-naisten koulutusta ajavaa
-yhdentymistä. Nyt pitää kaikessa yhdentyä vimmalla.

Helppoo ku heinänteko. Korona-asioissa Marinilla oli edes vähän munaa harata vastaan kokkareille, mutta Nato-asiassa se menee enemmistön mukana.
 
vierailija
Fiksun ihmisen tunnistaa siitä että pystyy vaihtamaan mielipidettään maailman muuttuessa (korona, Nato)
Juuri näin. Ajatuksiinsa ei saa juuttua vaan pitää kehittää itseään.
Toimittajat ovat alkaneet kirjoittaa Sannasta kunnioittavaan sävyyn.
Seuraan mielenkiinnolla minkä päätöksen Ruotsi tekee Nato-asiassa.
Minua huvittaa suuresti miten joitakin ihmisiä riepoo nuoren ja kauniin naisen pärjääminen Suomen vaikutusvaltaisimman viran hoidossa.
Eikö teitä ikinä hävetä nurkkakuntaisuutenne?
Minulla on tällä palstalla sitkeä häntäkärpänen. Olisi kiva tietää mistä hän on eniten ärsyyntynyt kirjoituksissani.
 
vierailija
Juuri näin. Ajatuksiinsa ei saa juuttua vaan pitää kehittää itseään.
Toimittajat ovat alkaneet kirjoittaa Sannasta kunnioittavaan sävyyn.
Seuraan mielenkiinnolla minkä päätöksen Ruotsi tekee Nato-asiassa.
Minua huvittaa suuresti miten joitakin ihmisiä riepoo nuoren ja kauniin naisen pärjääminen Suomen vaikutusvaltaisimman viran hoidossa.
Eikö teitä ikinä hävetä nurkkakuntaisuutenne?
Minulla on tällä palstalla sitkeä häntäkärpänen. Olisi kiva tietää mistä hän on eniten ärsyyntynyt kirjoituksissani.
Sannan pääministerikaudella Suomea on kohdannut korona, jättivelkaantuminen, sodan uhka ja rahojemme hassaaminen ulkomaille.
Viimeksi näin huonosti on mennyt 1940-luvun alussa...
 
vierailija
No, jos kuitenki kritisoin, niin eihän täs Nato-asiassa Sanna ees ollu alunperin kovin innokas, mutta kun lööpit julistaa mitä julistaa ja Sauli vihjaa että Natoon ja äkkiä, niin Sanna menee virran mukana = tekee muka-rohkeita päätöksiä.
Ei tietenkään ollut innokas. Sanna Marin edustaa SDP:n vasemmistosiipeä. Siis jo lähtökohtaisesti jossain määrin natokriittisen puolueen natokriittistä osaa. Hän on jatkumoa Tuomiojan ja Halosen linjalle. Siitä huolimatta hän oli sekä kykenevä että halukas tarkastelemaan kantaansa avoimesti ja päivittämään asennoitumistaan tietoon pohjautuen olosuhteiden muututtua. Tästä nostan hattua.

Eikä pelkästään se, että Marin kykeni tekemään omakohtaisia ratkaisuja, vaan se että hän puolueen puheenjohtajana sai johdettua läpi puolueen strategiaprosessin ja kirkastettua linjan ilman mitään suuria repeämisiä suuntaan tai toiseen. Se kertoo johtajuudesta. Ja pääministerin roolissa hän on toiminut moitteettomasti. Jos ja kun Suomi päätyy tämän hallituksen aikana natohakemuksen jättämään, Sanna Marin nousee minun kirjoissani yhdeksi oman elinaikani parhaista pääministereistä. Ja olen kuitenkin änkyräkonservatiivi persu setämies.
 
vierailija
Ei tietenkään ollut innokas. Sanna Marin edustaa SDP:n vasemmistosiipeä. Siis jo lähtökohtaisesti jossain määrin natokriittisen puolueen natokriittistä osaa. Hän on jatkumoa Tuomiojan ja Halosen linjalle. Siitä huolimatta hän oli sekä kykenevä että halukas tarkastelemaan kantaansa avoimesti ja päivittämään asennoitumistaan tietoon pohjautuen olosuhteiden muututtua. Tästä nostan hattua.

Eikä pelkästään se, että Marin kykeni tekemään omakohtaisia ratkaisuja, vaan se että hän puolueen puheenjohtajana sai johdettua läpi puolueen strategiaprosessin ja kirkastettua linjan ilman mitään suuria repeämisiä suuntaan tai toiseen. Se kertoo johtajuudesta. Ja pääministerin roolissa hän on toiminut moitteettomasti. Jos ja kun Suomi päätyy tämän hallituksen aikana natohakemuksen jättämään, Sanna Marin nousee minun kirjoissani yhdeksi oman elinaikani parhaista pääministereistä. Ja olen kuitenkin änkyräkonservatiivi persu setämies.
Nostan virtuaalihattuani sedälle!
Tuskin tämän palstan kirjoitukset ovat saaneet mielesi valaistumaan.
 
Ei tietenkään ollut innokas. Sanna Marin edustaa SDP:n vasemmistosiipeä. Siis jo lähtökohtaisesti jossain määrin natokriittisen puolueen natokriittistä osaa. Hän on jatkumoa Tuomiojan ja Halosen linjalle. Siitä huolimatta hän oli sekä kykenevä että halukas tarkastelemaan kantaansa avoimesti ja päivittämään asennoitumistaan tietoon pohjautuen olosuhteiden muututtua. Tästä nostan hattua.

Eikä pelkästään se, että Marin kykeni tekemään omakohtaisia ratkaisuja, vaan se että hän puolueen puheenjohtajana sai johdettua läpi puolueen strategiaprosessin ja kirkastettua linjan ilman mitään suuria repeämisiä suuntaan tai toiseen. Se kertoo johtajuudesta. Ja pääministerin roolissa hän on toiminut moitteettomasti. Jos ja kun Suomi päätyy tämän hallituksen aikana natohakemuksen jättämään, Sanna Marin nousee minun kirjoissani yhdeksi oman elinaikani parhaista pääministereistä. Ja olen kuitenkin änkyräkonservatiivi persu setämies.
Juu mutta ota huomioon ympäröivä paine. Nyt on helppo laittaa rivit suoriksi Naton suhteen, mutta esim.puoli vuotta sitten ei.

Marinin ei tartte kuin kattoa mihin länsimaat menee, ja kaakattaa perässä.
Tavallaan vaikea pm-kausi, mutta samalla äärimmäisen helppo.

Kun ottaa suunnan vaan "aina EU:n ja länsimaiden uudistuksia päin", niin ei tartte aivoja käyttää, ja aina tulee kehujia, koska olet siinä trendin harjalla.

Tää on naispoliitikoilla muutenkin se tyyli. Ovat muka rohkeita uudistajia, mutta kun latu on jo selvä.

Ai niin, ja tartteeko sitä ees sanoa, mutta Ruotsi tulee menemään Natoon kans.
 
vierailija
Miehenä olemisesta minulla ei ole kokemusta.
Elämä on ihmeellistä. Meidän kansalaisten oma etu on ajatella hyvää vallan huipulla olijoista. He tekevät päätöksiä pitkällä tähtäimellä. Voimia ja jaksamista heille.
Tehkää tästä palstasta iloisempi ja hyvätuulisempi.
Sitten joku päättäjä saattaa käydä lukemassa kirjoituksianne.
 
vierailija
Miehenä olemisesta minulla ei ole kokemusta.
Elämä on ihmeellistä. Meidän kansalaisten oma etu on ajatella hyvää vallan huipulla olijoista. He tekevät päätöksiä pitkällä tähtäimellä. Voimia ja jaksamista heille.
Tehkää tästä palstasta iloisempi ja hyvätuulisempi.
Sitten joku päättäjä saattaa käydä lukemassa kirjoituksianne.
 
Miehenä olemisesta minulla ei ole kokemusta.
Elämä on ihmeellistä. Meidän kansalaisten oma etu on ajatella hyvää vallan huipulla olijoista. He tekevät päätöksiä pitkällä tähtäimellä. Voimia ja jaksamista heille.
Tehkää tästä palstasta iloisempi ja hyvätuulisempi.
Sitten joku päättäjä saattaa käydä lukemassa kirjoituksianne.
Miks on tehtävä ajatella vain hyvää valtaapitävistä?
Pitäskö siis venäläisten ajatella hyvää Putinista?

Mun mielestä valtaapitävistä pitää ajatella realistisesti, eli sekä hyvää että huonoa, sen mukaan miten se on toiminu. Mä rökitän Saleakin silloin, kun on ollu aihetta.
 

Yhteistyössä