Mietin onkohan normaalia ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv39+1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv39+1

Vieras
Kun minulla on tullut n3vkoa kellertävää valkovuotoa,
viikon ajan kipeitä supistuksia (n.3-7päivässä) ja eilen tuli pari todella kipeetä.Supistusten yhteydessä on alapää tuntunut kipeeltä ja hellältä,
tänä aamuna vessassa käydessä huomasin sellasen teelusikallisen verran kirkasta/valkosta todella venyvää limaa,
mietin vaan onko ihan normaalia.

olisko ollut limatulppa? mulla tuli viikko ennen synnytystä juuri tuollaista kirkasta venyvää limaa.. ja onhan sun viikkosikin jo aika täydet että synnytys on jo lähellä muutenkin. ja niin mulla ainakin oli pimpsa kipee parina viimesenä päivänä, vessassa käydessä tuntui kun vauva puskisi itseään pihalle sieltä. laita muuten pikkuhousun suoja tai side, siitä on hyötyä synnärille lähtiessä kun arvioivat onko lapsivettä vai jotain muuta, ja onko lapsi kenties kakannut lapsiveteensä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
limatulppa irtoomassa??

Kyllä mulla on "limatulppa" kaikissa kolmessa kerrassa ollut tooodella runsasta verensekaista limaa, eikä valkoista :/

niitäkin on erilaisia.. toisilla tulee ruskea tulppa ja toisilla tulee kirkasta/valkoista limajuovaa pyyhkiessä.

Asiantuntijat neuvovat. "On kaksi tärkeää merkkiä, joista voit päätellä synnytyksesi alkavan päivän, parin sisällä," sanoo tohtori Elaine Zwelling. "Yksi merkki on sikiökalvojen puhkeaminen ja lapsiveden meno. Toinen lähtölippu on kohdunsuuta suojanneen, verisen limatulpan irtoaminen. Tätä kutsutaan synnytyksen näyttäytymiseksi." Lue lisää synnytyksen käynnistymisestä kertovista merkeistä: Synnytyksen merkit.

http://www.pampers.fi/fi_FI/content.do?type=109&currentid=mspcal&contentId=12893&mode=pregnancy

voi elämä..
ihana lukea vastauksiasi..on todella kannustavia ja tietoa antavaa..siis päinvastoin..ei kaikki tiedä kaikkea ja ei neuvolassa olla puhuttu.

Kiitos muille vastaajille! Jospa vauva sitten syntyiisikin..alkaakin olla jo niin tukalat oltavat.

Yhteistyössä