Mies vielä heräämössä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Leikattiin noin kello 11. Ja operaationa koko mahalaukun poisto. Äsken soittelin osastolle niin on vielä heräämössä. Toivottavasti pääsee ennen yötä osastolle niin sais itsekkin nukuttua, ku ei tarvis huolehtia.

Voithan soittaa ihmeessä heräämöön! Minä ainakin soitin hyvin pian isohkon leikkauksen jälkeen, puhuin hoitajien kanssa, ja vähän pöpperöisen soraäänisen miehenikin.;)

joskus heräämössä ollaan rutiinisti yönkin yli, riippuuihan toimenpiteestä, potilaasta ja tapahtumista. Heräämössä on parempi valvonta ja seuranta, joten mielummin siellä kuin osastolla kannattaa olla.

ja jos huolestuttaa, niin voihan sitä soittaa sinne ja kysyä. He kyllä osaa kertoa kuinka pitkään ja miksi on heräämössä.

Työskentelen itsekin heräämössä salityön ohella. Mahalaukun poisto (nähtävästi pahanlaatuisen löydöksen vuoksi?) on isohko toimenpide. Miehesi saa heräämössä hyvän kivunhoidon ja turvallisen leikkauksen jälkeisen seurannan, joka on perustana osastolla pärjäämiselle. Pitkä heräämöseuranta on ihan normikäytäntö tuontyyppisen leikkauksen jälkeen. Soita ihmeessä heräämöön, olemme siellä potilaita varten ja vastaamme tarvittaessa mielellämme omaisten kysymyksiin, vaikka kiire onkin ainaista. Kaikke hyvää teille!

Mahalaukku poistettiin solumuutosten ja sukurasitteen takia. Useampi suvusta kuollut mahasyöpään. Pitää tässä nyt vielä odotella. En tiedä numeroa. Joo löytyy kyllä netistä tiedän.

Työskentelen itsekin heräämössä salityön ohella. Mahalaukun poisto (nähtävästi pahanlaatuisen löydöksen vuoksi?) on isohko toimenpide. Miehesi saa heräämössä hyvän kivunhoidon ja turvallisen leikkauksen jälkeisen seurannan, joka on perustana osastolla pärjäämiselle. Pitkä heräämöseuranta on ihan normikäytäntö tuontyyppisen leikkauksen jälkeen. Soita ihmeessä heräämöön, olemme siellä potilaita varten ja vastaamme tarvittaessa mielellämme omaisten kysymyksiin, vaikka kiire onkin ainaista. Kaikke hyvää teille!

jaa mitä ne riittävät kipulääkkeet on kun en mä niitä nähnyt!!? Multa poistettiin tähystyksessä umpilisäke, ja herätessä kivut oli melkoiset, eipä tuntunu hellittävän..

Minä kyllä sain soittaa heti miehelle kun pystyin,vaikka olin heräämössä, samantien vaadin että haluan soittaa heti! ja tuo tapahtui siis 30min heräämöön tulon jälkeen(sen verran vissiin meni että heräsin.)

[QUOTE="lilja";28291171]jaa mitä ne riittävät kipulääkkeet on kun en mä niitä nähnyt!!? Multa poistettiin tähystyksessä umpilisäke, ja herätessä kivut oli melkoiset, eipä tuntunu hellittävän..

Minä kyllä sain soittaa heti miehelle kun pystyin,vaikka olin heräämössä, samantien vaadin että haluan soittaa heti! ja tuo tapahtui siis 30min heräämöön tulon jälkeen(sen verran vissiin meni että heräsin.)[/QUOTE]

Totaaa..... Umplisäkkeen poisto tähystyksessä on HIEMAN eri asia kuin mahalaukun poisto...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Laittelin aamulla viestiä miehelle, mutta vastausta ei kuulunut. Soitin sitten osastolle(hoitajalle) ja mies oli ruvennut oksentaan verta ;-( Paskamainen juttu. Lääkäri oli paikalla joten pitää soitella myöhemmin uudestaan.

[QUOTE="vieras";28292899]multa poistettiin sappirakko, se vuoti sitten leikkauksen jälkeen ja korjausleikkaus tehtiin parin päivän päästä, oli todella kipeä ja sain kyllä lääkkeitä sitä mukaa.[/QUOTE]

Niin? Veikkaan että tämäkin (korjausleikkaus) on hieman eri tasoa kuin tähystyksellä poistettu umpilisäke.

[QUOTE="vieras";28292879]Laittelin aamulla viestiä miehelle, mutta vastausta ei kuulunut. Soitin sitten osastolle(hoitajalle) ja mies oli ruvennut oksentaan verta ;-( Paskamainen juttu. Lääkäri oli paikalla joten pitää soitella myöhemmin uudestaan.[/QUOTE]

Toivottavasti voi pian paremmin! :hug:

Totaaa..... Umplisäkkeen poisto tähystyksessä on HIEMAN eri asia kuin mahalaukun poisto...

juu,mutta jos et havainnut niin pointti oli se että jos mä en saanut tarpeeksi hyviä kipulääkkeitä ja olin suoraansanottuna helvetin kipeä! Niin miten sitten vo ijok usaada riittävän kipulääkityksen isomman operaation jälkeen!

Toinen pointti oli se että sieltä heräämöstä saa soittaa kun itse haluaa ja pystyy! Ja käsittääkseni noissa nukutuksissa käytetään aineita jotka ei vaikuta 10tuntia, sen jälkeen kun operaatio on ohi, eli jos siellä on asiat hyvin niin luulis miehen soittavan melko pian heräämöön menin jälkeen.. ettei siihen tunteja menis

[QUOTE="lilja";28292951]juu,mutta jos et havainnut niin pointti oli se että jos mä en saanut tarpeeksi hyviä kipulääkkeitä ja olin suoraansanottuna helvetin kipeä! Niin miten sitten vo ijok usaada riittävän kipulääkityksen isomman operaation jälkeen!

Toinen pointti oli se että sieltä heräämöstä saa soittaa kun itse haluaa ja pystyy! Ja käsittääkseni noissa nukutuksissa käytetään aineita jotka ei vaikuta 10tuntia, sen jälkeen kun operaatio on ohi, eli jos siellä on asiat hyvin niin luulis miehen soittavan melko pian heräämöön menin jälkeen.. ettei siihen tunteja menis[/QUOTE]

Voi jee sinä umpparileikattu asiantuntija. Ison leikkauksen jälkeen voi olla tunteja tai päiviä tokkurassa, ihan jo kipulääkkeiden takia. Vaikka sulla onkin pikku operaation jälkeen ollut kovat kivut niin se ei tarkoita etteikö kunnon kipulääkkeitä olisi normaalisti tarjolla. Niin topakoita aineita joillekin ovat ettei tosiaan pysty soittelemaan. Yritä nyt pelotella vielä enemmän.
Ps. joillekin jo tikku kynnen alla on elämän kipein tilanne että näitä kipukokemuksia on vähän hankala alkaa vertailla.

[QUOTE="lilja";28292951]juu,mutta jos et havainnut niin pointti oli se että jos mä en saanut tarpeeksi hyviä kipulääkkeitä ja olin suoraansanottuna helvetin kipeä! Niin miten sitten vo ijok usaada riittävän kipulääkityksen isomman operaation jälkeen!

Toinen pointti oli se että sieltä heräämöstä saa soittaa kun itse haluaa ja pystyy! Ja käsittääkseni noissa nukutuksissa käytetään aineita jotka ei vaikuta 10tuntia, sen jälkeen kun operaatio on ohi, eli jos siellä on asiat hyvin niin luulis miehen soittavan melko pian heräämöön menin jälkeen.. ettei siihen tunteja menis[/QUOTE]

Niin? Minun pointtini tuolle umpilisäke tyypille oli se että ison leikkauksen jälkeen saa varmasti maksimimäärät kipulääkkeitä (tosin eihän ne millään kaikkea kipua poista nekään), mutta että tähystyksen jälkeen kyllä pärjää ihan parilla napilla ja sitä kipua pitää vähän sietääkin että pääsee nopeammin pois sieltä heräämöstä viemästä tilaa. Jos noissa tilanteissa lääkittäisiin täysin kivuttomaksi niin olisi niin huuruissa (kuten on ison leikkauksen jälkeen jolloin niitä lääkkeitä pitää järjettömästi antaa...) että heräämöstä ei voisi niitä tähystyspotilaitakaan päästää pois.

Ja toinen pointti on se että ei varmasti mahalaukun poiston jälkeen soiteta kotiin kuulumisia puolen tunnin päästä kuten voi tehdä tähystyksen jälkeen...

Voi jee sinä umpparileikattu asiantuntija. Ison leikkauksen jälkeen voi olla tunteja tai päiviä tokkurassa, ihan jo kipulääkkeiden takia. Vaikka sulla onkin pikku operaation jälkeen ollut kovat kivut niin se ei tarkoita etteikö kunnon kipulääkkeitä olisi normaalisti tarjolla. Niin topakoita aineita joillekin ovat ettei tosiaan pysty soittelemaan. Yritä nyt pelotella vielä enemmän.
Ps. joillekin jo tikku kynnen alla on elämän kipein tilanne että näitä kipukokemuksia on vähän hankala alkaa vertailla.

Juu mutta ei mulle ps oon myös ktakonut raajoja, ollut muutamassa muussakin leikkauksessa, ja aina pystynyt soittaa, ja aina jäänyt liian vähälle kipulääkitykselle! eikä ne synnytyspoltotkaan viimesillään ole mitään pieniä kipuja,mutta silti tuon umpilisäkkeen poiston jälkeen kun heräsin olin niin kipee että en pystynyt edes huutamaan, silti soitin miehelleni että hengissä ollaan(kauaa puhelu ei kestänyt).

pps. tiedätkö että eri ihmiset tuntee kipua erilailla, eikä se ole mikään päänsisäinen juttu,sä kun et paljoo voi vaikuttaa siihen asiaan.

[QUOTE="vieras";28292993]Tosiaan mies soitti illalla ja oli osastolla. Nyt vaan oksentaa verta eikä viellä aamulla tienneet, että miksi.[/QUOTE]

vatsalaukku poistettu ja kirurgit ei tiedä miksi oksentaa verta, hmmm,aika erikoista!

Ei kuulosta hyvältä,mutta toivotaan nyt että saavat tilanteen hoidettua(kannattaa varmaan käydä tapaamassa miestä jos se on sallittua), voimia!

Yhteistyössä