Miesten avoimesti osoittama himo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras

Ensin kirjoitin himo-sanan kohdalle "kiinnostus", mutta himo kuvaa kaiketi paremmin tilannetta.

Toivon, että te miehet miettisitte kahdesti, ennen kuin ainakaan vaimojenne/tyttöystävienne/naispuolisten työtovereidenne ynnä muiden seurassa osoitatte kiinnostustanne jotain yhteisön naista kohtaan.

Kummallinen toive, vai?

Ei ole. Sillä minä olen todellakin joutunut ikäviin tilanteisiin asian myötä. Olen onnellisesti naimisissa, yhdessä ihanan miehen kanssa olemme kaiken kaikkiaan olleet jo kohta 20 vuotta, tutustuttiinhan jo parikymppisinä.

Mielestäni en ihmeemmin flirttaile miesten kanssa, mutta juttelen toki vapautuneesti niin naisten kuin miesten kanssa (tai siis näin tein vielä jokin aika sitten). M;ielestäni en ole myöskään mitenkään ylitsevuotavan kaunis tai fiksu vaan ihan normaali nainen.

Mutta jokin sähkö sitten minussa kai on. Sillä oli sitten kyse juhlista, joissa herrashenkilöt kenties humalapäissään puhuvat mitä sylki suuhun tuo tai ihan tavallisesta työpäivästä tai matkasta tai niin virallisesta kuin yksityisestä tilaisuudesta, pyörii ympärilläni miehiä.
Unelmatilanne - luulisi, eikö jokainen halua olla ihailtu ja haluttu. Vaan kun ei ole. Onhan se mukavaa, jos minulle on helppo puhua ja minuun seuraani hakeudutaan, mutta seurauksia ei tule useinkaan ajateltua.
Ensinnäkin miesten vaimot ja ystävättäret kokevat helposti tulleensa hylätyiksi tai ainakin väheksytyiksi, jos miehet täysin avoimesti naisten edessä selittelevät, kuinka Liisa sitä Liisa tätä ja minustakin tämä on kiusallista.
Mutta ennen kaikkea siitä on kauaskantoisiakin seurauksia: vaikka minulle ei tulisi mieleenikään aloittaa minkäänlaista peliä ko miesten kanssa, muut naiset pelkäävät näin silti käyvän ja niinpä huomaan aina vaan, että ainoastaan vahvimmalla itsetunnolla varustetut naiset jäävät lähipiiriini.
Muutama nyttemmin läheinen ystävätär avasi silmäni joskus vuosia sitten kertomalla, kuinka "vihasivat" minua alussa, kun olin kuin mehiläinen, jonka ympärillä miehet pörräsivät. Mutta että onneksi "en jättänyt" näitä nyt ystävättäriä yksin vihaansa vaan jaksoin aina vaan tulla heidän luokseen kunnes he oppivat tuntemaan minut paremmin ja huomaamaan, että olin ihan tavallinen kunnon ihminen, jolla ei ollut mielessäkään pettää ystävättäriään.

Minusta on todella surullista, että olemuksellani tai mikä se sitten onkaan, pelästytän naisia niin, että nämä eivät uskalla ottaa minua porukkaansa, kun pelkäävät miestensä puolesta.
Olkaa siis niin herrasmiehiä, että pitäkää ihailunne jossain syvemmällä sisällänne, sillä kauniit sananne ja katseenne eivät lämmitä vaan satuttavat kun näen, miten ne satuttavat naisianne.
Aiemmin pidin naista ja miestä seurassa "samanarvoisina" keskustelukumppanina, nyt olen joutunut ratkaisemaan ongelmani niin, että pyrin vain tilaisuuksiiin ja ryhmiin, missä on pelkästään naisia. Ja sekin on ajan mittaan melko yksipuolista.

Niin tai sit et itse huomaa käyttäytyväsi flirttaavasti vaikka totuus on ihan toinen. Perheessäni on tällainen henkilö joka ilmeisen tietämättään flirttailee kaikkien miesten kanssa vaikka oman miehen pettäminen ei ole mielessäkään. Ehkä se joka sinusta on avoimuutta onkin muiden silmissä flirttailua. Et ehkä osaa tarkastella omaa käytöstäsi kovinkaan objektiivisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuttua juttua:
Niin tai sit et itse huomaa käyttäytyväsi flirttaavasti vaikka totuus on ihan toinen. Perheessäni on tällainen henkilö joka ilmeisen tietämättään flirttailee kaikkien miesten kanssa vaikka oman miehen pettäminen ei ole mielessäkään. Ehkä se joka sinusta on avoimuutta onkin muiden silmissä flirttailua. Et ehkä osaa tarkastella omaa käytöstäsi kovinkaan objektiivisesti.

Mitä se flirttailu sitten oikein on edes?

Taidat olla ns. "hyvä jätkä", jolloin miehillä herää yleensä kiinnostus. Voiko parempaa toivoa kuin nainen, joka osaa keskustella muustakin kuin lapsista, siivoamisesta ja jenkkakahvoistaan?

huomasin tossa jotain samaa omasta elämästäni. en todellakaan ole mikään kaunotar. mut olen hyvin iloinen ja kuuntelen kiinnostuneesti puhuttiin sitten ripsiväristä tai moottorin männistä. eräs mies puolinen kaveri tokaisi minulle et olen kova flirtti. mut ei se sitä ole. ja moni on ihastunut ja pettynyt kun omalta puolelta kaikki on ollut pelkkää ystävälliyyttä. ja olen aina tullut paremmin juttuun miesten kanssa. johtuu ehkä ammattialastani. mutta mutta. kyllä sitä itsekin välillä katsoo etten liian ystävällisesti miehille puhu vaan välillä menen tyttöjen pöytään juttelemaan kesämekoista...

Miehet nauravat enemmän, puhuvat kaikkea ei niin syvällistä ja kertovat paljon hauskoja sattumuksia ja juttuja. Mä tykkään sen takia kuunnella, kun miehet puhuu. Mutta seurakunnassa on semmoset tavat ihmisillä, että kukaan nainen ei ole siellä mikään "mehiläinen" häiritsevässä määrin. Miehet käyttäytyy eri tavalla, ihan korrektisti.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Taidat olla ns. "hyvä jätkä", jolloin miehillä herää yleensä kiinnostus. Voiko parempaa toivoa kuin nainen, joka osaa keskustella muustakin kuin lapsista, siivoamisesta ja jenkkakahvoistaan?

Itse olen huomannut saman...on kiva jutella baarissa miehen kaa ja vähän flirttailla, tarkoittamatta sen kummempaa!!!! Ja saan ihmiset nauramaan ja seurassani viihtyy:)
Miehet ei usein tätä tajua vaan kuvittelee, et jos nainen niille juttelee niin se on valmis mihin vaan. Joskus siis olen vaan reilusti tyly kun en jaksa olla kiva tästä syystä

Alkuperäinen kirjoittaja Tuttua juttua:

Peesaan. Ap. On aivan utopiaa, että kuvittelet saavasi miehet muuttamaan käytöstään mitenkään, koska ne jotka sinua vokottelevat ovat luultavasti luonteeltaan semmoisia, jotka kun huomaavat naisen, joka on kaltaisesi avoin tms. Jos tunnet itsesti vaivaantuneeksi, muuta omaa käytöstäsi niin, että jos koet tilanteen ahdistavaksi, sulkeudu sen verran, että saat miehen perääntymään. Ja tämähän on sitten oma toiveesi, joten pakko sinun on omaa käytöstäsi muuttaa, koska et pysty muuttamaan muita, ainoastaan itseäsi. Klisee, mutta hyvin usein kliseet ovat totuuteen perustuvia.
Ja rukoilijasirkka, ei flirttailua voi määritellä tekstin välityksellä, koska suurin osa ymmärtää flirttailun tilanteessa erillä tavalla. Jokin toisen suoma ystävällinen hymy, voi olla toisen mielestä suora ehdotus seksiin. Ihmiset ovat erilaisia ja näin ollen heidän tilanteenlukutajunsa on erilainen. Jokaisen on siis aina tutkittava ensin oma käytös ja sen alkaa miettimään sitä, miksi toinen käyttäytyy miten käyttäytyy ja onko sitä mahdollista muuttaa omilla toimillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja rukoilijasirkka, ei flirttailua voi määritellä tekstin välityksellä, koska suurin osa ymmärtää flirttailun tilanteessa erillä tavalla. Jokin toisen suoma ystävällinen hymy, voi olla toisen mielestä suora ehdotus seksiin. Ihmiset ovat erilaisia ja näin ollen heidän tilanteenlukutajunsa on erilainen. Jokaisen on siis aina tutkittava ensin oma käytös ja sen alkaa miettimään sitä, miksi toinen käyttäytyy miten käyttäytyy ja onko sitä mahdollista muuttaa omilla toimillaan.

Mut jos joku tulkittee leveetä hymyä ihan omalle kielelleen, niin minusta se ei ole silloin sen hymyilijän vika. :) Ehkäpä sitä sitten vaistomaisesti alkaa vältellä tämmöisiä miehiä.

Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:

Itse olen huomannut saman...on kiva jutella baarissa miehen kaa ja vähän flirttailla, tarkoittamatta sen kummempaa!!!! Ja saan ihmiset nauramaan ja seurassani viihtyy:)
Miehet ei usein tätä tajua vaan kuvittelee, et jos nainen niille juttelee niin se on valmis mihin vaan. Joskus siis olen vaan reilusti tyly kun en jaksa olla kiva tästä syystä

Munkin ystävällisyys tulkitaan liian usein kiinnostukseksi, vaikka sitä ei ole mun puolelta laisinkaan. Miehet luulee luvattoman usein, että jos jaksan hymyssä suin kuunnella heidän auton jarruongelmista 10 minuuttia, niin olen kiinnostunut heistä muutenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mut jos joku tulkittee leveetä hymyä ihan omalle kielelleen, niin minusta se ei ole silloin sen hymyilijän vika. :) Ehkäpä sitä sitten vaistomaisesti alkaa vältellä tämmöisiä miehiä.

Nimenomaan. Ei sitä hymyilyä tarvitse lopettaa miehille, jos ei tunne oloaan vaivaantuneeksi tilanteesta. Mutta ap:lla tilanne taas on toinen. Tosin esimerkki oli hyvin karrikoitu, flirttiin yleensä nyt tarvitaan enemmän.
Pääpointti on se, että jos kokee toiset ihmiset ahdistaviksi, täytyy heitä silloin vältellä, koska ei heitä voi muuttaa. Persoonallisuus on sellainen asia, jota ei noin vain heitetä romukoppaan kenenkään pyynnöstä.

Ja

Yhteistyössä