Mies suunnittelee...kertokaas ideoita...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mies kysyi eilen että josko hän vois hakea fammunsa meille perjantaiksi. Miehen vanhemmat kun on meen pojan kanssa pohjoisessa pari viikkoa ja fammu oli valitellut pitkää ja tylsää pääsiäistä yksin (normaalisti olis siis miehen vanhempien luona).

Mies suunnitteli että tekis jotain hyvää ruokaa jne. Mutta mitä sellainen hyvä ruoka vois olla ja mites mä voisin auttaa miestä kun siis hyvin rauhallisesti pitää ottaa...

Mitäs te tekisitte ja miten?

Lisään vielä että fammu on 86-vuotias mutta oikein reipas ja hyvinvoiva mimmi =) . Mutta siis tuskin on kiinnostunut mistään erikoisemmasta sapuskasta....ja mä en taas suostu syömään lammasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Villi viisikko:
Karjalanpaisti ja keitetyt perunat on helppoa valmistaa, ja hyvää.

Mä en oo koskaan valmistanut karjalanpaistia :whistle: . Eli siis en ainakaan osaa auttaa ja neuvoa miestä sellaista tekemään... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:

Mä en oo koskaan valmistanut karjalanpaistia :whistle: . Eli siis en ainakaan osaa auttaa ja neuvoa miestä sellaista tekemään... :ashamed:

http://www.yhteishyva.fi/ruokamaailma/s-market_reseptit/suomi/reseptit/fi_FI/karjalanpaisti/

Google kertoo sivutolkulla ohjeita. Ja karjalanpaistilihoja saa valmiina paketissa tai ainakin meidän lähikaupan tiskiltä pilkkovat sopivan setin pyytämällä.

Se on myös helppo, kun tulee uunissa itekseen, ei tarvitse kenenkään mököttää hellan vieressä tuntitolkulla :)

"Mies suunnittelee..." - otsikon perusteella odotin jo jotain ihan utopistista, mutta tuohan on ihana ja kaunis ajatus :)
Mahtaisikohan google tietää karjalanpaistin ohjeen...? Mä en meinaan ainakaan tiedä :snotty: :ashamed:
Mä laittaisin mun miehen tekemään lammasta, jos meille tulisi pääsiäisvieraita. Miehen valmistamana se on sairaan hyvää, eikä lainkaan sellaista kuin lammas Suomessa yleensä on :x . On se mulle monesti selittänyt miten sen tekee, mutta mä kieltäydyn oppimasta, koska on kivempaa päästä valmiiseen pöytään :D

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Mä laittaisin mun miehen tekemään lammasta, jos meille tulisi pääsiäisvieraita. Miehen valmistamana se on sairaan hyvää, eikä lainkaan sellaista kuin lammas Suomessa yleensä on :x . On se mulle monesti selittänyt miten sen tekee, mutta mä kieltäydyn oppimasta, koska on kivempaa päästä valmiiseen pöytään :D

Mä laitan miehen tekemään lammasta, vaikkei tule vieraitakaan.
Mä meillä yleensä kokkaan, mutta pääsiäislammas on miehen juttu. Äidiltään on saanu loistavan marinadireseptin, hakaniemen hallista tai stockalta hakee lihaa ja sitten grillikausi avataan aina pääsiäisenä lammaspihveillä.

Ei todella maistu vanhoille villasukille :p

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
"Mies suunnittelee..." - otsikon perusteella odotin jo jotain ihan utopistista, mutta tuohan on ihana ja kaunis ajatus :)
Mahtaisikohan google tietää karjalanpaistin ohjeen...? Mä en meinaan ainakaan tiedä :snotty: :ashamed:

Oletkos sä jo oppinut tuntemaan mun hömpän miehen kun heti nauratti jo otsikon perusteella :D :D

Juu niin mustakin oli kaunis ajatus ja siksi kovasti olisin hengessä mukana vaikka itse en saa touhuta. Ja mä en muuten uskalla varmaan koskaan edes maistaa lammasta, niin hyvä pääsiäisruoka kun se onkin.

Ihana tuo sun viimeinen kommentti, kieltäydyt oppimasta :D :D . Vaan niin mä taitaisin myös tehdä jos miehellä olis joku bravuuri. Tai tekee se kyllä maailman parasta broiskukastiketta ja mä en keksi että mikä sen kastikkeen salaisuus on :p

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:

http://www.yhteishyva.fi/ruokamaailma/s-market_reseptit/suomi/reseptit/fi_FI/karjalanpaisti/

Google kertoo sivutolkulla ohjeita. Ja karjalanpaistilihoja saa valmiina paketissa tai ainakin meidän lähikaupan tiskiltä pilkkovat sopivan setin pyytämällä.

Se on myös helppo, kun tulee uunissa itekseen, ei tarvitse kenenkään mököttää hellan vieressä tuntitolkulla :)

Kiitos kaunis linkistä, pitää laittaa harkintaan =) . Siellä oli näemmä myös muita reseptejä, pitää varmaan katsastaa miehen kanssa yhdessä...

Alkuperäinen kirjoittaja kokki:
Mäkin olisin karjalanpaistia ehdottanut. Ehdottomasti helpoimpia ruokia mitä on ja maistuu vanhemmalle sukupolvelle! Toimii :)

Mut mitä jos mä en tykkää siitä :whistle: ? Kun en mielestäni ole edes koskaan maistanut ja mä en vaan VOI syödä mistään mistä en tykkää...nousee heti kyökkä :ashamed:

Kalaa mäkin suosittelisin...

Kun noita vanhempia on katsellut, niin mieluummin sitä kuin (tekohampaille) ainasitkeää kokolihaa.

Tai sittenn lihapullia/mureketta, kastiketta ja niin edelleen...

No ei muuta kuin fisu uuniin. Paistopussiin sitruunat, sipulit, puntti tilliä, sitruunapip, suola (ja kermaviiliä/ranskankermaa jos haluu). Pottumuussiin ruohosipulia ja voita. Hollandaise- tai valkoviinikastiketta helposti pussista. Ai ai ku hyvää! Pitää vissiin itekki pyöräyttää ku herahti vesi kielelle :p

No ei muuta kuin fisu uuniin. Paistopussiin sitruunat, sipulit, puntti tilliä, sitruunapip, suola (ja kermaviiliä/ranskankermaa jos haluu). Pottumuussiin ruohosipulia ja voita. Hollandaise- tai valkoviinikastiketta helposti pussista. Ai ai ku hyvää! Pitää vissiin itekki pyöräyttää ku herahti vesi kielelle :p

:p

Oi kiitoksia tästä....tämän taidan näyttää myös miehelle...

Yhteistyössä