Mietiskelen tässä yksikseni alkoholistin läheisenä olemista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LisaMarie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Eikös alkoholin ongelmakäyttäjän jonkinlainen määritelmä ole se että siitä on haittaa joko itselle tai ympäristölle. Enkä tarkoita sitä että akka vetää porot sieraimeen jos mies ottaa saunaoluen tai vaikka kaksi! Tarkoitan sitä että alkoholin käyttö oikeasti haittaa normaalia elämää.

Eikös joka viikonloppu kännit haittaa? Ainakin sitä perhettä.
Jos se on oma valinta, siis voisi ilman psyykkisisä vieroitusoireita (suunnatonta vitutusta, ilkeilyä ja kuivahumalaa) olla viikonlopun ilmankin, niin sen sortin kokovartalomulkku kannattaa skipata sen mulkkuuden takia, vaikka ei alkoholisti olisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Eikös alkoholin ongelmakäyttäjän jonkinlainen määritelmä ole se että siitä on haittaa joko itselle tai ympäristölle. Enkä tarkoita sitä että akka vetää porot sieraimeen jos mies ottaa saunaoluen tai vaikka kaksi! Tarkoitan sitä että alkoholin käyttö oikeasti haittaa normaalia elämää.

Jos se on oma valinta, siis voisi ilman psyykkisisä vieroitusoireita (suunnatonta vitutusta, ilkeilyä ja kuivahumalaa) olla viikonlopun ilmankin, niin sen sortin kokovartalomulkku kannattaa skipata sen mulkkuuden takia, vaikka ei alkoholisti olisikaan.

Olen niin samaa mieltä. Mun mielestä alkoholisti on sellainen jonka on pakko saada sitä alkoholia, vaikka se olis vaan se yks olut, mutta se on vaan pakko saada. Ollaan miehen kanssa tästä paljon puhuttu kun mä en hyväksy sellaista koko viikonlopun tissuttelua. Mies haluaa heti ymmärtää sen niin etten hyväksy ollenkaan alkoholinkäyttöä vaikka asianlaita ei ole ollenkaan niin juonhan itsekin aina joskus. Mun mielestä se ei ole vaan normaalia että keittiössä sihahtaa perjantaina miehen kotiin tultua oluttölkki auki ennenkuin kauppakassit on saatu purettua. Jos valitan miehelle juomisesta hän suuttuu ja mököttää. Ja usein tuntuu että hän on hyvällä tuulella vain kun saa alkoholia. Ongelma on se että hän harvoin on kovassa humalassa eikä itse miellä juovansa paljoa. Toinen lukunsa on vielä kaverit joiden seurassa helposti se tissutteli vaihtuu ihan kunnolla ryyppäämiseksi.

Mulla on myös yksi lähisukulainen joka on pahasti alkoholisoitunut ja häntä ei tosiaan missään juhlissa selvinpäin näe. Jo tullessa on aina pienessä. Jouluna sanoin miehelle että olipa taas kyseinen henkilö kovassa tuiskeessa jo alkuillasta ja mieheni vähän ihmetteli että ei hän osannut pistää merkille kun tuo kyseinen henkilö käyttäytyy aina samalla tavalla. No mieheni on nähnyt häntä lähinnä juhlissa ja viikonloppuisin. Vieraammalle tuo humala näyttää siis jo normaalitilalta eikä pelkästään juojalle itselleen.

Olen miehelleni sanonut että en aio antaa alkoholin pilata elämääni enkä lasteni katsella ja omaksua sellaista elämäntapaa jossa alkoholilla on suuri rooli. Omien vanhempieni alkoholinkäyttö on ollut satunnaista mutta aina humalahakuista ja on jättänyt paljon ikäviä muistoja jollaisia en halua omille lapsilleni antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalle Luppakorva:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Jos valitan miehelle juomisesta hän suuttuu ja mököttää. Ja usein tuntuu että hän on hyvällä tuulella vain kun saa alkoholia. Ongelma on se että hän harvoin on kovassa humalassa eikä itse miellä juovansa paljoa. Toinen lukunsa on vielä kaverit joiden seurassa helposti se tissutteli vaihtuu ihan kunnolla ryyppäämiseksi.

Juuri tuota tarkoitan! Esim täältä :http://www.juwanet.org/sosterv/alkoholi/ löytyy paljon tietoa aiheesta, että alkoholismia ei voi mitata juoduin viinan märällä vaan niillä psyykkisillä vaikutuksilla, joita tulee ilman viinnaa olemisesta. Tuo ääretön ärtymys ja vittumaisuus, eli ns. kuivahumala on suurin oire.
Ei kukaan alkoholisti aloita sieltä jokapäivä kännit tasolta ja kaikki ei ehdi sinne koskaan, mutta silti tila häiritsee sekä itseä että ympäristöä.

Yhteistyössä