Mietittiin, että jos mentäisiin miehen kanssa kahdestaan viikoksi lomalle - lapset 4v ja 7v eivät lähtisi mukaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
olisiko se ihan sairaan itsekästä??

Lapset olivat juuri pari kk sitten kanssamme lomalla ja eivät erityisemmin pitäneet matkustelusta, lennot sun muut.

Ovat paljon reissanneet elämänsä aikana eli ei mikään varsinainen elämys siltä osin..

Jäisivät tuttuun päiväkotiin ja läheinen sukulainen asuisi heidän kanssaan - mutta on vielä mietinnän asteella, että lasten kanssa vai ilman lomalle???

Ei olla ikinä ennen oltu erossa viikkoa lapsista tai siis äiti ei ole ollut, isä on ollut pitempiäkin aikoja.

Toisaalta voisi olla kiva pitkästä aikaa viettää aikaa vain vanhempien kesken ja toisaalta taas...

Meillä on päiväkodissa hoidossa sisarukset, joidenka vanhemmat käyvät useamman kerran vuodessa 2-4 viikon lomilla kaksin. Heillä on useita muitakin sisaruksia, vanhemmat kaipaavat varmaan irtiottoa arjesta. Sukulaiset hoitavat lomien ajan perheen kotona lapset.

[QUOTE="joo";23803275]Viikko ilman tuon ikäisiä lapsia olis musta tosi itsekästä. Miltä susta tuntuis se että lapset ikävöi? Vai etkö vain välitä?[/QUOTE]

Totta kai välitän. Kerro minulle äidistä, jota lapsen ikävöinti ei kiinnosta?

Mietittiin vaan asiaa myös parisuhteen kannalta ja ehkä myös siltä kannalta, että voisi olla kivaa välillä liikkua vapaammin ilman lapsia - kuitenkin edellisestä kerrasta lienee n.8v.

[QUOTE="vieras";23803309]Meillä on päiväkodissa hoidossa sisarukset, joidenka vanhemmat käyvät useamman kerran vuodessa 2-4 viikon lomilla kaksin. Heillä on useita muitakin sisaruksia, vanhemmat kaipaavat varmaan irtiottoa arjesta. Sukulaiset hoitavat lomien ajan perheen kotona lapset.[/QUOTE]

Miten pk:n henkilökunta suhtautuu tuohon??

[QUOTE="...";23803319]Miten pk:n henkilökunta suhtautuu tuohon??[/QUOTE]

Toivotamme hyvää ja rentouttavaa lomaa. Vanhemmat ovat hyvät ja rakastavat ja lomien aikana lapsia hoitavat sukulaiset läheisiä ja luotettavia. No problem. Lapsillekkin lomat ovat ok.

Mä en ikinä lähtis ulkomaille lomalle lasten kanssa, sen verran itsekäs ja mukavuuden haluinen olen. Ei ne lapset kuole jos viikon ovat vanhemmistaan erossa, tuon ikäisiäkin jo ovat.

Viimeksi kun olimme lomalla, niin isompi nimenomaan kaipasi eskariinsa....nyt olisi viimeinen viikko sitä, kun olisimme lomalla.

Kyllä varmasti on melkoinen ero ulkomaanmatkalla tekeekö sen lasten kanssa vai ilman - ainakin muistelen niin :)

Lähtekää vaan matkalle. Lapsetkin on teillä jo hieman isompia ja pärjäävät varmasti hyvässä hoidossa viikon ilman vanhempia. Voi olla heille "jännittäväkin" kokemus.

Mä en taas lähtisi reissuun ilman lasta, 10v, joka taas tykkää lomailusta. Kerkeen reissaamaan myöhemmin kun lapsesta on jo noloa lähteä äidin kanssa ;) Mutta tosiaan eri asia jos lapset ei nauti reissaamisesta.

Menkää ihmeessä lomalle kahdestaan ja nauttikaa! :) Teidän lapset on kuitenkin sen verran isoja jo ja kun hyvässä ja tutussa hoidossa ovat niin siitä vaan. Puhelimet on keksitty ja parisuhteelle annettu aika on hyväksi myös lapsia ajatellen!

Yhteistyössä