Mietin tässä (synnytysjuttuja)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Syrilla harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Syrilla harmaana

Vieras
Esikoinen syntyi 8h:ssa kun meni lapsivedet itsellään.

Kummallakin nuoremmalla on molemmilla puhkastu kalvot ja vauva on sen jälkeen ollu sylissä alle 10min.
Nyt mietinkin sitä, että jos tulisi tämä neljäs niin olisiko synnytys ehkä tosi nopea jos kalvot puhkeaa itsellään. Kun meillä on tilanne se, että viikonloppu synnytykset hoidetaan nykyään n.50km päässä. Omaan sairaalaan ei ole matkaa kuin 12km ja sinne mennään synnyttämään vain viikolla.

Vaikka no, aika turhaa pohdintaa kun nelonen on vasta harkinnassakin.. ;)

Ei se kaikilla pidä paikkaansa, et aina vaan nopeutuu synnytykset, mut on siihen syytä varautua. Meillä esikoinen synty neljässä tunnissa, kakkonen tunnissa. Matkaa synnärille 100km. Lääkäri sano lähtiessä, et jos kolmatta harkitaan, niin sitten pitää sopia hyvissä ajoin käynnistysaika, ei saa jäädä odottelemaan omi päin käynnistymistä, kun tod. näk. syntyisi matkalle / kotii, ja siinä on aina riskinsä.

Itse en varmaan ehtisi sairaalaan jos vedet tulisi kotona. Menisin varmaan vaan sinne omaan sairaalaan, jos siellä joku vaan on paikalla. Paree kai se on sairaalassa synnyttää kuin kotona. Tuskin ne siltä poiskaan laittaa jos pää on jo tulossa..

Ei se kaikilla pidä paikkaansa, et aina vaan nopeutuu synnytykset, mut on siihen syytä varautua. Meillä esikoinen synty neljässä tunnissa, kakkonen tunnissa. Matkaa synnärille 100km. Lääkäri sano lähtiessä, et jos kolmatta harkitaan, niin sitten pitää sopia hyvissä ajoin käynnistysaika, ei saa jäädä odottelemaan omi päin käynnistymistä, kun tod. näk. syntyisi matkalle / kotii, ja siinä on aina riskinsä.

Niimpä, kun ei niistä tiedä. Mulla on nää molemmat synnytykset missä kalvot ei ole puhjennu, kestäny yli 10h. Että kauemmin kun esikoisella. Mietinkin sitä, että jos kalvot sitten puhkeisi itse, enteileekö se sitten nopeaa synnytystä :)

[QUOTE="...";23777724]Itse en varmaan ehtisi sairaalaan jos vedet tulisi kotona. Menisin varmaan vaan sinne omaan sairaalaan, jos siellä joku vaan on paikalla. Paree kai se on sairaalassa synnyttää kuin kotona. Tuskin ne siltä poiskaan laittaa jos pää on jo tulossa..[/QUOTE]

En yhtään tiedä onko siel synnärin puolella enää sitten ketään. Muutenkin tosi kurjaa, mutta onneksi eivät koko osastoa vallan lopeta.

Yhteistyössä