Mietittiin siskoni kanssa, että mihin äitimme pyrkii tällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli olen 31v ja siskoni on 20v. Olemme molemmat todella hoikkia ja urheilullisia, hyväkroppaisia ja mielestäni myös ihan kauniita naisia. Olemme aika samannäköisetkin keskenämme ja töissä kauneudenhoitoalalla eli laittaudutaankin kyllä.

Meillä on myös 16v sisko, jolla on eri isä kuin meillä. Hän on myös nätti nuori, mutta valitettavasti painon kanssa ollut ongelmia. Nyt tosin hoikistunut selvästi,mutta edelleen se monelle nuorelle niin tyypillinen pelastusrengas seuraa mukana. Eikä ole urheilullinen.

Lisäksi naisporukassa on myös velipuolemme 18v tyttöystävä,nätti ja kaunis tyttö, hoikkakin.

Meitä on siskomme kanssa alkanut ihmetyttää äitimme tapa arvostella minua ja siskoani. Huomauttelee ilkeästi mm. painosta, jossa ei todellakaan ole huomauttamista tai jos vaikkapa äitini miesystävä kehuu minua hoikaksi niin äitini sanoo että kyllä se tosta pian lihoo tms.

Sen sijaan siskopuolellemme ja tälle miniäehdokkaalleen käy jatkuvasti facebookissakin kirjoittamassa, että olet niin kaunis ja kaunis tyttäreni ym. Juhlissakin aina mainitsee, että on tuo nuorin niin kaunis ja muutekin usein puhuu siitä miten kaunis on. Hehkuttaa myös, että on ikäistään vanhemman näköinen yms.

Ei tällä sinänsä mitään merkitystä ole, mutta on tuo kyllä minusta aika erikoista jotenkin. Vai luulenko vaan?

Olemme myös siskoni kanssa pohtineet, että mitäs jos joskus sanoisimme siskopuolemme painosta jotain sitten, kun äitimme seuraavan kerran arvostelee meidän painoamme. Tuntuisikohan se kivalta? Vai saako vain niitä arvostella joilla ei oikeasti ole paino-ongelmaa?

Itse ajattelisin näin ulkopuolisen silmin että äitinnekin on huomannut siskopuolenne pasino-ongelmat ja yrittää parantaa hänen itsetuntoaan kehumalla tätä kuitenkin kauniiksi jne. En tarkoita että äitinne toimii oikein mutta ehkä hän yrittää kuitenkin omalla tavallaan tsempata siskopuoltanne

äitinne haluaa että siskopuolenne tuntisi itsensä yhtä kauniiksi kuin te olette siskosi kanssa... hän luultavasti ajattelee että te siskosi kanssa olette itsevarmoja, eikä teitä tarvitse erikseen kehua

Äitinne pyrkii varmaan siihen että paksukainen tuntisi olonsa hyväksi. Sitä hän ei varmaan tajua että kyllä paksut ihmiset ymmärtävät jos heitä turhaan hehkutetaan, ja voi olla että siskopuolenne tuntee olonsa aika vaikeaksi äitinne takia.

Minäkin ajattelisin niin että nuo kehut nuorelle on itsetunnon kohotusta. Tosin se että sitten haukkuu teitä vanhempia siskoja niin ei kyllä liity tuohon millään tavalla..

Ehkä äitinne pitää vähän pyöreämpiä nätimpänä? Onko itsekin pyöreä? Tai jos te vanhemmat siskokset muistutatte enemmän isäänne niin äitinne ei siksi niin tykkää teidän ulkonäöstä..? Niin tai näin niin tökeröä käytöstä teidän äidiltänne.

Sen vielä lisään että eikö tuota voisi ottaa joskus suoraan puheeksi äitinne kanssa? Eli kun seuraavan kerran huomauttaa jotakin teidän painostanne, niin kysytte suoraan että miksi hän niin usein sanoo teidän painosta vaikka olette hoikkia ja eihän x:kään (pikkusiskonne) niin kovin hoikka ole.. (tosin tätä ei tarvitse pikkusiskon kuullen sanoa). Voitte kertoa että teidän mielestä tuo on vähän omituisen kuuloista, ikäänkuin teidän paino olisi jotenkin ongelma ja se on vähän loukkaavaa.

oi,miksi siihen pitäisi sanoa yhtään mitään?jos kerran tiedostatte olevanne kauniita,urheilullisia ja hoikkia, ei tuollaisen nalvailun pitäisiolla teiltä pois.turhaan alennutte samalla tasolle.
i

Meillä myös äiti kehui kauniiksi kuopustaan. Mutta hän on /oli oikeasti se kaunein ja pisin.

siis kehui kun sisko oli lapsi/nuori. Nyt kun siskolla on lapsia, kehuu hänen lapsiaan, miten ovat niin älykkäitä ja kauniita, ja urheilullisia ja kaikkea mahdllista. Aivan nero on siskon esikoinen, vaikka hyvä että osaa lukea 8-vuotiaana.

En tiedä, miksi jotkut eivät tajua olla tasapuolisia. Ehkä ennen näistä asioista ei välitetty mitenkään, jos oli vanhempi kuin joku toinen, sai sanoa mitä halusi. Maalla kasvatus oli mitä oli.

Ja toisaalta oma äiti joutui itse epäreilun kohtelun osaksi omalta äidiltään, joka kehui aivan selvästi aina toisia lapsia, mutta toisia ei. Joten. Ei voi antaa kauhalla, jos on lusikalla saanut.

yksi opettaja aikanaan kehui kaverin nättejä silmiä, ja ihmettelin itsekseni, että ei munkaan pällistimissäni pitäis vikaa olla, kun kauniimpana mua meistä kahdesta kai yleensä pidettiin. Kesti pirun monta vuotta, ennen kuin ymmärsin, että tämän opettajan silmissä minä olin kaksikossa se vähän liiankin komea, ja kaverin itsetunto-ongelmat taas kokeneelle keski-ikäiselle loistivat kilometrin päähän. Minä taas yläasteikäisenä en niitä lainkaan niin kirkkaasti tajunnu. Enkä myöskään käsittäny, miltä itse näytin.

Ymmärrän, että kun sanojana on oma äiti, siinä voi aikuistakin tytärtä lapsettaa. Mutta te tosiaan tiedätte olevanne koreita otuksia, ja äiti luultavastikin pitää itsestään selvänä, että tiedätte sen tasan tarkkaan hänen sanomattaankin.

Tuo muistuttelu siitä että kauneus tulee katoamaan, on monen äidin helmasynti ja varmasti siihen usuttaa tietty kateus. Mutta onhan siinä hyvettäkin mukana, sillä naisen ei ole hyvä sitoa identiteettiään peilikuvaansa. Unohtuu sitten olla ihminen. Äiti näkee teissä nuoruutensa ylpeyden toistuvan ja haluaa varoittaa.

Niinhän siitä joku viisas sanoi: kaunis nainen katsoo peiliin ja luulee näkevänsä itsensä. Ruma nainen katsoo peiliin ja tietää, että tuossa ei ole hän.

Mun mielestä on otoa, että äiti ylipäänsä kiinnittää noin paljon huomiota kakaroittensa ulkonäköön. Ja sinä ja siskosi tämän asian pohtimiseen. Pinnallisen oloinen perhe.

[QUOTE="vieras";23566449]äitis vanhenee ja sitä harmittaa se.[/QUOTE]

Samaa veikkaan. Lisäksi voi hyvin vaikuttaa se, että saattaa katkerasti suhtautua teidän isäänne, ja jos muistutatte häntä, niin yrittää mollata teitä siksi.

Yhteistyössä