Mies tästälähtien maitokauppaan?

Keskustelimme maidon juonnista ja sanoin, että "Hyvähän se on, että lapset juovat maitoa, mutta hitsi sitä maitotölkkien kantamista"
Mies siihen, että "No, eihän tuo nyt paljoa..."
Mie sit hoo-moilasena, että TÄH :eek: , ja kysyin, että paljonkos mies-kulta ajattelee, että maitoa kuluu vaikkapa nyt viikossa.
"No, 10 litraa..."
:eek: :eek: :eek:
Mies itse saattaa iltapalalla juoda kevyesti sen 0,5 litraa maitoa ja kaikki muut maidot siihen päälle.
Viimeviikolla meillä meni 36 litraa maitoa :whistle: , että on siinä saanut eräänkin purkin kantaa :whistle:
 
vieras
se on tuo suhteellisuudentaju hukassa jos ei itse käy kaupassa.
meillä mies kiukkuaa kun 5 hengen ja koiran ruokaostokset maksaa hänen mielestään paljon, sitten jos ostan halvasti , vinkuu kun ei ole kunnon ruokaa, eikä mitään leivän päälle jnejne.

ja kun sen laittaa kauppaan, se ei saa ostettua mitään kun kaikki kuulemma on niin liian kallista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
joo, sovit vaan, että sä haet muut ruuat, mutta mies saa kantaa maidot, huomannee asian raskauden siinä vaiheessa, kun kantaa 10 litraa maitoa joka toinen päivä kotiin :D
tai kirjoitat hälle lapun, ja annat muutenkin hoitaa vaikkapa kuukauden ruokaostot itse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No Teitä on sentäs vähän enemmän kuin meitä,meitä siis neljä ja mies juo vähän mutta viikossa menee semmoinen 26 litraa maitoa :(

Et ei hätiä mitiä :)
:)
Meillä menee enemmän silloin, jos teen maitopuuroja, tai ruokaa johon tarvitaan maitoa.
Viimeviikolla tein pelkästään vesipuuroja, kun halusin "testata" meidän maidonjuontia... Eikä viimeviikolla ollut ruokiakaan, joihin ois tarvinnut maitoa.
Ja jos mie en rajoittaisi kaakaon juontia, niin meillä menis varmaan vieläkin enemmän.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
ja apua, meitä on 5 ja maitoa menee noin 2 litraa viikossa, ellei tehdä pannareita tai lettuja tms.
no teillä ei vissiin juoda sitä 6dl/henki mikä on suositus.. meitä neljä ja maitoa menee pari litraa päivässä =)
ei valitettavasti
aikuiset ei juo ollenkaan, (oksettaa ajatuskin, en ole koskaan pitänyt maidon mausta )
vanhin lapsi vain pakottamalla.
2 nuorinta juo päiväkodissa , joten eivät kotonakaan juo.
Se maito ei vain maistu meillä kellekään.

Muut maitotuotteet kyllä menee
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
joo, sovit vaan, että sä haet muut ruuat, mutta mies saa kantaa maidot, huomannee asian raskauden siinä vaiheessa, kun kantaa 10 litraa maitoa joka toinen päivä kotiin :D
tai kirjoitat hälle lapun, ja annat muutenkin hoitaa vaikkapa kuukauden ruokaostot itse.
Nää... Jos mie laitan miehen kauppaan ruoka-ostoksille, niin mie menetän mun "harrastuksen". Meillä on naapurin rouvan kanssa tapana mennä perjantai-iltaisin viikon ruokaostoksille kaupunkiin ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
joo, sovit vaan, että sä haet muut ruuat, mutta mies saa kantaa maidot, huomannee asian raskauden siinä vaiheessa, kun kantaa 10 litraa maitoa joka toinen päivä kotiin :D
tai kirjoitat hälle lapun, ja annat muutenkin hoitaa vaikkapa kuukauden ruokaostot itse.
Nää... Jos mie laitan miehen kauppaan ruoka-ostoksille, niin mie menetän mun "harrastuksen". Meillä on naapurin rouvan kanssa tapana mennä perjantai-iltaisin viikon ruokaostoksille kaupunkiin ;)
no pistä se edes kantamaan ostokset autosta kaappiin :)
 
vieras
Meillä menee maitoa niin vähän, että käytetään vain maitojauhetta. Siitä saa vieraille kahvimaidot ja leivontaan maidot. Juoda ei ollenkaan maitoa, se on vasikoitten juomaa.
 
vierailija
äkkiseltään laskettuna meillä menee 15 litraa maitoa viikossa pelkästään juotuna. ruuanvalmistukseen tulevat maidot on sitten erikseen, kun pitää olla hylaa. ja maitoa juo vain 4 henkilöä tästä perheestä.
 
vieras
Meillä on vain nelihenkinen perhe, ja vähän samantapainen keskustelu on käyty silti.
Maitoa menee mielettömästi ja mies itse juo sitä eniten. Kun sanoin, että olen vähän väsynyt käymään lasten kanssa kaupassa kun pienempi piti kantaa maitojen lisäksi ainakin autosta sisälle tuolloin, ihmetteli, mitä rankkaa siinä on... (ärsyttäviä nuo miehet).

Ja mies tuo itse tosi vähän maitoa jos käy kaupassa. Jos anoppi ja appi käyvät, ostavat kaupasta yhden litran purkin. (siis jos on 6 ihmistä juomassa) Kerran ovat kylläkin vain kaupassa käyneet, yleensä syövät meidän ruokia.
 
vv
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
ja apua, meitä on 5 ja maitoa menee noin 2 litraa viikossa, ellei tehdä pannareita tai lettuja tms.
no teillä ei vissiin juoda sitä 6dl/henki mikä on suositus.. meitä neljä ja maitoa menee pari litraa päivässä =)
E imeilläkään tuota 5litraa enempää todellakaan mene.
4henk perheessä, minä eikä mies juoda kumpikaan paitoa paljaalta, hyi hitto:x
Ainoa joka juo on typy 2v ja toinen lapsi on vielä ihan pikkuinen vauva, että se saa maidot muualta ;)
 
Viv
Mun sisko kyllästyi kuskaamaan maitoa kaupasta 5 henkiselle perheelle ja siirtyi maitojauheeseen..siitä sitten tekee maidot kannuun... ja käyttää ruokiin ym. :) Niilkin meni litratolkulla..

Joskus miettinyt jopa itselleni et alan tekee maitojauheesta maidot kun hitsi, meit on kaksi, ja meil menee ainakin 10 litraa viikossa :eek: Minä olen oikee vasikka.. :snotty:
 

Yhteistyössä