Miesten olettamukset tasa-arvosta ja vähän muustakin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nalkuttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nalkuttaja

Vieras
Ei tämä ole tasa-arvoinen maa. Suurin osa naisista tekee kirjallisuuden mukaan palkkatyön lisäksi suurimman osan kotitöistä. Ja näin se menee meilläkin. Noh, esimerkkejä meidän tasa-arvostamme:

- imuorinti kahdesti vuodessa on yhtä kuin teen oikeasti jotain.
- kysymys "Mitä on ruokana?" on yhtä kuin auttaminen ruoanlaitossa.
- astianpesukoneen tyhjentäminen ja täyttäminen on yhtä kuin teen puolet kotitöistä.
- muistamattomuus on yksi suurimmista syistä unohtaa kotitöiden teko. Toinen syy on se, ettei häntä erikseen ole pyydetty. Entinen syy "En osaa" on muuttunut vuosien mittaan "En osaa tehdä hyvin" tai "Työtäni ei arvosteta".
- Lasten harrastuksiin kuljetukset, tarhaan viemiset ja hakemiset ovat yhtä kuin minun ongelmani, miksi hänen tulisi niistä huolehtia? Minähän se opiskelemaan halusin ja minunhan se idea oli pistää lapsi kalliiseen musiikkiopistoon hänen vastustuksestaan huolimatta.
- vetominen ajan järjestämisen tärkeyteen ja moittiminen kun jokin suunnitelmani kusee tuntuu helvetin mukavalle, ottaen huomioon, että mies ei ole tehnyt elettäkään osallistuakseen suunnitteluun tai auttamiseen asioiden järjestelyssä.
- pyytäminen, että hän hoitaisi edes perheen raha-asiat tarkoittaa, että MINÄ autan häntä eli olen vieressä hänen maksaessaan laskut nettipankissa. Josta seuraa aina riita.
- pyyntö, että hoitaisi kaupassakäynnin tarkoittaa, että MINÄ JA LAPSET lähdemme mukaan, vaikka pärjäisi varmasti paremmin yksin. Se aika on pois minun muutamista hassuita minuuteista opiskella, tehdä ruokaa, hoitaa lapset ja hoitaa koti.
- Miehen jäädessä työttömäksi, MINÄ en saanut mennä töihin, koska miehen tehtävä oli hoitaa talous ja yhden elättäjän malli minun palkallani olisi ollut yhtä kuin katastrofi. Nyt miehen ollessa pitkäaikaistyötön/iltaopiskelija, tämä on sopivasti unohtunut ja vaikuttaa siltä, että tulevaisuudessa perheen elättäminen jää minun vastuulleni. Kuin myös kaikki käytännön työt.

Ja sitten mies kutsuu itseään perheen pääksi ja mieheksi.

Jos täältä löytyy joku, joka kestää minua, niin hakekaa minut ja lapset pois. Saatte ahkeran vaimon. Ps. vihaan laiskuutta.

Mulla on hyvä mies joka tekee oman osuuden kotitöistä, käy kaupassa ja hoitaa asioita. Eli kyllä sellasiakin löytää, laita vaihtoon jos ei muutu! Tosin uudessa saattaa nuo toimia, mut onkin sit jotain muuta vikaa :(

Yhteistyössä