Mies vapautettu armeijasta???

  • Viestiketjun aloittaja Mitä jos
  • Ensimmäinen viesti
Mitä jos
Tapaat miehen ja sinulle selviää että mies ei ole käynyt inttiä koska hänet on vapautettu rauhanajan asepalvelusta.

Vapautuksen syy " kun ei huvittanut " Siis psyykkiset syyt eli miehellä on hullun paperit.

Ajatuksia asiasta?
 
Nooh, tekeekö se siitä miehestä vähemmän pimeetä jos on yrittänyt mennä hakemaan sairikselta vapautusta joltakin saakurin vaellukselta, laittamalla persiiseensä suklaata ja väittänyt, että on ripuli?

Kyllä, näitä on jotkut tehneet :)
 
  • Tykkää
Reactions: MorbidMama
"sipsi"
Mie olen jo niin vanha, että mielestäni, jos ei kunnon syytä (vakaumus, sairaus tms.) ole, on ihmeellistä jos aikuinen mies ei saa armeijaa käytyä. "Ei huvittanut" koskisi kyllä minun korvaan ja kunnolla. Miettisin, mikä muu sitä ei ole huvittanut tai tulevaisuudessa tule ehkä huvittamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
ei leimaa ihmistä
Riippuis paljon siitä, miten perustelee tekonsa ja miten suhtautuu siihen nyt. Armeijan käyminen tai käymättömyys mua ei sinällään kauheasti kosketa.

Hälläväliä-tyypeistä en kuitenkaan kiinnostu tai keplottelijoista, enkä toisaalta välttämättä "menin kun muutkin meni" -tyypeistä saati armeijaintoilijoista.
 
Lex
Yksi perheenjäsenistäni tullaan vapauttamaan armeijasta terveydellisistä syistä, eikä siinä ole mitään ihmeellistä.

"Ei huvittanut" ei kyllä riitä minulle järkeväksi selitykseksi; Suoraselkäinen mies olisi hakeutunut halutessaab vaikkapa sivariin tai vaikka totaalikieltäytynyt.
 
jesse
Jaa, no mun veli on saanut psyykkisistä syistä vapautuksen ja ihan normaali tuo on. Se oli vähän yllätys. Hänen piti aloittaa intti, mutta oli silloin kovin stressaantunut ja vaikeassa elämäntilanteessa. Oli ihan asiallista, että hänen ei silloin tarvinnut inttiin mennä, mutta tosiaan sieltäpä tuli ihan vapautus koko armeijasta. Ei siinä mitään, veljeähän se silloin helpotti eikä ole sittemminkään harmittanut. Eli tosi helpolla vapautuksen saa.
 
"vieras"
exällä oli vapautus, ja on niin pelle mieheksi kun olla voi. hävetti kun esim. lainaa hakiessa selitteli vapauttamistaan, hyi vittu.
kyllä sen verran pitäis olla munaa että ellei inttiin tai sivariin mene niin alkais edes totaalikieltaytyjäksi
 
  • Tykkää
Reactions: Lex
"vieras"
[QUOTE="vieras";26066550]exällä oli vapautus, ja on niin pelle mieheksi kun olla voi. hävetti kun esim. lainaa hakiessa selitteli vapauttamistaan, hyi vittu.
kyllä sen verran pitäis olla munaa että ellei inttiin tai sivariin mene niin alkais edes totaalikieltaytyjäksi[/QUOTE]

Miksi ihmeessä pitäisi tuhlata kuukausia elämästään johonkin, mikä ei vaan kiinnosta. Olisit hakenut itse sinne exän tilalle vajetta paikkaamaan.
 
Kyllä tuo "ei huvittanut" on tosi huono syy olla menemättä, hullun paperit vaikuttaa kyllä moneen asiaan elämässä myöhemmin ettei niitä kannata huvikseen hakea...

Mun mies ei päässyt armeijaan vaikka olis halunnut..
 
Hullun paperit on
[QUOTE="vieras";26066550]exällä oli vapautus, ja on niin pelle mieheksi kun olla voi. hävetti kun esim. lainaa hakiessa selitteli vapauttamistaan, hyi vittu.
kyllä sen verran pitäis olla munaa että ellei inttiin tai sivariin mene niin alkais edes totaalikieltaytyjäksi[/QUOTE]

Meinaatko tosiaan että totaalikieltäytyminen on järkevää - siitä tulee ehdoton vankeustuomio ja mitä se taas auttaa? Mitä järkeä olisi lähteä vankilaan huumehörhöjen sekaan!

Armeijasta saa hyvin helpolla vapautuksen, riittää kun uhkaa esim. tappaa jonkun niin ei tarvitse armeijassa kauaa olla.
 
"sipsi"
[QUOTE="vieras";26066575]Miksi ihmeessä pitäisi tuhlata kuukausia elämästään johonkin, mikä ei vaan kiinnosta. Olisit hakenut itse sinne exän tilalle vajetta paikkaamaan.[/QUOTE]

No, kyllähän elämässä joutuu aikuinen ihminen varmaan paljonkin tekemään asioita mitkä ei vaan huvita :) Kyse on todellakin vain kuukausista. "Ei huvita" on mielestäni tuollaisessa asiassa maailman huonoin syy, ja kertoo jotain sanojastaan. Minuakaan ei pätkääkään huvittaisi olla kipeänä kotona, vaan minkäs teet :(
 
[QUOTE="vieras";26066593]Mihin ne paperit myöhemmin vaikuttaa?[/QUOTE]


työpaikkojen saantiin,, lainan saantiin pankista, vaikea saada esim. luottamuus toimia jne. aika moneen vaikuttaa kun papereissa lukee "vapautettu mielenterveydellisistä syistä"
 
"vieras"
[QUOTE="sipsi";26066603]No, kyllähän elämässä joutuu aikuinen ihminen varmaan paljonkin tekemään asioita mitkä ei vaan huvita :) Kyse on todellakin vain kuukausista. "Ei huvita" on mielestäni tuollaisessa asiassa maailman huonoin syy, ja kertoo jotain sanojastaan. Minuakaan ei pätkääkään huvittaisi olla kipeänä kotona, vaan minkäs teet :([/QUOTE]

Esim mitä? Aikaansa voi myydä sopivaa korvausta vastaan, jota ei sitäkään armeijasta saa. Joten mielummin käyttää nekin kuukaudet opiskeluun tai työn tekoon.

Miksi sinä et mene armeijaan? Ei huvita?
 

Yhteistyössä