Miesystävä ulosotossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mies on kertonut, että hänellä on ollut vaikeksia laskujen maksamisessa. En tiennyt tilanteen olevan niin paha, mutta viimeksi näin hänen luonaan parikymmentä kirjettä ulosotto- ja perintätoimistoilta. En voinut toisen kirjeitä mennä avaamaan, mutta itsekään hän ei tee mitään niiden eteen.
Miehellä on kuitenkin perittyä omaisuutta paljon, eikä laskujen maksu johdu muusta kuin saamattomuudesta.
Olen varmaan liian kiltti ihminen, kun en ole häntä jättänyt. Viime yönkin nukuin huonosti tilanteen painaessa mieltä. Mitään yhteen muuttamista tai lapsia en kyllä voisi koskaan ajatella.

Jos raha niin paljon merkkaa, niin mikäs siinä. Joillakin ne syyt voivat olla esim työttömyys, sairastelu tms kuin se, että on elänyt yli varojensa ( tarkoitan tällä nyt liian suurellista elämäntapaa vrt tulot ). Ja toisaalta en yhtään ihmettele tässä nykysuomessa velkaantuneita koska on monia ammatteja joiden palkka ei todellakaan riitä edes pakollisiin menoihin....

No mutta jos tuo tosiaan on vaan saamattomuudesta kiinni niin sillon sais mun puolesta äijä kävellä. Kyllähän se niin on, että raha on odella tärkeä osa elämää. Eriasia nuo jennin mainitsemat tilanteet.

sori. luin väsymyksessäni huolimattomasti. Jos saamattomuus on syy, niin aika hankala tilanne. Toisaalta tiedän, että itselläkin joskus jää laskut makaamaan vaikka olisikin rahaa maksaa, mutta ei nyt viikoiksi kuitenkaan...ehdottomasti kysyisin ap asiasta, varsinkin jos olette suunnitelleet yhteenmuuttoa tms.

Asenne tärkeiden asioiden hoitoon häiritsee eniten. Mies ei ole varaton vaan päinvastoin, kuten kirjoitin avausviestissä. Nyt menee varmaan satoja euroja perintäkuluihin aivan turhaan. Tulen loistavasti toimeen omilla tuloillani, enkä toisen omaisuutta havittele.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Asenne tärkeiden asioiden hoitoon häiritsee eniten. Mies ei ole varaton vaan päinvastoin, kuten kirjoitin avausviestissä. Nyt menee varmaan satoja euroja perintäkuluihin aivan turhaan. Tulen loistavasti toimeen omilla tuloillani, enkä toisen omaisuutta havittele.

No sehän ei vaikuta sinun elämääsi mitenkään!

Mikä ihme ihmisiä vaivaa, että luottotietojen perusteella ihminen leimataan vaikka miksi, edes seurustelusuhteeseen kelpaamattomaksi! Se ei kenenkään ihmisarvoa vähennä, eikä kuulu kenellekään muulle niin kauan kuin asianomainen itse tilanteestaan kärsii!

Alkuperäinen kirjoittaja Hiirulainen:
Totta kai se vaikuttaa jos meinaa vakavampaa suhdetta perustaa. Mites sitte jos lapsiaki alkaa tulla ja asenne on aina vaan sama?

Toisia ei vaan kiinosta maksaa. Mitä helvetin tekemistä sillä on rakkauden ja perheen kanssa? Mua ei kiinnosta tiskata, mut silti mä oon paras faija mun likalle. Ja mullakin on tonneja voutin perinnässä. Pistää oikein vihaksi tollaiset kommentit

Eipä ole ihme, että nykyään on noita veloisaan pyöriviä sellaset määrät kun katsoo täältäkin muutamien vastauksia. No rypekää paskassanne vaan, ei heilauta minua, heheheh.

Alkuperäinen kirjoittaja Kunnon kansalainen:
Eipä ole ihme, että nykyään on noita veloisaan pyöriviä sellaset määrät kun katsoo täältäkin muutamien vastauksia. No rypekää paskassanne vaan, ei heilauta minua, heheheh.

Ihan sama. Silti mä luultavasti tienaan monta kertaa enemmän ku sä. Joten pyöri vaan paskassa pennejes kanssa....

Alkuperäinen kirjoittaja imperial:

Ihan sama. Silti mä luultavasti tienaan monta kertaa enemmän ku sä. Joten pyöri vaan paskassa pennejes kanssa....

Jaa, ja mitäs väliä sillä sit on kumpi meistä tienaa enemmän? Taitaa pikkupojua lapsettaa kun alka oikein kilpasille?

Jaa, ja mitäs väliä sillä sit on kumpi meistä tienaa enemmän? Taitaa pikkupojua lapsettaa kun alka oikein kilpasille?

Niin tai sua köyhä. Onko tullut ikinä mieleen, että ne velat saattaa johtua jostain muusta asiasta kun omasta haluttomuudesta?

Niin tai sua köyhä. Onko tullut ikinä mieleen, että ne velat saattaa johtua jostain muusta asiasta kun omasta haluttomuudesta?

Juu, tiedän, että velat saattavat johtua esim omasta asenteesta. Mutta meikäläisellä sitä asennetta ei ole. On helvetin makea juttu, että rahat riittää elämiseen, mutta tyylejä on monenlaisia. Onnea vaan sulle!

Mä en nyt oikeasti tajua. Kuinka moni teistä tuntee tuon kyseisen miehen tarpeeksi hyvin sanoakseen ap:lle 'jätä se'?! Tosin, nyt on pakko myöntää että jos ap oikein yönsä valvoo toisen ihmisen raha-asioiden takia niin tekisi mieli itsekin sanoa noin. Jätä, ihan vaan että se mies voisi löytää itselleen jonkun joka ei tuomitse häntä tuollaisen asian takia vaan rakastaa häntä IHMISENÄ.

Monessa muussakin ketjussa hämmästellyt samaa asiaa, miksi ihmiset tuomitsee toisen tietämättä sen paremmin. Ja se, että ulosotossa on velkaa - sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka hyvä vanhempi/puoliso/ystävä ko. ihminen on!

KYLLÄ SE IHMISARVO MÄÄRITTYY VÄHÄN MUUTEN KUIN SEN MUKAAN PALJONKO ON OMAISUUTTA TAI VELKAA.

Juu, tiedän, että velat saattavat johtua esim omasta asenteesta. Mutta meikäläisellä sitä asennetta ei ole. On helvetin makea juttu, että rahat riittää elämiseen, mutta tyylejä on monenlaisia. Onnea vaan sulle!

Just. eli lukihäiriö. Ja ikää oli?? Oootkos kuullut ikinä sellaista, että lainaa kun takaat huonoina aikoina ja pellet köyhät jättää maksamatta tai firmat kaatuu ja velat niskaan, saattaa aihheuttaa sillä hetkelle sellaisen mahdottoman tilanteen maksaa satoja tonneja euroja hetkessä. Ja edelleen... voidaan vertaa tilien tilannetta

ihanko tosissaan osaa ei haittaa vaikka toinen ei saamattomuuttaan hoida raha-asioitaan kuntoon? ja vaikka se ei suoraan liiity perheeseen ja rakkauteen niin kuinka moni haluaa tietoisesti tilanteesen missä koko perheen raha-asiat on solmussa.

Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Mä en nyt oikeasti tajua. Kuinka moni teistä tuntee tuon kyseisen miehen tarpeeksi hyvin sanoakseen ap:lle 'jätä se'?! Tosin, nyt on pakko myöntää että jos ap oikein yönsä valvoo toisen ihmisen raha-asioiden takia niin tekisi mieli itsekin sanoa noin. Jätä, ihan vaan että se mies voisi löytää itselleen jonkun joka ei tuomitse häntä tuollaisen asian takia vaan rakastaa häntä IHMISENÄ.

Monessa muussakin ketjussa hämmästellyt samaa asiaa, miksi ihmiset tuomitsee toisen tietämättä sen paremmin. Ja se, että ulosotossa on velkaa - sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka hyvä vanhempi/puoliso/ystävä ko. ihminen on!

KYLLÄ SE IHMISARVO MÄÄRITTYY VÄHÄN MUUTEN KUIN SEN MUKAAN PALJONKO ON OMAISUUTTA TAI VELKAA.

Ihanaa. sä puhuit asian, mitä moni ei ymmärrä.

:flower:

Yhteistyössä