mieshuolia :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä yhteiset rahat,yhteinen koti ja yhteinen lapsi..laskutki on yhteiset.
Nyt tulee se mutta,mikä siinä on että kun mies maksaa laskut,jää ne joko maksamatta tai maksaa ne sitten puoliksi!Auton lyhennys on jäänyt ka kahdelta kuulta maksmatta,nyt tuli karhukirje että tonni pitäs olla rahaa vikaan päivään mennessä..
ja kas kummaa,kaikki nämä laskut joista karhuillaan ovat MINUN laskujani.
Lisäksi huomasin että joku on käyttänyt mun master cardia kaiken maailman pizzataxeihin ja ab:lle joissa en todellakaan ole itse käynyt..eli mies on sitä käyttänyt.
Samoin lainatililtä on nostettu rahaa..
Tilailee mun nimissä tvinssiltä jne kaikkea kun ei omille nimilleen saa.
kaikkea itäs omistaa ja saada,kakessa pitää päästä näyttämään että rahaa on..

mies ei ota kuueviin korviinsa kun näistä sanon,vähättelee vain ja sanoo etä maksetaan seuraavasta palkasta.
Ja ainoa tapa päästä tästä on erota,mutta milläs mä maksan yksinäni sitten tämän kaiken?
Nyt tienataan käteen n. 3000e kuussa eli molemmilla 1500e tulot

Molemmat maksaa ne laskut, jotka on omilla nimillään. Lopuilla rahoilla eletään. Äläkä anna hänelle masteriasi ja palautat ne postilähetykset, jotka on tilattu sun nimillä. Sekä ilmoitat ko. firmoihin, että sun nimellä ei saa tilata mitään. Ja keskustelette raha-asioista.

Tai sitten eroatte.

Huh, kun kuulostaa tutulta. Mulla meni luottotiedot aikanaan kun mies teki noin kun sillä oli omat tiedot menneet aikaa sitten. Kaiken lisäksi heitti roskiin karhulaskut..

meillä on niin että molemmilla on omat tilit ja mulla käyttöoikeus miehen tiliin.harvoin "käyn" miehen tilillä mutta jos mieheltä loppuu rahat niin siirtelee mun erkkopankista omalle tililleen rahaa.(ottaa siis mun tunnukset ja käyttää niitä kun omian) eikä edes viitsi kertoa ottaneensa sieltä rahaa,yleensä sitä ei siellä ole kun muutma kymppi niin olishan se kiva tietää paljonko on vielä jäljellä.
Ja jos en valvo hänen laskunmaksuaan niin hän ei varmaan edes maksaisi omaa puoltaan laskuista ja taas minä saisin kuraa niskaan (joutuisin maksamaan sen vuokran kokonaan)
mietin sitäkin että jos lopettaisin koko verkkopankki hömpötyksen ja maksaisin aina automaatilla laskut,onkohan se vielä maksutonta?

no meillä karhukirjeet "jää" autoon!!
masterin mies on ottanut aian mun lompakosta,en huomannut ennenkun tuli lasku jossa erittely..
mies siis ottanut masterin lompakosta ja laittanut sen takaisin.
jos sitä vielä kerran yrittäisi ja jos ei toimi tämä yhteiselo niin antaa sitten olla.luottotietojen menetystä en nimittäin halua,mutta jos se on tämän omankin tyhmyyden hinta niin ei voi mitään..en voi yksin miestä syyttää tästä asiasta,en vain ole ollut tarpeeksi lujana asian suhteen ja olen vain luottanut

Ei sun tarvi verkkopankkia lopettaa, kun pistät vaan tunnukset sellaseen piiloon, ettei mies niitä saa.
Jos käyt töissä, niin säilytä niin työpaikalla (jos turvallista)
Kortit pidät koko ajan mukanasi tai siellä työpaikalla.
Ei kai se niin vaikeeta ole, pitää tollaset asiat poissa toisen ulottuvilta.

Alkuperäinen kirjoittaja Eksotic Animals:
Ei sun tarvi verkkopankkia lopettaa, kun pistät vaan tunnukset sellaseen piiloon, ettei mies niitä saa.

Ihan hyviä vinkkejä MUTTA tasapainoisessa parisuhteessa ei pitäisi joutua edes miettimään tollasia :/

Alkuperäinen kirjoittaja sm:

Ihan hyviä vinkkejä MUTTA tasapainoisessa parisuhteessa ei pitäisi joutua edes miettimään tollasia :/

Näinpä!

Joo ja siis vaihda sen verkkopankin tunnusluku. Se nelinumeroinen. Tai ainakin meillä on op:ssä nelinumeroinen. Itselläni on oma syntyväpäivä siinä, tyyliin 1204. Voithan sä laittaa siihen vaikka äitisi syntymäpäivän tyyliin 1305 tai jos on kuusinumeroinen luku, niin syntymävuosi mukaan, tyylii 13_05_46.
Kyllähän tuollaiset muistaa, eli ei sitä todellakaan tarvi lapulla säilyttää.

Joo, mut ei toi tosiaan oo ihan tasapainoinen suhde...

en tiedä miksi olen tässä suhteessa vielä,pelkään että en saa yksin maksettua kaikkia näitä.esim auto lähtee samantien alta koska mies ei sitä maksa kuitenkaan tai alkaa kiristämään sillä.yksin mulla ei ole varaa sitä pitää,jos se myydään niin velkaa jää silti.
tyhmänä toivon että saisin toisen ymmärtämään tilanteen

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en tiedä miksi olen tässä suhteessa vielä,pelkään että en saa yksin maksettua kaikkia näitä.esim auto lähtee samantien alta koska mies ei sitä maksa kuitenkaan tai alkaa kiristämään sillä.yksin mulla ei ole varaa sitä pitää,jos se myydään niin velkaa jää silti.
tyhmänä toivon että saisin toisen ymmärtämään tilanteen

Voin sulle sanoa että ei sun rahahuolet tosta ainakaan parane! Ja ihan oikeasti, jos parisuhde ei ole sen arvoinen muutenkaan niin aika vähällä selvitä jos kyse on vaan rahasta..hetken voi tehdä tiukkaa mutta se on sen arvoista että voi hengittää vapaasti..

Ei auta kuin nostaa "kissa pöydälle" - puhua asiat selviksi. Riidellä asiasta ja jopa erota, jos asiat eivät muutu. Miehesi on epärehellinen ja jopa varastaa sinulta.

Ota heti yhteyttä velkojiin, sillä siten saat asiat hoidettua parhaiten. Muuta vaikka maksuohjelmaa. Piilota kaikki tilitietosi mieheltä. ÄLÄ LUOTA, epäile!

Kuulostat ihan yhtä sinisilmäiseltä ja luottavaiselta kuin minä aikoinaan! Onneksi meillä mies kasvoi aikuiseksi ja otti oikeasti vaarin asioista. Olen joutunut maksamaan auton osamaksut, vuokria ja ties mitä, mitä mies on luvannut hoitaa ja jättänyt mielenkiinnon lopahdettua maksamatta. Olen opetellut myös sanomaan tiukan EI miehen lennokkaille suunnitelmille. Meillä ei ole yhtään yhteistä velkaa, enkä suostu enää lainoihin, jotka mies lupaa hoitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja sm:

Ei niin mutta näin aluksi :)

Yhteistyössä