Mies unohtelee minulle tärkeitä asioita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sonya"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sonya"

Vieras
Mies oli ostanut minulle synttärilahjan ja lisäksi kukkia ja suklaata. Unohti sitten antaa nämä kukat ja suklaat...ihme tyyppi. Eikö tällaisilla asioilla ole miehille merkitystä, vai miten ne voi unohtaa tollaisen?

Onhan sekin toki hienoa, että muisti syntymäpäivän ja osti lahjan. Olihan noissa kukissakin se ajatus tärkein, kun tiesi, että tykkäisin. Onko tommoset asiat miehille sitten niin merkityksettömiä, ettei ne muista antaa hankkimaansa lahjaa? Ihme touhua.

Mikä ihmeen väkisin tehty aloitus, kun mies kuitenkin syntymäpäiväsi muisti, mutta sitten unohti. Muisti sitten kuitenkin ilmeisesti jossain vaiheessa, kun kerran tiedät, että kukkia ja suklaata osti. Kyllä itsekin olen usein ostanut miehelle jotain, jonka olen unohtanut antaa. Mies tykkää donitseista ja kerran ostinkin niitä yllätyksenä ja sitten piilotin kaappiin ja löysin ne homeisina muutaman päivän kuluttua, kun olin unohtanut koko donitsit.

On sulla ongelmat... Sait ne tosiaan sitten kuitenkin jossain vaiheessa, kun kerran tiesit mitä osti? Ei mikään ihme, että parit eroaa, kun kaikesta pitää tehdä numero :headwall:.

No on v*ttu ihme porukkaa. Kuka tässä nyt eroamassa on? Kysymys oli vaan se, että eikö tuollaiset asiat ole miehille yhtä tärkeitä kuin naisille, sillä itse en todellakaan unohtaisi antaa jotain lahjaa, jonka olisin hankkinut.

Täähän oli lähinnä ihmettelyä kyseisetä aiheesta, en ole sanonut, että se olisi ongelma.

Ei, ei ne tosiaan ole miehille niin tärkeitä. Enkä mä itsekään aina muista antaa ostamaani lahjaa. Löysin maaliskuussa vaatekaapista yhden lahjan, mikä mun piti laittaa tytölle pukinkonttiin jouluna. Annoin sen sitten yllätyslahjana hyvästä käytöksestä tms. Tai sitten se on ihan siitä kiinni, mikä kellekin on tärkeää. Me ei miehen kanssa ostella toisillemme juurikaan lahjoja synttäreinä. Jouluna ostetaan yleensä yksi paketti, jos sitäkään. Meille ei hääpäiväkään ole mitenkään hirveän tärkeä, tosin ensi vuonna aiotaan juhlistaa 10-vuotiashääpäivää kahdenkeskisellä reissulla. Meille tärkein päivä on se päivä, kun aloimme seurustella. Ja siitä tulee kesällä 19 vuotta.

Ja anteeks, en mä tarkoittanut sitä että te nyt olisitte eroamassa. Luulin vaan että sä otat tällaiset asiat ihan kuolemanvakavasti, sain sellaisen käsityksen sun viestistä.

Mä löysin eteisen naulakosta kassin missä on paketoituna miehen isän viime jouluinen joululahja.
Ja tuossa se paketti pyörii edelleen. Miehen selitys oli että hän luuli antaneensa sen. Samoin mun häälähja on edelleen hakijaansa vailla ja hääpäivä oli kaksi kuukautta sitten.

Että osaa ne muutkin miehet.

Tämä nyt oli lähinnä huvittunutta pohdintaa, kun mies kertoi kuukausi synttäreitten jälkeen, että "olin mä ostanut sulle kukkiakin, mutta ne ehti kuolla, kun unohdin antaa ne..." Suklaat antoi sitten kuitenkin jälkikäteen :D

Olis vissiin pitäny käyttää enemmän hymiöitä, kun on vähän vaikea tulkita äänensävyä kirjoituksesta :)

[QUOTE="Sonya";26531160]Tämä nyt oli lähinnä huvittunutta pohdintaa, kun mies kertoi kuukausi synttäreitten jälkeen, että "olin mä ostanut sulle kukkiakin, mutta ne ehti kuolla, kun unohdin antaa ne..." Suklaat antoi sitten kuitenkin jälkikäteen :D

Olis vissiin pitäny käyttää enemmän hymiöitä, kun on vähän vaikea tulkita äänensävyä kirjoituksesta :)[/QUOTE]

Niinhän sitä on sanottu, että nykyaikana, kun vuorovaikutus tapahtuu kirjoittaen, vastaanottaja ei aina saa oikeaa käsitystä siitä, mitä lähettäjä on tarkoittanut :).

Samoin mun häälähja on edelleen hakijaansa vailla ja hääpäivä oli kaksi kuukautta sitten.

Lähinnä tämä mua siis ihmetyttää. Mies selvästi rakastaa sinua ja olet tärkeä, koska olette menneet naimisiin, mutta eikö se nyt saa haettua sitä lahjaa? :D

Eli siis vaikka mies selvästi välittää, niin miten ne ei saa hoidettua tuollaisia asioita. Mun mielestä hääpäivä on juhlimisen arvoinen ja miehenikin tietää sen. Kun se kerran tietää, kuinka tärkeää se on minulle, niin miksei se siittä huolimatta saa sitä asiaa tehtyä. Että eikö ne vaan sitten osaa ajatella sitä asiaa, niinkuin sen itse näkee?

Tämä pätee siis muissakin asioissa, ei vain lahjojen ostamisessa.

[QUOTE="Sonya";26531211]Lähinnä tämä mua siis ihmetyttää. Mies selvästi rakastaa sinua ja olet tärkeä, koska olette menneet naimisiin, mutta eikö se nyt saa haettua sitä lahjaa? :D

Eli siis vaikka mies selvästi välittää, niin miten ne ei saa hoidettua tuollaisia asioita. Mun mielestä hääpäivä on juhlimisen arvoinen ja miehenikin tietää sen. Kun se kerran tietää, kuinka tärkeää se on minulle, niin miksei se siittä huolimatta saa sitä asiaa tehtyä. Että eikö ne vaan sitten osaa ajatella sitä asiaa, niinkuin sen itse näkee?

Tämä pätee siis muissakin asioissa, ei vain lahjojen ostamisessa.[/QUOTE]

Sen kun tietäisi.

Ja en oikeasti tiedä saako se koskaan haettua sitä lahjaa. Jos kyse olisi esim. auton osasta niin se olisi haettu jo kymmenen kertaa. Ehkä siinä on kyse siitä että se ei ole ns. elintärkeää.
Ainakin mun mies ei välitä mistään hömpästä ja turhasta ja vaikka meidän hääpäivä onkin hälle tärkeä niin hän ei näe lahjojen antamisen olevan mikään mittari välittämisen tai tärkeyden määrään.
Jos hän päättäisi niin me ei hääpäivälahjoja toisillemme hommattaisi mutta tänä vuonna hän teki poikkeuksen ja hommasi sellaisen mun mieliksi. Tai hommasi ja hommasi, saisi sen edes kotia asti.

En mä keksi muuta selitystä kuin sen että ne tietää elämän jatkuvan kuitenkin vaikka ne unohtaisi ne kukat, lahjat ja suklaat antaa. Mulle se on ainakin ainakin simppeliä ja yksiselitteistä hankkia lahja hyvissä ajoin ja antaa se silloin kun se kuuluu mutta miehelle jos tuo kaikki onnistuu ajallaan niin taitaa enemmänkin olla vaan jotain ekstraa tai pirun hyvä tuuri.

Yhteistyössä