Miesten selvä enemmistö haluaa puolustaa Suomea aseellisesti - naisten enemmistö haluaa jättää Suomen Putinin armoille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei hyökännyt missään vaiheessa. Krimin Venäjä otti vastaan, kun se tarjottiin (yli 90% venäläiset krimiläiset itse halusivat liittyä), kun taas väitetystä invaasiosta Donbassiin voit lukea tässä viestissä tarkemmin ja itse arvioida, onko Venäjän armeija todella tunkeutunut Ukrainan maaperälle:

Krimi kuuluu tataareille, venäläiset on krimillä rosvoretkeläisiä. Päätösvalta kuuluu tataareille.

Krimi kuuluu tataareille, venäläiset on krimillä rosvoretkeläisiä. Päätösvalta kuuluu tataareille.
"Alun perin Krimin nimi oli asukkaidensa mukaan Tauris eli Chersonesus taurica.[6]

Kreikkalaiset perustivat 600-luvulla eaa. siirtokuntia sen rannikolle. Myöhemmin alue kuului Bosporoksen valtakuntaan ja joutui 640 Itä-Roomalle.[6]

Kansainvaellusten aikana se toimi monien kansojen läpikulkupaikkana.[6] Kansainvaellusajan päätteeksi Krimillä asui gootteja. Krimillä puhuttu gootin kieli katosi ehkä vasta 1700-luvulla.

Tataarit valloittivat alueen 1200-luvulla, mutta menettivät sen turkkilaisille 1400-luvulla. Tataarit antoivat nykyisen nimen Krim eli "linnoitus"."

jos sota tulee, putin napsii suomen itselleen, käytettiin aseita tai ei.
Valitettavaa, mutta juuri niin siinä voisi käydä. Ainoa epävarmuustekijä on, että haluaako se "napsia" Suomea. Meillä itsellämme ei ole kuitenkaan mitään resursseja sitä estää, on ne valtasuhteet sen verran epätasaiset. Ja tässäkin ketjussa muutama ennustaja ja ajatustenlukija on sanonut, että "ei Venäjä halua". Se on melko paljon luvattu ja ennustettu. Kukaanhan ei sitä voi mitenkään tietää. Ja kun maailmantilannetta katsoo, niin se ei tosiaan ole yhtään varmaa mitä se Venäjä tahtoo. Ja en mä usko kotinikaan palavan, mutta kyllä mulla silti palovakuutus on olemassa.

Ainoa turva on Nato ja sen turvatakuut. Naton pelote toimii oikeasti. Ei se Putin sitä muuten edes vastustaisi. Niinpä vastustus on itse asiassa paras perustelu sen tarpeellisuudelle. Mutta koska täällä on nimimerkkejä, jotka kirkkain lapsensilmin väittää että "Krim luovutettiin Venäjälle vähän kuin lahjana... annetteen oikeastaan", niin tästä on aivan turha jankata. Varmasti sitten jos pahoin käy ja Venäjä tänne hyökkäisi, olisi sama nimimerkki jankuttamassa sitä miten Suomi oikeastaan tahtookin osaksi Venäjää ja Venäjä oikeastaan ihan hyvää hyvyyttään Suomen suostuu itselleen ottamaan :D

Valitettavaa, mutta juuri niin siinä voisi käydä. Ainoa epävarmuustekijä on, että haluaako se "napsia" Suomea. Meillä itsellämme ei ole kuitenkaan mitään resursseja sitä estää, on ne valtasuhteet sen verran epätasaiset. Ja tässäkin ketjussa muutama ennustaja ja ajatustenlukija on sanonut, että "ei Venäjä halua". Se on melko paljon luvattu ja ennustettu. Kukaanhan ei sitä voi mitenkään tietää. Ja kun maailmantilannetta katsoo, niin se ei tosiaan ole yhtään varmaa mitä se Venäjä tahtoo. Ja en mä usko kotinikaan palavan, mutta kyllä mulla silti palovakuutus on olemassa.

Ainoa turva on Nato ja sen turvatakuut. Naton pelote toimii oikeasti. Ei se Putin sitä muuten edes vastustaisi. Niinpä vastustus on itse asiassa paras perustelu sen tarpeellisuudelle. Mutta koska täällä on nimimerkkejä, jotka kirkkain lapsensilmin väittää että "Krim luovutettiin Venäjälle vähän kuin lahjana... annetteen oikeastaan", niin tästä on aivan turha jankata. Varmasti sitten jos pahoin käy ja Venäjä tänne hyökkäisi, olisi sama nimimerkki jankuttamassa sitä miten Suomi oikeastaan tahtookin osaksi Venäjää ja Venäjä oikeastaan ihan hyvää hyvyyttään Suomen suostuu itselleen ottamaan
Putin päästäisi meidät viherpunikeista eroon. (y)