Mietittii pullojen ja tuttiosien desinfiointia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maira

Aktiivinen jäsen
22.09.2009
18 233
7
38
Että mikä hyöty siitä on?Kun tuollainen kolmikuinen työntää nyrkkiään sekä kaiken muunkin mikä siinä käden ulottuvilla on suuhunsa..Enemmän sen luulis pöpöjä saavan niistä käsistään ja muista kun lutkuttaa aina kun silmä välttää harsoa yms..Joten taitaa olla aika turhaa enää pulloja keitellä..

Että mikä hyöty siitä on?Kun tuollainen kolmikuinen työntää nyrkkiään sekä kaiken muunkin mikä siinä käden ulottuvilla on suuhunsa..Enemmän sen luulis pöpöjä saavan niistä käsistään ja muista kun lutkuttaa aina kun silmä välttää harsoa yms..Joten taitaa olla aika turhaa enää pulloja keitellä..

Tota mäkin oon ihmetelly enkä keittäny. Kuten ei mua kukaan neuvolassa tai sairaalassa kehottanu tekemään. Söis se lattialla kuitenkin kaiken ja lussutti lelujaan(en keittäny niitäkään).

Esikoiselle keitettiin pullot ja tutitkin joka ikinen päivä. Kuopukselle ei olla keitetty kertaakaan... Tuttia hän tosin ei syökään ja pullostakin vain satunnaisesti, mut kuitenkin.

Minä keitin esikoisen pullot, koska eihän sitä tiennyt, mitä pöpöjä puhtaista pulloista olisi minun pikkuinen saanut..=) Uskoin ihan tosissani kaikenmaailman vinkkejä.

Kuopuksen kanssa käytin maalaisjärkeä. Pullot pestiin ja tuttejakin saatoin toisinaan keittää (käyttöönotettaessa keitin aina), mutten ottanut asiasta stressiä. Kaveri oli 8kk, kun oppi pinsettiotteen ja imeskeli kaiken mahdollisen. Ulkona esim. hieno hiekka ja savi olivat ihan ehdottomia. (niitä sai niin pienen määrän laitettua suuhunsa, ettei äiti saanut suusta sitä pois..)

No eihän se ole siitä kyse, että ne samat pöpöt kuolee jotka lattialta saa lelujen ja nyrkkien kautta suuhunsa :o Kysehän on siitä, että pullosta syödään useinmiten maitoa tai maitopohjaisia tuotteita ja maitohan on herkästi pilaantuva tuote. Steriloimalla pyritään minimoidaan, että se pullo on mahdollisimman puhdas, jotta se ei aiheuttaisi esim. ruokamyrkytystä vauvalle. Lisäksi ruoka on oiva kasvualuasta pöpöille jo sinällään ja jos sitä jää sinne pullon seinämiin, riski saada tartunta kasvaa.

No eihän se ole siitä kyse, että ne samat pöpöt kuolee jotka lattialta saa lelujen ja nyrkkien kautta suuhunsa :o Kysehän on siitä, että pullosta syödään useinmiten maitoa tai maitopohjaisia tuotteita ja maitohan on herkästi pilaantuva tuote. Steriloimalla pyritään minimoidaan, että se pullo on mahdollisimman puhdas, jotta se ei aiheuttaisi esim. ruokamyrkytystä vauvalle. Lisäksi ruoka on oiva kasvualuasta pöpöille jo sinällään ja jos sitä jää sinne pullon seinämiin, riski saada tartunta kasvaa.

Painovirhepahoilainen...eli steriloinnilla pyritään MAKSimoimaan, että pullo mahdollisimman puhdas, eikä suinkaan minimoimaan :D

No sitä samaa maitopohjaista tuotetta on hyvin usein siinä harsossakin mitä imeskelee, en mä ainakaa vaihda heti harsoa jos se vähän puklaa tms...
Ei sillä eikä millään, eikös koko keittelyrumban voi muutenkin unohtaa kun kiinteet aloitetaa?

Yhteistyössä