mietin ja mietin ja meinas unohtua tää kysymys!?

eilen nukkuun mennessä mietin et kysyn mielenkiinnosta täällä tämmöstä, et kuin teillä muilla pariskunnilla menee raha-asiat?
onko yhteiset vai omat rahat?
jos omat, kuin jaatte menot, ja kuinka pärjäätte omilla rahoillanne?

marceille
Meillä yhteinen tili, jonne tulee miehen palkka, mun opintotuki ja lapsilisät. siitä sit maksetaan kaikki. Lisäksi on säästötili, joka sekin yhteinen. Ei sii kummallakaan omia rahoja. Pieniä asioita voi osataa keskustelematta, isommista keskutellaan.

Sone
Kummallakin omat rahat ja yhteiselle tilille laitetaan rahaa lainanlyhennyksiin ja muihin laskuihin tietty summa kuukaudessa. Muuten maksellaan yhteisiä ja omia menoja kummalla nyt sattuu olemaan pussi mukana. Ei ole riitoja rahasta vaikka tienestit ei ole samaa luokkaa. Suhteen alussa oli riitoja, onneksi asiat alkoi sujumaan ihan omalla painolla. :)

Me ollaan perhe joten meillä on yhteiset rahat.

Käytännössä mies maksaa kaikki laskut ja tankkaa auton. Molemmat ostetaan ruokaa ja molempien rahoilla ostetaan lapsille vaatteita ja sisustetaan kotia.

teisu
meillä on miehen kanssa omat tilit, joille kummallekin tulee omat rahansa.. mulle tulee myös lapsilisä pojasta. Yhdessä katotaan kumpi maksaa mitäkin, yleensä laskun eräpäivän mukaan, koska miehelle tulee kuun puolessa välissä rahat ja mä saan kuun viimeinen päivä palkan.. koska olen ainoastaan töissä niin mä maksan vuokran, jotta sen saa kerralla maksettua eikä esim. kahdessa osassa molempien rahoista... koskaan ei oikeastaan olla mietitty kumpi maksaa mitäkin jne.. mennään fiiliksen pohjalla..mies rahottaa ite tupakkansa ja kaljansa ja mä omat pikku hemmottelu ostokseni <3 :D ihan tyytyväinen olen vaikka taidan itse maksaa enemmän menoistamme.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Me ollaan perhe joten meillä on yhteiset rahat.

Käytännössä mies maksaa kaikki laskut ja tankkaa auton. Molemmat ostetaan ruokaa ja molempien rahoilla ostetaan lapsille vaatteita ja sisustetaan kotia.
meillä myös näin ja toimii.
on yhteinen tili ja meillä käytännössä on kaikki raha yhteistä vaikka mies saa rahaa monenkertasesti enemmän kun minä mut ei silti olla rahasta ikinä tapeltu.

Yhteistyössä