Mietin jo alttarilla, että EN TAHDO olla tuon miehen kanssa yhdessä aina kuolemaan saakka...

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mutta ei ollut periaatteessa muuta vaihtoehtoa, kuin sanoa, että "tahdon" ja toivoa, että tunteet palaisivat... Eivät ole vielä palanneet, ja naimisiinmenosta jo pari vuotta. Olen ollut aina avioliittoa kohtaan pessimistinen juuri erojen vuoksi, ja nyt pahimmat painajaiseni käyvät omalla kohdallani toteen. Miten voikaan luulla rakastavansa. :(

Olis varmaan kannattanut miettiä jo vähän ennen alttaria... Toisaalta: sitä saa mitä tilaa. Olet jo valmiiksi pessimistinen ja varautunutu eroon ---> eroat. Itsensä toteuttava ennustus! Mä päätin aikoinaan, että me ei erota koskaan! Vaikka kiusallamme ollaan yhdessä, jos ei muuta! :)

Me puhuttiin ennen naimisiinmenoa että lähdemme siitä ajatuksesta liikkeelle että olisimme yhdessä kunnes kuolema meidät erottaa ja siihen me pyrimme edelleen.Naimisissa ollaan oltu 22v ja toivottavasti tulee vielä paljon yhteisiä vuosia lisää.

"vieras"
Totta kai mietin ennen alttarille menoa päätöstämme. Olin siitä varma hääkutsuja lähettäessämme, mutta pikkuhiljaa ongelmat alkoivat kasautua (ongelmien kasautuminen varmaan olisi tapahtunut ilman häitä jne.), ja ajatukseni avioliitosta mieheni kanssa alkoivat kärsiä. Huomasin vasta "viime metreillä" miehessäni sellaisia piirteitä, jotka yhtäkkiä raivostuttivatkin hirveästi. Huomasin, että mieheni rajoittaa elämääni todella paljon (ei siis käskyttämällä tai kieltämällä, vaan hänen olemassaolonsa ja erilaiset taustamme jne.). Ei siinä kuitenkaan viitsinyt alkaa perua hääjuhlaa, valitettavasti. Ehkä jos kyse olisi ollut jostain leffasta, niin silloin peruminenkin olisi tullut kuuloon. Mietin, että kokeillaan nyt sitten, ainahan voi erota. Aika heikko lähtökohta "loppuiän liitolle" siis.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27785925]Totta kai mietin ennen alttarille menoa päätöstämme. Olin siitä varma hääkutsuja lähettäessämme, mutta pikkuhiljaa ongelmat alkoivat kasautua (ongelmien kasautuminen varmaan olisi tapahtunut ilman häitä jne.), ja ajatukseni avioliitosta mieheni kanssa alkoivat kärsiä. Huomasin vasta "viime metreillä" miehessäni sellaisia piirteitä, jotka yhtäkkiä raivostuttivatkin hirveästi. Huomasin, että mieheni rajoittaa elämääni todella paljon (ei siis käskyttämällä tai kieltämällä, vaan hänen olemassaolonsa ja erilaiset taustamme jne.). Ei siinä kuitenkaan viitsinyt alkaa perua hääjuhlaa, valitettavasti. Ehkä jos kyse olisi ollut jostain leffasta, niin silloin peruminenkin olisi tullut kuuloon. Mietin, että kokeillaan nyt sitten, ainahan voi erota. Aika heikko lähtökohta "loppuiän liitolle" siis.[/QUOTE]

Kuinka kauan seurustelitte ennen naimisiinmenoa?
Eikö toisen olemassaolon ja erilaiset tausta rassannut? Asenneongelma?

"vierailija"
Ja miksei niitä häitä voi muka perua viime hetkellä? Onko parempi sitten valehdella siellä alttarilla papille päin naamaan suvun edessä?
Ihmiset ei oikeasti uskalla olla rehellisiä edes itselleen. Kivaa loppuelämää vaan!

Yhteistyössä