Miesten työt / naisten työt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Vaikka meillä ei periaatteessa ole mitään miesten tai naisten töitä, niin normisti mennään niin, että päävastuu siivouksista on ollut mulla ja miehellä perheemme autoista ja esim. saunapuista jne.

No, nyt mie sain jonkun ihmepömiksen (kaduttaa jo nyt, ja illalla / huomenna luultavasti vieläkin enemmän) , että nyt mie meen ja sahaan noita saunan seinustalla nojaavia rankoja pätkiksi.
Ja tuumasta toimeen... kaarisahalla. Kriik, kriik, kriik, kriik... pari manausta väliin, kun tuli paha oksankohta, ja jatkuu tauotta reilun tunnin - puotoista melkein.
Sit pätkät pinoon saunan toiselle seinustalle katoksen alle. Ja selän oikaisu... Auuuuts! Käsien nostelua... Auuuuts! *vilisee tähtiä*

Siis että kun mie nyt oon ahkeroinut ns. miesten töissä, niin eiks ois ihan ok jättää lattianpesu miehelle?
Siis kun eihän mun kädet enää edes jaksa mitään luuturättiä vääntää kuivaksi. Nippanappa antaa näpytellä näppistä - kun pakko on jollaintapaa koittaa pitää kädet liikkeessä, muuten mie oon kohta yks koko tönkkö-Joonas :o

Klapikone lainaan, eihän tuommoista peliä kukaan kattele. Eikös teillä ollut niitä lapsia aika monta? Meillä puusavotta oli aina koko perheen riemukas yhteispuuhastelu. Tosin saunan sytykkeitä sai kukin kirveellä pilkkoa vuorollaan. Aina oli jotain puihin liittyvää; jos ei kasattu niitä kuivamaan, niin sai mätkiä paloja pienemmäksi tai kantaa saunalle tms.

Yritähän ottaa iisisti, ettei mene näppäilytaito kokonaan!

Mä teen kohta naisten työn, eli kuorin perunat ja sit mies tekee miehen työn, elikkäs siivoo lihat ja paistaa ne. :)

Mun äitillä on moottorisaha, isä ei sitä käytä.

Puun hakkaus on mun mielestä kivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Klapikone lainaan, eihän tuommoista peliä kukaan kattele. Eikös teillä ollut niitä lapsia aika monta? Meillä puusavotta oli aina koko perheen riemukas yhteispuuhastelu. Tosin saunan sytykkeitä sai kukin kirveellä pilkkoa vuorollaan. Aina oli jotain puihin liittyvää; jos ei kasattu niitä kuivamaan, niin sai mätkiä paloja pienemmäksi tai kantaa saunalle tms.

Yritähän ottaa iisisti, ettei mene näppäilytaito kokonaan!

Siis ei tuossa oo kun muutamia rankoja... siis ei myö kokotalven puita aiota tuolleen tehdä :D
Noi oli vaan yhden metsäretken tuomisia. Siis vähän ajankulua miehelle, jonka mie nyt menin sit omimaan... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä teen kohta naisten työn, eli kuorin perunat ja sit mies tekee miehen työn, elikkäs siivoo lihat ja paistaa ne. :)

Woihan kehveli! :headwall: Mitä oon mennyt tekemään! Nyt kyllä pitää ens kerralla jättää kuorimatta! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Woihan kehveli! :headwall: Mitä oon mennyt tekemään! Nyt kyllä pitää ens kerralla jättää kuorimatta! :D

niin, mutta mies paistaa lihat ja kääntää perunaröstin, kuiteskiit.