aamuvirkku
Mites muilla sujuu arki kun mies valvoo myöhään illalla (meillä vähintään 01:een, usein 02:eenkin, katsoo siis telkkaa) ja sitten myös nukkuu aamullakin pitkään. Olen yrittänyt olla suvaitsevainen ja pitää mölyt mahassani mutta en vain millään pysty sulattamaan että mies valvoo noin myöhään kun on lapsikin. Me aina tietty lapsen kanssa herätään aikaisemmin ja sitten siinä "odotellaan" että isi heräis. Mihinkään yhteisiin juttuihin ei voi sopia menevänsä ennen kuin isi on suvainnut herätä. Kun mies nukkuu jopa 11:een aamulla, niin siinähän on melkein jo aamupäivä mennyt. Mut on niin opetettu kotona jo siihen että yöllä nukutaan - ja mun mielestä yö alkaa sit viimeistään 00 aikaan, sen mä voisin vielä sulattaa. Kaiken lisäksi aina illalla kun itse menen siinä 23 aikoihin nukkuu, niin yleensä siinä nukun pari tuntia ja sitten herään havaitakseni että eikö se vieläkään ole tullut nukkumaan. Sitten en saakaan unta ennen kuin mies on tullut viereen nukkuu ja siinä helposti tulee semmoinen parin tunnin tauko nukkumiseen, sitten olen tietty väsynyt seuraavana päivänä. Olen miettinyt että onkohan mussa jotain vikaa kun tämmöisen ongelman kanssa pyörin. Miten myöhään muiden miehet valvoo (jos valvoo myöhempään kuin te itse)? Miten voisin kasvattaa itselleni sellaisen viisauden että pääsisin tämän ongelman yli (kun mieshän ei muuta tapojaan)? Tää ongelma siis koskee vapaapäiviä muuten. On meillä paljon muitakin ongelmia, esim. mies on mielestäni aika saamaton ja vaatii paljon unta. Tää oli nyt ylimalkaisesti sanottu mutta en nyt jaksa ruotia tätä puolta enempää.. Esimerkkinä nyt voin sanoa, että kyse on samasta miehestä kun kirjoitin aiemmin tuon kakkapyllyn pesu -jutun.