Mies taitaa kovasti arvostaa mua, vai miten itse olisit seuraavan kommentin kokenut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
Mies tässä illalla tokaisi, että ompa mukavaa, kun en tänään ole valittanut. Vastasin, että onko koskaan käynyt mielessä, että niihin valituksiin voi olla aihettakin. Ja ei, en ole mikään kamala nalkuttaja, vaan sanon asiasta, jos on sanomista.
Jatkoin sitten siihen vielä, että miehellä on kyllä asiat aika hyvin, kun siivoan hänen sotkunsa. Mm. kerään hänen jäljiltään likapyykit lattioilta, kerään astiat mitä saattaa jätellä mihin sattuu jne, päivittäin.
Ja arvatkaa mitä tuo vastasi: "mä kuitenkin aika usein siivoan, niin se kompensoi sitä, eli voin niitä jätelläkin"
Siivoa siis keskimäärin pari kertaa kuussa. Menin ihan sanattomaksi tosta kommentista.

Mulla tuli kyllä sellainen olo, ettei tippaakan arvosta sitä mitä teen, vaan pitää täysin itsestään selvyytenä.
Mä kuitenkin huolehdin kolmesta lapsesta, kodin hoidosta, ruoka on valmista aina kun mies tulee töistä kotiin, on kahvit keitettynä ja levätä saa jos haluaa.

Mitäs jos et keräisi niitä miehen pyykkejä, et pesisi hänen pyykkejään, et keitä sitä kahvia valmiiksi kun on tullut töistä jne.. Ehkä hän sitten huomaa, mitä oikeasti _hänen_ eteensä teet.
Niinhän se menee, että sen huomaa vasta sitten, kun sen menettää.

mun mies sanoo usein kanssa noin. ihan kun mä olisin joka jatkuva nalkuttaja. jos mä joku päivä vaan totean että "tää päivä meni päin metsää" ihan vaan silleen muuten vaan vitsilläkin jos nyt sattuu jotain pikku harmeja. niin heti se kilahtaa että nytkö sää aloitat sen valittamisen. ei juma menee järki sen kanssa.

pahinta se, ettei mies sanonut sitä mitenkään ärtyneenä, vaan ohan vilpittömästi on tuota mieltä.
Se loukkaa jopa enemmän kuin se, jos olisi vihapäissään tuollaista laukonut vain puolitosissaan.

[QUOTE="a.p";23704708]pitäis varmaan jättää tekemättä...
Jos vaan omat hermot kestäis sitä sotkua sitten.[/QUOTE]

Ei se välttämäti tarkoita sotkua. Hanki iso pahvilaatikko ja ilmoita, että keräät siihen ne miehen tavarat jotka siivotessa tulee vastaan, eivätkä ole oikealla paikalla. Eli sinne sitten heittelet miehen likapyykit ja tavarat jotka on väärissä paikoissa. Kun laatikko tulee täyteen, sanot vain, että hoidatko sinä vai minä tuon laatikon. Ja jos mies ei hoida kaada sisältö jätesäkkiin ja vie varastoon.Kun mies kyselee lempipaitansa perään, voit kertoa siivonneesi sen laatikkoon ja jos se ei ole laatikossa niin sitten se on varmaan varastossa ja 'miksi et itse huolehdi tavaroistasi'.
;)

Suosittelen kuitenkin ensin keskustelua aiheesta!

periaatteessa mua ei haittaisi siivota miehen jälkiä, mutta se mikä haittaa on tuo että näköjään pitää täysin itsestään selvyytenä.

Tekis mieli olla lapsellinen ja lähteä nukkumaan sohvalle. vastata sitten ihmettelyyn, että se kun päivät kattelen miestä, kompensoi sitä ettei mun yöllä tarvitse kuunnella kuorsausta...

Jätä siivoamatta miehen jäljet,ehkäpä sitten huomaa,ettei kannattasi pitää itsestäänselvänä sinnuu. :D

Plop olipas ihana neuvo! Laitetaan korvan taakse :) nimittäin täälläkin on ukolla aina kamat hukassa ja loput pitkin kämppää.

Kuka kertoo vielä, miten miehen saa kuuraamaan jarrujälkensä pöntöstä? Ei jaksais 7 kertaa viikossa kuurata pyttyä ja kaikkea on kokeiltu raivoamisesta huumoriin ja huomioimatta jättämisestä siihen, että jätän itsekin jälkeni siivoamatta. Otan vaan aina tosi henkilökohtaisesti, kun pöntössä on terveisiä perseestä joka aamu. Vai onko tämä miesten yleinen ominaisuus eikä vaan mun ukkoni vika?? Kyllä se muuten osaa siivota, mutta toi pönttö on jokin ihmeellinen sokea piste.

En kyllä käsitä, miten naisten asiallinen kommentti on aina nalkutusta ja sillä verukkeella tyhjänpäiväistä puhetta. Tuttu termi täälläkin.

Meillä ainakin ongelma on siinä, että teen kaikki kotityöt jotenkin näkymättömästi miehen näkökulmasta. En mainosta pyykänneeni tms. ja teen kotityöt usein hänen ollessaan töissä. Mies ei sit ehkä aina muista että mitä kaikkea täällä on tekemistä ja tehty, kun hänen ei tartte pyykätä tai siivota(jos lelujen siivousta ei lasketa siivoksi), eikä hän näe minua tekemässä näitä töitä.

Ei sillä, että olisi ihan helppo juttu, se että olisikin iloinen kiitoksesta, jos on jo valmiiksi ärtynyt perheen dynamiikasta. Sen kiitoksen ottaakin keljuiluna tai loukkauksena.

Siksi minä olisin luultavasti maininnut, että kun kaikki sujuu, ei ole aihetta rutista. Äänensävyn ja sanavalintojen kanssa on osattava pelata... Muuten menee vittuilun piikkiin.

Minä luulen, että ei se ukkos tarkoittanu asiaa niin, miten sen käsitit.
Nuo ukot kun on paljon yksinkertaisempia ajatusmaailmaltaan, kuin me naiset :)

Jos haluat asioihin muutosta, niin puhu näistä asioista silloin, kun et ole loukkaantunut. Älä syyttele tai heittäydy marttyyriksi vaan kerro reilusti, että sinusta tuntuu pahalta, kun et saa mieheltä hyvää palautetta. Kerro, että haluaisit miehen kehuvan sinua useammin ja niin edespäin. Siitähän siinä on kyse, tunnet ettei miehesi arvosta. Voithan vähän listata, mitä kaikkea teet päivän aikana miehen ollessa poissa ja kuinka kauan siihen menee aikaa. Ja sopikaa, että joskus kun mies on vapaalla, hän hoitaa ne tehtävät ja sinäkin saisit viettää vapaapäivän. Ja kun miehen pitää hoitaa ne samat tehtävät, kuin sinä niin kyllä hän pian huomaa, että on se vaan mukavaa tulla siistiin kotiin :)

Minusta tuo tilanne kuulosti ihan normaalilta ristiriitatilanteelta, enkä usko että miehes nyt oikeasti olis sitä mieltä, että olet joku piika. Mutta kun sitä jostakin loukkaantuu, pieni asia muuttuu isommaksi ja tuntuu vielä pahemmalta.

Ite ainakin olen todennu tuon oman ukon kohdalla, että valittaminen tai syyttäminen saa sen vain heittäytyyn puolustuskannalle eikä tule silloin periaatteestakaan vastaan. Mutta jos asian esittää sievästi syyttelemättä, tyyliin, että mitenhän tämä asia pitäis ratkaista, niin suhtautuminen on aivan eriä :) Ja muutenkin kertoo asiat asiana, eikä vihjailemalla, kun ei ne ukkoraasut tajua niitä vihjeitä.. Jos on paha mieli siitä, että tunnet ettei sinua arvosteta, sano se suoraan.

[QUOTE="eliisa";23704906]Plop olipas ihana neuvo! Laitetaan korvan taakse :) nimittäin täälläkin on ukolla aina kamat hukassa ja loput pitkin kämppää.

Kuka kertoo vielä, miten miehen saa kuuraamaan jarrujälkensä pöntöstä? Ei jaksais 7 kertaa viikossa kuurata pyttyä ja kaikkea on kokeiltu raivoamisesta huumoriin ja huomioimatta jättämisestä siihen, että jätän itsekin jälkeni siivoamatta. Otan vaan aina tosi henkilökohtaisesti, kun pöntössä on terveisiä perseestä joka aamu. Vai onko tämä miesten yleinen ominaisuus eikä vaan mun ukkoni vika?? Kyllä se muuten osaa siivota, mutta toi pönttö on jokin ihmeellinen sokea piste.

En kyllä käsitä, miten naisten asiallinen kommentti on aina nalkutusta ja sillä verukkeella tyhjänpäiväistä puhetta. Tuttu termi täälläkin.[/QUOTE]

Minun ukko harrastaa ihan samaa.. ei mee perille vaikka kuinka sanoo...

Meillä kumpikin hoitelee kotitöitä oman jaksamisen mukaan. Minä aina kun olen pikkasen enempi jaksanut tehdä niin salakavalasti "huomautan" miehelle, että nyt on jotain tehty :D Saan pusun palkaksi. Jos tulen kotiin ja huomaan, että mies on jotain tehnyt (ollaan esim. vauvan kanssa oltu jossain..) niin sanon ihan ääneen, että "hei sä oot laittanu tiskit" ymym ja sitten mies saa pusun ja kiitokset ^^ Toimii sinänsä ihan hyvin, oishan se kiva jos tuo ukko joskus ottais silmän itse käteen ja kattoisi kun jotain on tapahtunut.

Tottahan se siivoaminen kuuluu ihan perus kotitöihin eikä sinänsä ole mitään ihmeellistä, mutta on se paljon hauskempaa ja tuntuu, että omaa työtä arvostetaan kun siitä saa vähän edes kiitosta :D

tuota noin, missä välissä teidän mielestä mies kiitti minua, mikä kun sitä en huomannut :O
Sillä minun mielestäni sanoi, että on oikeutettu jättämään tavaransa levälleen minun siivottavakseni, koska silloin tällöin siivoaa itsekin.

Yhteistyössä