Mies uhkaa tappaa minut...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
...jos otan lapsemme mukaan, kun muutan pois yhteisestä kodistamme. Meillä on jatkuvia riitoja, hän nimittelee, solvaa ja huutaa lastemme kuullen minua vaikka miksi, heittelee tavaroita, eilen illalla sain täyden ruokalautasen syliini. Ja lapset ovat tietenkin todistamassa tätä kaikkea. Lapsille hän on muuten hyvä isä ja syyttää vain minua, että aiheutan hänelle ja lapsille pahan olon ja pilaan lastemme lapsuuden ja mielenterveyden, ja minun pitäisi hakeutua hoitoon. Tätä on jatkunut jo monta vuotta ja nyt olen päättänyt hankkia oman vuokra-asunnon, mutta lapsia en siis voi ottaa mukaani, koska silloin minulta lähtee henki. Ja uskon kyllä, ettei uhkailu jää uhkailun asteelle. En pysty keskittymään töihin, istun vessassa itkemässä ja toivon, etteivät työkaverini huomaa punaisia silmiäni.

Kysyhän mieheltäsi, että uskoisiko hän enää silloin saavan lapsia itselleenkään koskaan? Ja mitä se lapsen mielenterveydelle tekisi?? Siis useissa tapauksissa tiedän, että miehet ovat käyttäneet tuota viimeisenä kiristyskeinona, ennen kuin nainen on lähtenyt. Lisäksi eräskin uhkasi lasten kuullen tappaa itsensä, jos vaimo lähtee, mutta niinpä vain on elossa ja erosta aikaa 11 vuotta. Eli itse lähtisin lasten kanssa ja soittaisin vaikka poliisin, jos ois tarves.

Soita pikaisesti turvakotiin ja hakeudu sinne lasten kanssa! Tee lisäksi poliisille ilmoitus laittomasta uhkauksesta. (Vaikka sitä ei pystyttäisikään näyttämään toteen, niin ainakin miehestä jää poliisin kirjoihin merkintä vastaisuuden varalle.) Kannattaa harkita myös lähestymiskieltoa.

mene käymään paikkakuntasi poliisilaitoksella, jos ei ole turvakotia tms. Siellä ottavat päivystävään sos. tt yhteyttä, ja saat apua. Miehesi uhkauksista kannattaa tehdä rikosilmoitus. Ja jos on käynyt sinuun käsiksi, tee myös siitä rikosilmoitus.

Lasten edun nimissä sosiaalityöntekijälle kannattaa kertoa, että pääset uuden elämän alkuun. Sosiaalitoimi järjestää apua, ei se sossu aina todellakaan pahasta ole!! Voimia tulevaan.

Uskon että olet täydellisessä pattitilanteessa. Melkein tulee kyyneleet puolestasi kun luen kirjoitustasi ja missä tilanteessa olet. Mikään ei ole pahempaa ja tiedän että lakikaan/ oikeus ei sinua suojele mieheltäsi. Olet todella vahva että voit tässä vaiheessa jättää lapset miehellesi. Tärkeintä on nyt pelastaa ihmishenki eli itsesi ! Muuta ensin turvakotiin ennen omaa vuokra-asuntoa ja älä luota siihen että kun muutat että osoitetietosi pysyvät salassa. Jostain syystä joku saattaa vuotaa tietosi. Tästä on karmaisevaa kokemusta hyvin läheltä.

Hyvä että ymmärrät tilanteen vaikeuden ja vakavuuden. Emme suomessa tarvitse yhtäkään miehen tappamaa pikkulasten äitiä tai kumppania. Sitä on jo vankiloissa tarpeeksi ja tuomiot naurettavia.

Pidän peukkuja sinulle että pääset hyvään alkuun ja miehesi hakeutuisi aikanaan itse hoitoon tai löytäisi uuden piinaamisen kohteen .. tai en voi toivoa sitä muillekaan :( Olipa ajatus. Mutta toivon siis että mies jättää sinut rauhaan lopulta.. joskus.

lasten kanssa poliisiasemalle tekemään ilmoitus tuosta tappouhkauksesta. tahtoessasi he järjestävät sinulle pääsyn turvakotiin tms. ja miehellesi voidaan antaa esim. lähestymiskielto ja määrätä valvotut tapaamiset. kun on ihmishenki kyseessä nuo asiat saadaan järjestettyä hyvinkin nopeasti.

Niin ja kannattaa tehdä tosiaan tehdä rikosilmoitus vaikka sinulla ei olisi todisteitakaan! Kerrot sanatarkkaan ja päivämäärän/määrät milloin hän on uhannut henkeäsi jne. Voit myös kertoa solvauksista. Se ei itsellään vie oikeuteen ellei mies myönnä. Mutta silloin mies tajuaa että olet tosissasi peloissasi ja että poliisi tietää.

no mä en jättäs lapsiani mistään hinnasta tollasen ihmisen kanssa. ei todellakaan ole hyvä isä lapsilleen kun käyttäytyy noin heidän nähtensä. Eli lapset kainaloon ja turvakotiin mars mars.

Olen ollut aivan samassa tilanteessa. Otin yhteyttä sosiaalitoimeen ja kerroin rehellisesti kaiken. Heidän avustuksellaan sain järjestettyä itselleni ja lapsille asunnon monen sadan kilometrin päästä miehestä, jonne muutin salaa, miehen tietämättä. Eräänä päivänä kun mies oli pois, tuli muuttoauto ja kaikki tavarat vauhdilla samalla laatikoihin ja autoon ja menoksi.

Ja kaikki sen takia, kun mies uhkasi tappaa minut ja lapset jos lähden.

Erosta on nyt neljä vuotta. Fyysisen väkivallan uhka on väistynyt johtuen fyysisestä välimatkasta joka meillä tällä hetkellä on useita satoja kilometrejä. Mutta psyykkinen väkivalta miehen osalta jatkuu yhä, lastensa kautta hän jatkaa kiusantekoa ja samaa aivopesua jota hän harrasti yhdessä ollessamme. Syytöksiä, uhkailuja, haukkumisia, kiusantekoa lasten kautta jne. Hän on vetänyt asiaan mukaan lastensuojelun, poliisin yms viranomaiset tekemällä heille aiheettomia ilmoituksia minusta. Olen menossa oikeuteen asian kanssa, vaikka voimia ei tunnu enää olevankaan. Olen kuitenkin päättänyt taistella viimeiseen hengenvetoon saakka. Edes lasten puolesta.

Ole sinä viisaampi. Eroa ja lähde SALAA, ota lapset mukaasi ja ilmoita heti alkuun osoitetietosi salaisiksi. Hae yksinhuoltajuutta, älä missään nimessä suostu yhteishuoltajuuteen sillä se on kuin aseen antamista hullulle.

Voimia ja rohkeutta sinulle, teet oikean päätöksen kun lähdet LASTESI kanssa.

En vain tiedä, miten pääsen lähtemään salaa kun mies kyttää jokaista liikettäni eikä ole missään matkatöissä tms. Enkä voi lähteä satojen kilometrien päähän, kun työpaikka on tietyllä paikkakunnalla. Lisäksi vanhempi lapseni on jo kouluikäinen enkä voi häntä riistää tutuista kuvioista, koulusta ja kavereista irti, kun muutenkin tilanne on tarpeeksi kaoottinen. Ja kyllä mieheni uuden osoitteeni saa vanhemmalta lapseltani heti tietoonsa. Onkohan kellään kokemusta tuosta lähestymiskiellosta, että toimiiko se oikeasti? Ei poliisit ainakaan henkiseen väkivaltaan, esim. puheluilla/tekstiviesteillä pommittamiseen voi vaikuttaa mitenkään. Eikä poliisilla ole resursseja tulla sinne uuden asuntoni portinpieleen valvomaan ettei mieheni tule paikalle. Ja luonnollisesti mieheni löytää minut työpaikaltani. On niin helppoa sanoa, että ota ja lähde, mutta käytännössä asian toteuttaminen on eri juttu.

valitettavasti tälläisessä tilanteessa tulee vastaan se, että on mietittävä kumpi on lapselle parempi. joutua vaihtamaan koulua ja ystäviä vai äidin murhatuksi tuleminen.

tässä tilanteessa ei ole muuta järkevää ratkaisua kuin ottaa lapset ja lähteä. vaikka joutuisit irtisanoutumaan töistä ja isompi lapsi vaihtamaan koulua. olethan tietoinen, että jos jäät miehesi luokse niin teillä täyttyy kiireellisen huostaanoton (ja kiireettömän) perusteet koska vaarannat tuossa lastesi henkisen ja fyysisen kehityksen.

Yhteistyössä