mies vihaa mua, koska olen ollut hänelle vihainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vilionkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vilionkka

Vieras
:headwall:

olen siis pidempään ollut miehelle vihainen,tietyistä asiosta, siis olen myös puhunut niistä asioista ja kertonut että mikä ja miksi musta tuntuu pahalta. Mies on jatkanut toimintaansa silti entiseen tapaan(aika monta kertaa näistä asioista yritin puhua,mutta ei mitään vastakaikua). No aloin olemaan vihaisempi ja vihaisempi(en toki päätöskellä,vaan kun oma olo oli pahempi). Nyt sitten mies ei kuulemma tunne kuin vihaa mua kohtaan! olen kuulemma tappanut hänen tunteensa.

reilua,eikö? ensin itse loukkaa ja loukkaa,sitten kun vaimo on vihainen,niin jätetään tämä mitäs on niin vittumainen akka..

Laitoin miehelle lopulta viestin että jos mä kamala akka koska olin vihainen sun käytöksestä ja nyt sä vihaat mua mun käytöksen takia,niin sittenpä olet itsekkin varmaan kamala akka(omasta mielestäsi).

Tulee vaan mieleen, ettei miehellä ole oikein muita keinoja. Tuokin on tavallaan tapa puolustautua. Sinällään ymmärrettävää että jos hän tuntee pelkkää lisääntyvää vihaa sun puolelta, niin kaippa siiinä omat tunteetkin, ainakin hetkellisesti, muuttuu vihamielisiksi...

En tajua sellaista vihan pitoa, ymmärrän että joku asia harmittaa ja siitä puhutaan mutta kestävä vihanpito ei kyllä toimi avioliitossa tai missään muussakaan suhteessa...

Viha ja vihaisuus harvoin saa mitään hyvää aikaan, viha enemmin ruokkii vihaa. Suutuessaan ihminen vielä voi toimia "järkevästi". Valitettavasti suuttuessammekaan emme voi pakottaa toista muutumaan, ehkä vain toivoa sitä että toinen oikeasti ymmärtää mistä oikeasti on kysymys.

reilua,eikö? ensin itse loukkaa ja loukkaa,sitten kun vaimo on vihainen,niin jätetään tämä mitäs on niin vittumainen akka..

Mitä sitten odotit? Vihaat tänään, hän vihaa tänään ja ens viikolla taas rakastetaan niin kuin aikaisemmin?? Ruokit vihaa vihalla ja tuloksena ei ole mitään mukavaa.

Vähän kuin pikkulapset hiekkalaatikolla. Yksi heittää hiekkaa ja toinen myös. Kohta koko lauma itkee.

• Tykkää
Reactions: Birgitte
"Ajatellaan vaikka tilannetta, jossa viha ja katkeruus täyttää mielen kun ajatteleekin omaa parisuhdettaan. Vihan ja katkeruuden yli pääseminen vaatii paljon työtä. Vahvassa kielteisessä asenteessa näennäisesti vähäinenkin asia voi saada aikaan suhteettoman suuren tunnekuohun – ”miten tällainen asia saa minut täysin pois tolaltani”. Pieni asia on vain ukkosen johdatin, joka laukaisee kielteisen kokonaisvarauksen. Positiivisessa tilanteessa toisen vahvatkaan erimielisyyden ilmaisut eivät välttämättä aiheuta salamointia, koska ei ole olemassa vahvaa negatiivista varausta."

"Kolme ensimäistä tekijää: kumppanin tunteminen, ihailu ja rakkaus sekä myönteinen vuorovaikutus luovat perustan hyvälle ystävyydelle parisuhteessa. Nämä ratkaisevat, missä valossa kumppani nähdään, suhtaudummeko toiseen myönteisesti vai kielteisesti."
Vinkkejä elävään ja hyvinvoivaan parisuhteeseen - Väestöliitto

Millaisia ne asiat ovat mistä oot vihainen?

oikeastaan en haluaisi puhua niistä ulkopuoliselle..mutta sanotaanko näin että se miten mies on toiminut pitkään(puhutaan vuosista) on saanut minut tuntemaan että minun tunteilla ja tarpeilla ei ole mitään merkitystä.. olen yrittänyt puhua asioista monta kymmentä kertaa ja joka kerran mies on vain istunut hiljaa ja sama toiminta jatkuu..

Alkuperäinen kirjoittaja pööpk;28451817:
"Ajatellaan vaikka tilannetta, jossa viha ja katkeruus täyttää mielen kun ajatteleekin omaa parisuhdettaan. Vihan ja katkeruuden yli pääseminen vaatii paljon työtä. Vahvassa kielteisessä asenteessa näennäisesti vähäinenkin asia voi saada aikaan suhteettoman suuren tunnekuohun – ”miten tällainen asia saa minut täysin pois tolaltani”. Pieni asia on vain ukkosen johdatin, joka laukaisee kielteisen kokonaisvarauksen. Positiivisessa tilanteessa toisen vahvatkaan erimielisyyden ilmaisut eivät välttämättä aiheuta salamointia, koska ei ole olemassa vahvaa negatiivista varausta."

"Kolme ensimäistä tekijää: kumppanin tunteminen, ihailu ja rakkaus sekä myönteinen vuorovaikutus luovat perustan hyvälle ystävyydelle parisuhteessa. Nämä ratkaisevat, missä valossa kumppani nähdään, suhtaudummeko toiseen myönteisesti vai kielteisesti."
Vinkkejä elävään ja hyvinvoivaan parisuhteeseen - Väestöliitto

kiitos tiedän,olen kyllä lukenut.

En silti ymmärrä tätä,sillä itse olen miehelle kertonut jo 1,,5vuotta sitten että mikä minusta tuntuu pahalta, tottakai olen turhautunut tilanteeseen ja vihainen.

en vain ymmärrä sitä miksi mies ensin toimii tavalla jonka tietää satuttavan, tietää että tulen vihaisemmaksi ja sitten vihaa mua koska olen vihainen!

Mitä sitten odotit? Vihaat tänään, hän vihaa tänään ja ens viikolla taas rakastetaan niin kuin aikaisemmin?? Ruokit vihaa vihalla ja tuloksena ei ole mitään mukavaa.

Vähän kuin pikkulapset hiekkalaatikolla. Yksi heittää hiekkaa ja toinen myös. Kohta koko lauma itkee.

en ole sanonut vihaavani miestäni. Minä olen ollut miehen käytöksen takia vihainen miehelle,mutta en vihaa häntä vaan rakastan.

mies taas vihaa mua koska olen ollut vihainen hänelle,hän ei siis rakasta enään vaan vihaa.

ymmärrätkö eron
olla vihainen=kohdistuu siihen mitä ihminen on tehnyt,
vihata toista= kohdistuu koko ihmiseen ja tämän persoonaan.

oikeastaan en haluaisi puhua niistä ulkopuoliselle..mutta sanotaanko näin että se miten mies on toiminut pitkään(puhutaan vuosista) on saanut minut tuntemaan että minun tunteilla ja tarpeilla ei ole mitään merkitystä.. olen yrittänyt puhua asioista monta kymmentä kertaa ja joka kerran mies on vain istunut hiljaa ja sama toiminta jatkuu..

Valitettavasti et pysty toista muuttamaan kun hän ei halua, joko hyväksyt miehen vikoineen päivineen tai lähdet.

kiitos tiedän,olen kyllä lukenut.

En silti ymmärrä tätä,sillä itse olen miehelle kertonut jo 1,,5vuotta sitten että mikä minusta tuntuu pahalta, tottakai olen turhautunut tilanteeseen ja vihainen.

en vain ymmärrä sitä miksi mies ensin toimii tavalla jonka tietää satuttavan, tietää että tulen vihaisemmaksi ja sitten vihaa mua koska olen vihainen!

Omaa käyttäytymistään on yleensä hyvin vaikea muuttaa, syitä on milloin mitäkin. Suotuissa, myönteisessä ilmapiirissä niitä muutoksia on vähän helpompi tehdä kuin vihaisena, jolloin helposti on epävarma siitä teenkö sittenkään oikein, olenko sittenkään hyväksytty vaikka yrittäisin itseäni muutaa.

Myönteisen ilmapiirin luominen vihan täyttämässä parisuhteessa ei ole helppoa ja voi olla että myönteisyyttä on helpompi etsiä ensin muualta kuin parisuhteesta, harrastuksista, työstä, ystävistä, läheisistä... asioista jotka itselle ovat myönteisiä ja jotka tuottavat hyvää mieltä.

Yhteistyössä