Mies tahtoo lapsen mutta.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauhuissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kauhuissaan

Vieras
Mies haluaa kolmannen lapsen. Mun mielestä se ei ole fiksua nyt. Esikoinen 6v ja kuopus parin kk päästä 2v. Syy miksi en halua lasta nyt on paha jännitysniskani joka on tällä hetkellä ihan mahdoton hyvä kun edes jotenkin saan lapset nyt hoidettua. Lisäks niska jumi saa mun migreenin villiintymään ja saan lähes päivittäin migreenikohtauksen tai ainakin auran. Lisäks mulle on nuorimman syntymän jälkeen tullu outo sairauden/kuoleman pelko. Kokoajan enemmän tai vähemmän pelkään että lapsillani, miehelläni tai itselläni on joku vakava sairaus tai että joku kuolee jossaki onnettomuudessa. Etsin vikoja ja oireita heistä ja itsestäni. En millään jaksais ottaa kaikki raskauden tuomat vaivat vielä tähän päälle. ja arvaa olisinko jatkuvasti pelkäämässä että sikiöllä olis jotain hätää. olisin varmaan jatkuvasti päivystyksessä/äitipolilla outojen vaivojen takia mitkä ei sitten ehkä aina ole edes todellisia vaan pelon aikaan saamia. mies ei tunnu oikeen ymmärtävän... Käskee vaan lakata ajattelemasta tuonlaisia tyhmiä juttuja..... kyllä minäkin lapsen tahtoisin jos itse olisin kunnossa.

Sinun pitäisi hakea apua pakko-oireisiisi, jolta tuo kuvaamasi pakonomainen ajattelu kuulostaa. Ne voivat muuten todella tehdä sinut hulluksi. En suosittele raskautta nyt missään nimessä, vaan mainitsepa asiasta aluksi vaikka neuvolassa. Sieltä sinut varmasti ohjataan eteenpäin.

En mielelläni haluaisi mainita tästä neuvolassa sielä työskentelee paljon tuttuja ja sukulaisia. Tiedän minkälainen helvetti siitä kehittyisi jos joku kuulisi näistä ongelmista. Apua tähän on toki pakko hakea jostain. Osaako esim tavallinen tk lääkäri tehdä jotain?

lienee turhaa sanoa että kaikilla terveydenhuollon henkilöillä on vaitiolovelvollisuus...?
se mitä ämmät puhuu kylillä on ihan eri asia ja niillä ei oo totuudenpohjaa, kuhan jäpättävät

terv. pikkukylillä kasvanut

Yhteistyössä