Mies valitsee vaatteeni ja yrittää painostaa laittamaan hiukset tietyllä lailla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jjjust
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jjjust

Vieras
Puuttuuko miehet naisen pukeutumiseen yleensäkkään, vähän vai paljon? Vai ei ollenkaan?
Minun miehelläni tämä alkoi pikkuhiljaa omien vaatevalintojeni arvostelulla ja nyt hän jo "sanelee" mitä tulee laittaa päälle. Kun olemme lähdössä hänen sukulaistensa luo niin hän luettelee jo aamulla minulle kuin jollekkin lapselle, että mitä tulee laittaa päälleni.

Nyt tämä on mennyt siihen että hän haluaisi että laitan hiuksetkin tietyllä lailla, minulla kun on suorat ja pitkät hiukset, hän toivoisi että kiharran niitä. Tämä on vielä aikamoista vihjailua, mutta hiukan epäilyttää jo valmiiksi, tuleeko tästä pian joku uusi sääntö...

Jos meillä olisi lapsia, tietäisin kuka meillä valikoisi vaatteet joka ikiselle päivälle ja pukisi lapset ;)

Olen siro nainen, mutta isot rinnat. Rinnat tottakai tulee peittää aina, mutta tiukoista housuista hän tykkää jaloissani... mutta on olemassa poikkeussääntöjä, hänen sukulaistensa luo ei tiukkoja housuja...!

Alusvaatteisiin hän ei puutu, mikä on sääli sillä ainut johon haluaisin miehen puuttuvan on alusvaatteet ja ne häntä ei kiinnosta yhtään.

Kyllä minä sanon miehelle (tai sanoin ennen, nykyään tietää), että isovanhempieni luokse kauluspaita eikä mielellään farkkuja. Ovat sen verran vanhanaikaisia, että haluavat noin. ( Itsekin laitan hiukset kiinni enkä laita farkkuja sinne). Nyt on vaikea sanoa mikä on koko tarina sinun tapauksessasi: mainitset tiukat housut, ehkä hänen sukulaisensa eivät hyväksy tietynlaista pukeutumista.

No, ei ole kellään varmasti noin, joka terveessä suhteessa elää. Kyllä munkin mies joskus sanoo, että voisit laittaa sen paidan, mutta ehkä kerran vuodessa. Eikä välitä vaikka sanon, että en nyt laita sitä, laitoin jo tän. Eikä todella valitse mun vaatteita. Saattaa joskus sanoa, että nyt sun hiukset on kivasti, voisit pitää noin useammin, mutta ei se käy määräilemään miten mä ne just tänään laitan.

Määräileekö mies vain sun pukeutumista vai muutenkin?

Isäntä ei mun pukeutumiseen puutu, mutta joskus kyselee multa vinkkejä omaansa. Onko sun miehelläsi muita asioita, joista haluaa määrätä samoin? Onko vaatteiden valitseminen sulle ihan jokapäiväistä, vai liittyykö se vain hänen sukulaisvierailuihinsa?

No, ihan sairaaltahan tuo kuulostaa.
Mieheni ei koskaan sano, mitä minun pitäisi laittaa päälle. Enkä todellakaan ala sanoa miehelleni, mitä saa laittaa ja ei saa laittaa päälle, ehkä hän sitten osaa pukeutua normaalisti itsekin. Meillä ei myöskään ole sukulaisia, joiden luoke mentäessä olisi joku "pukukoodi" (#4 viestiin viitetan), 83-vuotiaatkin suvaitsevat farkut :D.

Mutta mitäs jos sanot, vaan, että päätän tästä itse? Itsehän annat tuon tapahtua. Toki voit totella, mutta en ymmärrä, miksi :O ?.

Lähde pois kun vielä kerkeät, kohta mies hallitsee koko elämääsi etkä enää uskalla lähteä.

Juuri, näin. Heti stoppi tuolle hommalle. Naapurin ukko aloitti samalla tavalla 10 vuotta sitten, nyt päättää jo milloin mennään ostoksille ja mitä vaatteita emännälle laitetaan. Määräily on lisääntynyt myös muualla. Siivoukset ja sänkyhommat hoidellaan silloin ku isännälle passaa ja emäntä tottelee tai tulee ahdistava ilmapiiri, joskus on joutunut juokseen weskiin karkuun ku ei ole kuuliaisesti totellu.

On siis ihan itse nähtyä!

Yhteistyössä