Mietityttää TODELLA!!

äitiliini1980

Uusi jäsen
22.10.2009
1
0
1
Miten ihmeessä 4-v poikamme voi olla tietoinen kaupoista(/asiasta), joista miehet voivat ostaa tekopimp...joihin saa sitten laittaa sen??? Miten alan asiaa selvittämään mistä tuo on tullut poikamme korviin? Hoitopaikasta vai onko läheisyydessämme joku sairas persoona? Hän oli kertonut tämän mummulle ja huolestunut mummu kertoi minulle ja huolestuin todella myös! :'( Mummu oli yrittänyt kysyä kuka sellaista on sanonut niin poikamme oli hermostunut ja väittänyt keksineensä itse eikä ollut suostunut kertomaan. Varmasti tuon ikäinen ei itse voi tuollaisia asioita keksiä! 4-v neuvolan tilasin tänään. Sain ajan kuukauden päähän. Siellä VIIMEISTÄÄN otan asian esille. Haluaisin todella tietää MISTÄ ja KENESTÄ oikein on kyse!Vinkkejä kaipasisin tähän tilanteeseen...

Aika pahalta kuullostaa. :o
Älä painosta lasta kyselemällä tuosta liikaa, mutta pidä korvasi auki ja kysele keitä on nähnyt päivän aikana ja mitä tykkää näistä ihmisistä jne.
Kierrellen ja kaarrellen lapsi saattaa sanoa jotain mistä voi päätellä lisää. Tärkeintä että itse pysyt rauhallisena etkä näytä järkytystä ja vakuutat että voi kertoa mitä vaan eikä äiti suutu ja rakastaa aina jne.
kertojahan voi myös olla joku tarhakaveri... mutta mistä tämä on asian saanut tietää... niin.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
kavereilta. ja ne kaverit on kuullu isoveljiltä ja avot soppa on valmis.

Kyse voi tosiaan olla ihan tästä. Ei siis kannata liikaa hermostua. Toisilla lapsilla hoidossa voi olla isompia sisaruksia, joilta kuulee kaikenlaista ja sitten niitä juttuja kerrotaan eteenpäin ties missä muodossa. 4-vuotiaat ei ihan kaikkea kuulemaansa aina kuitenkaan täysin ymmärrä.