Mies vaihto duunia ja ai että mua ärsyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hipsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hipsu

Vieras
Ottaa tällä hetkellä niin kovasti ohimoon että oksat pois. Mies vaihto duunia, edellinen normi ma-pe päivätyö, toki toisinaan työmatkojen takia viikonloppuja. Sai tarjouksen toisesta paikasta, vuorotyö, mutta parempi liksa. Kerroin mielipiteeni, että se palkan nousu ei kuitenkaan korvaa sitä aikaa kun on iltoja ja viikonloppuja töissä. No piti olla sovittuna, että on vain joka toinen la töissä, ja kakanmarjat, nyt kolmas lauantai putkeen ja ensi lauantaiksikin merkitty vuoro. En mä ees tie mikä mua tässä niin sapettaa, luultavasti just se, että mä arvasin että tässä tulee käymään näin.

Kiitos, helpotti, hieman.

Alkuperäinen kirjoittaja hipsu:
Ottaa tällä hetkellä niin kovasti ohimoon että oksat pois. Mies vaihto duunia, edellinen normi ma-pe päivätyö, toki toisinaan työmatkojen takia viikonloppuja. Sai tarjouksen toisesta paikasta, vuorotyö, mutta parempi liksa. Kerroin mielipiteeni, että se palkan nousu ei kuitenkaan korvaa sitä aikaa kun on iltoja ja viikonloppuja töissä. No piti olla sovittuna, että on vain joka toinen la töissä, ja kakanmarjat, nyt kolmas lauantai putkeen ja ensi lauantaiksikin merkitty vuoro. En mä ees tie mikä mua tässä niin sapettaa, luultavasti just se, että mä arvasin että tässä tulee käymään näin.

Kiitos, helpotti, hieman.

Siis palkaa ei korvaa perheeltä olevaa aikaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Neeanäiti:
Ei niin mutta leipää pitää pöytään saada. Mieheni on sekä kolmivuoro- että viikonlopputyössä, mä kotiäitinä. Joskus vaan kestettävä. :hug:

Kiitos :) . No oltas me sillä edelliselläkin palkalla pärjätty...mun mielestä ainaskin. Kai mua vaan kiukuttaa kun tuo vastuu kaikesta kaatuu omaan niskaan entistä enemmän...

Meillä myös mies tekee vuorotyötä, päivät hänellä on esim. tänään 9-18.30, huomenna 15-21.30. Välillä on neljä yötä putkeen, pääsääntöisesti kuitenkin on iltavuoroja. Ja mä kun teen aina aamua klo 8-16 niin ei tule paljon nähtyä...

Onhan tähän jo tottunut, vaikka välillä kypsyttääkin. Toisaalta musta olis outoa, jos mies olisi illalla kotona enkä mä saisi katsoa telkkarista mitä haluan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Meillä myös mies tekee vuorotyötä, päivät hänellä on esim. tänään 9-18.30, huomenna 15-21.30. Välillä on neljä yötä putkeen, pääsääntöisesti kuitenkin on iltavuoroja. Ja mä kun teen aina aamua klo 8-16 niin ei tule paljon nähtyä...

Onhan tähän jo tottunut, vaikka välillä kypsyttääkin. Toisaalta musta olis outoa, jos mies olisi illalla kotona enkä mä saisi katsoa telkkarista mitä haluan :D

Millonkohan tuohon mahtaa tottua. Täytyy alkaa ajattelemaan asiaa tuolta tv:n katselu kannalta ;). Mä vaan on niin tottunu että iltapäivisin ollaan kaik kotona, joten se itekseen muksujen kanssa oleminen on outoa. Nekään kun ei vielä ole oikein tottunut ja koko ajan kyselee iskän perään. No kai tästä jotain hyviäkin puolia löytyy jahka oikein miettii ja aikaa kuluu.

Alkuperäinen kirjoittaja hipsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Neeanäiti:
Ei niin mutta leipää pitää pöytään saada. Mieheni on sekä kolmivuoro- että viikonlopputyössä, mä kotiäitinä. Joskus vaan kestettävä. :hug:

Kiitos :) . No oltas me sillä edelliselläkin palkalla pärjätty...mun mielestä ainaskin. Kai mua vaan kiukuttaa kun tuo vastuu kaikesta kaatuu omaan niskaan entistä enemmän...

Ei se haittaa ketään, vaikka pahanpäivän varalle sattuisi kertymään ylimääräistäkin. Tulevien irtisanomisten valossa kannattaa olla tyytyväinen, että ylipäätään sai vielä uutta työtä, vieläpä paremmalla palkalla.

Musta on sinänsä hyvä että mies tekee kaksvuorotyötä. Tosin viikonloppuja ei tee...
On kivaa kun joskus on miehestä apua aamulla lasten kanssa ja toisaalta kiva joskus tehdä mitä haluaa iltaisin, kun mies on töissä. Onhan sitä toista ikävä välillä, mut eipä ainakaan kyllästytä :D

Oletko itse töissä vai kotona?
Meillä myös mies tekee viikonloppuisin ja iltaisinkin töitä. Itselläni normaali päivätyö. Onhan se rasittavaakin, mutta toisaalta mies voi hulehtia lapsia aamuisin kouluun ja hoitoon jne. Puolensa kaikella... Meillä aika vähän yhteistä vapaa-aikaa, mutta toisaalta lapset saa olla kotona enemmän kuin jos molemmat tehtäis 8-16 ma-pe töitä.

Yhteistyössä