Mies vuorotteluvapaalle vauva-aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "bullero"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

"bullero"

Vieras
Tulipa tuossa mieleen esikoisen rankkaa vauva-aikaa muistellessa, että mies on ollut työssään nyt 10v. ja se oikeuttaisi vuorotteluvapaan pitoon. Jos nyt työnantajalle sopii. Vai voiko sitä vuorotteluvapaata ihan vaatimalla vaatia? Olisi tosi hyvä, jos mies olisi apuna toisen lapsemme syntyessä. Hänen työnsä on vuorotyötä ja on aika raskasta niin henkisesti kuin fyysisesti. Ei siinä paljon apua saa vauvan kanssa :( Olisi tosi hyvä jos mies voisi hoitaa vilkasta esikoista ja saisin itse keskittyä imetykseen ja vauvanhoitoon paremmin.

Onko kenelläkään kokemusta vuorotteluvapaalle jäämisestä? Millaista oli ja kauanko mies oli vapaalla? Miten pärjäsitte rahallisesti? Itse ajattelin jotain kolmea kuukautta, sen talous kestäisi.

Mun yks työkaveri oli vuoden vuorotteluvapaalla sitten, kun hänen vaimonsa vanhempainvapaa loppui. Lapsi sai olla pidempään kotona ilman, että perhe joutui kituuttamaan kotihoidontuella. Mutta onhan se luxusta, jos teillä olis mahdollista molempien olla kotona yhdessä! Kuulostaa ihanalta. :)

Olin puoli vuotta vuorottelemassa kun lapsi aloitti koulun. Olen pienituloinen yh. Säästin etukäteen ja pienensin asuntolainan kuukausierää.
Pärjäsimme OK.
Miinuspuolena vuorottelussa on sitten lomien "palaminen" kun työt taas alkaa. Huomioikaa se kun suunnittelette asiaa !

Yhteistyössä