Miesystävä aikoo tänään esitellä mun perheelleen ja mä en ole ollenkaan varma tunteistani. Mitä teen?

• Viestiketjun aloittaja "Wenla"
  • Ensimmäinen viesti
"Wenla"
Onko siis perheelle esittely joku tilanne, jonka jälkeen "ei voi" enää perääntyä? Mä olen sellainen, joka ihastuu ja hullaantuu hyvin nopeasti. Rakastun päätä pahkaa. Onneksi tiedostan piirteen itsessäni ja siksi ymmärrän olla tekemättä mitään kovin peruuttamatonta alkukuukausina.
Olemme tapailleet miehen kanssa neljä kuukautta. Mies on kyllä ihan potentiaalista aviomiesmatskua. Alkuhuumassa mä ummistan silmäni ihan kaikelle ja näen vain vaaleanpunaisia pilvenreunoja joka puolella. Nyt olen alkanut hiljalleen järkiintyä ja katsoa tilannetta kokonaisuutena. Olen todennut, että meillä on aika paljon mutkia matkassa. Asumme 80km päässä toisistamme. Toisella on lapsi jo koulussa ja toisella viikko viikko systeemillä lapsi. Me kumpikin haaveilemme vielä perheestä ja mies on jo 41 vuotias, joten ei tässä nyt enää vuositolkulla odoteta. Kummankin on luovuttava jostakin isosta palasesta. Onko alkuhuuman jälkeen toinen todella valmis siihen? Nyt nähdään vain viikonloppuisin ja tehdään pieniä reissuja. Tottakai silloin on aina hauskaa. Toisen arjessa emme ole olleet mukana. On ihan eri asia nähdä toista, kun toinen tulee lauantaina laittautuneena paikalle ja koko päivä ja seuraava päivä tehdään jotakin kivaa.
Mä olen 27 vuotias, joten meillä on iso ikäerokin. Tässä vaiheessa tuo ikäero ei ole tuntunut missään.
Alkuhuuman tunteet ovat laskeneet kyllä. Asioista ollaan paljon puhuttu ja olen sanonut miehelle kyllä, että tilanne voi alkuhuuman jälkeen muuttua.

Tänään juhlitaan uutta vuotta. Me olemme menossa miehen siskon mökille, jonne on tulossa miehen äiti ja pikkuvelikin vierailemaan illan aikana. Lisäksi paikalle on tulossa muutama hyvä lapsuudenystävä ja pari serkkua. Tänään kai siis on jonkinlainen "virallinen tyttöystävän esittelytilaisuus"..

Onko teistä siis suurikin vääryys miestä kohtaan, jos sitten kuitenkin tässä ajan kanssa päätän, että meistä ei tule mitään? Mä itse pidän läheisille esittelyä jotenkin todella suurena juttuna. Ehkä se ei muille niin iso ja merkittävä tilanne ole?

"anni"
no minusta se ON aika iso tilaisuus, mutta ilmeisesti mies on tosissaan katselemassa sitä tilannetta kanssasi ja haluaa kuulua elämääsi jatkossakin. neuvoisin kyllä keskustelemaan miehen kanssa vakavasti ihan heti jos sinusta alkaa tuntumaan ettei mies kuulu sinun elämääsi enää jatkossa!!!
silloin mies voi esitellä sinut kaverinaan tänä iltana EIKÄ tyttöystävänä/seurustelukumppanina. siinä on vissi ero!
ja tuo ikäero ei ole tuossa iässä enää mikään kummallisuus, itse en ajattelisi koko ikäeroa!

"vieras1"
No tottakai voit perääntyä. Kyllä jokainen tajuaa, että koska vaan voi ero tulla ja etenkin tuoreissa suhteissa. Olen itse 23 vuotiaan tyttären äiti ja tyttö joulun pyhinä kävi esittelemässä miehen, josta on koko syksyn puhunut. On siis virallisesti nyt poika/miesystävä. Jos nyt tyttö ilmoittaisi, että "Masa" päättikin erota niin ei se olisi kenellekään mitenkään noloa. Naisia ja miehiä tulee ja menee.
Huolit nyt ihan turhasta.

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
"Wenla"
Äidilleen mies on minut jo esitellyt ja on puhunut kyllä siskolleen yms ihan tyttöystävästä. Kavereille voi nyt vielä ehkä esitelläkin, tai siis jotenkin sellainen "ehkä" tapaus on helpompi esitellä kavereille ja kaverit aina ymmärtää, niille on helpompi selitellä jne. Perheelle esittely on sen sijaan mun mielestä isompi juttu.

"nini"
Kysy mieheltäs kuin iso juttu se sille on... mulle ei oo iso juttu, joskaan en oo kyl montaa ezitellytkään, mut en oo miljoonaa vuotta odotellut... mun aviomiehen kanssa oltiin seurusteltu vuosi ennen kun se ees kerto vanhemmilleen musta... mun se pitääkin äitiään uteliaana juoruakkana, eikä haluu kertoo sille asioistaan...

"Wenla"
Lisään vielä, että ehkä tämä "esittelytilaisuus" ahdistaa siksikin, kun se tuntuu jotenkin niin.. sellaiselta lopulliselta. Enkä todellakaan osaa oikein sanoa, mitä tulevan pitää. Mä ole miehelle sanonutkin, että aika näyttää ja ensihuumassa yleensä ummistuu silmät monelle jne.. Miehen luulisi tietävän tämän

"asdfr"
What. Vedät vaan läpi ihan pokkana. Ihmisiä ne on siinä missä muutkin. Ei siinä tarvi vielä sen kummemmin sitoutua. Sosiaalista kanssakäymistä, ei sen vakavampaa.

Mun veli on tulossa illalla käymään meillä ja hän tulee jonkun naisen kanssa. Oma isäni heitti tuossa joskus syksyllä tyttömme synttäreillä, että veli oli joku blondi kyytissä käynyt hakemassa navigaattoria lainaan. Siitä lähtien sitten on lähipiiri tiennyt, että veljellä on tyttöystävä. Minä näen tyttöystävän tänään ensimmäistä kertaa ja kyllä oletan, että hän on ihan velipojan tyttöystävä, joka nyt tällaiselle uteliaalle isosiskolle tullaan esittelemään. SILTI en mä nyt odota, että mitään hääkutsua tuovat mukanaan. Jokainen täysjärkinen ymmärtää, että kenellä tahansa voi mennä poikki koska tahansa. Etenkin alle vuoden kestäneet suhteet katkeavat yllättävän usein.
Jos veli nyt ilmoittaisi jo ensi viikolla, että heistä ei tullutkaan mitään, niin en ajattelisi se kummempia. Tulisi veljen puolesta vähän kurja mieli, mutta elämä on.

Eli AP: menet vaan ja nautit illasta.

• Tykkää
Reactions: moekoe
....
Mun mielestä on tärkeää tietää, miten toinen käyttäytyy perheensä ollessa paikalle. Eli ihan hyvä juttuhan tuo on. Jos mies esim. puhuu todella epäkunnioittavasti läheisilleen tms, niin kai se sulle jotakin kertoo? Tai jos mies käyttäytyykin ihan eri tavoin, kun paikalla on kaverit ja perhe? Tuohan on hyvä tilaisuus saada myös varmuutta sinun tunteillesi.

kaf
[QUOTE="Wenla";29397297]

Onko teistä siis suurikin vääryys miestä kohtaan, jos sitten kuitenkin tässä ajan kanssa päätän, että meistä ei tule mitään? Mä itse pidän läheisille esittelyä jotenkin todella suurena juttuna. Ehkä se ei muille niin iso ja merkittävä tilanne ole?[/QUOTE]

jos miehelle on selvää myös, ettet vielä ole miettimässä hhääkutsujen väriä, vaan kattelet rauhassa, niin asia on ok ja kaikki hyvin. rennosti vaan mukaan. sama se, miten muut sitten asian tulkitsevat (lienee siellä joku mukana joka keksii heittää vitsiä juurikin niistä häistä ja tulevista pikkuwenloista, anna mennä toisesta korvasta ulos).

Samaa mieltä kuin muutkin täällä olleet, eli en usko että odottelevat hääkutsuja sen perusteella että tapaat miehen sukulaisia ja ystäviä. Ja #9 oli hyvä pointti, että voit nähdä myös miehestä uusia puolia. Eli mun mielestä voit huoletta mennä uutta vuotta viettämään!

On sitä joskus tullut yhden illan jälkeenkin (vahingossa) esiteltyä eräs mies vanhemmille :) Ja hänenkin vanhempansa ehdin tavata, vaikka koskaan ei oikeasti seurusteltu, tapailtiin vaan muutama kuukausi. Nykyisen aviomieheni perheen tapasin jotain pari-kolme viikkoa ensitapaamisemme jälkeen joulupäivänä ja samaisena joulupäivänä myönnyin myös että aletaan vaan seurustella. Siihen vaikutti myös se tapaaminen perheen kanssa. Olin hänelle aluksi sanonut että en halua mitään vakavaa, mutta sinnikäs oli mies ja itsekin aloin epäröidä omaa jahkailua ja päätin sitten heittäytyä. Onneksi :)

"tii-"
Toisille vanhempien esittely on isompi juttu kuin toisille. Mies on ilmeisesti eronnut aikaisemminkin, joten luultavasti ne sukulaiset tajuaa ettei suhteet aina kestä ja että eron syyt voi olla muita kuin ilkeä akka. Käyttäydyt asiallisesti, ja mahdollisen eron hoidat asiallisesti, niin tuskin mitään kauheita kaunoja syntyy. Nauti illasta.

"mom"
Mä kaduin aikoinaan katkerasti exän kanssa kun en ottanut takapakkia siinä vaiheessa kun ex esitteli mut vanhemmilleen. Hui helkkari sentään millaisia fanaattisia uskovaisia ja olivat tosi vanhoja eli olivat saaneet poikansa reilusti yli 4-kymppisinä.

Meille valitettavasti ehti 2 vuotta kestäneen yhteiselon aikana syntyä tytär joka nyt on 13 ja tilanne täysin sekopäisten appivanhempien takia kärjistyi siinä määrin että lähdin tyttö kainalossa pois toiselle paikkakunnalle. Nyt olen uudessa liitossa ja suunnitellaan vielä yhtä lasta. Kaikkiaan olen saanut uuden miehen kanssa 2 lasta.

vjtdy
Anopin kun tapasin eka kerran vuoden seurustelun jälkeen niin mieleen on painuneet kommentit kuten " kun nyt joku lapsista ryhtyis perheelliseks niin ehtis näkee ennen kun kuolee" ja tätä ennen oli tehty perusteelliset selviykset siitä ettei muilla ollut ees seurustelukumppaneita... ja sit lähtiessä et "nähdään jos nyt vielä jatkatte seurustelua"... ihan himmeetä settiä... no naimisissa ollaan ja pari lasta, mut eipä nuo anopin mielipiteet siihen ois vaikuttaneet, jos en tuota miestä rakastais...

"hannele"
Kannattaa mennä tapaamaan että näet miehen äitin ja siitä voit päätellä PALJON...! Ja mene saunomaan hänen kanssa niin saat vähän näkyä millasesta toosasta mies syntyi... se vaikuttaa älykkyyteen nimittäin.

"Laura"
No voi hyvänen aika. Eiköhän nykyaikana ole kaikille enemmän, kuin selvää, että ihmiset eroaa ja ottaa uuden ja eroaa ja ottaa uuden. Ei millään pahalla eronneita kohtaan. Siinä vaiheessa, kun perheelle ilmoitetaan kihlauksesta, niin voi olla vaikea ottaa takapakkia, mutta tuo nyt on ihan normisettiä.

"ööööö"
Etkö AP ole ikinä tavannut kenenkään seurustelukumppania, joka pian osoittautui sittenkin exäksi? Et ole velvollinen selittelemään miehen sukulaisille yhtään mitään. Menet ja nautit illasta.
Kuten joku sanoikin jo, niin ota tilanne kokemuksena. Näet, miten mies käyttäytyy perheensä ja ystäviensä kanssa. Se kertoo miehestä paljon. Paikalla on ihmisiä, jotka mies on tuntenut VUOSIA ja todennäköisesti näyttää enemmän ns. oikeaa puoltaan näille tyypeille.
Samalla tavalla mies voi ottaa tilanteen kokemuksena sinusta: miten sinä käyttäydyt hänen perheensä ollessa paikalla ja miten tulet toimeen hänen kavereiden kanssa yms. Ehkäpä tämä on jonkunlainen koe teitä molempia ajatellen?

Yhteistyössä