Mies sitten löi, 8 vuoden yhdessäolon jälkeen :(

  • Viestiketjun aloittaja "Pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ihan ensin: :hug:

Mies ei kadu tekoaan, joten on ilmeistä, että hän aikoo käyttää ko. keinoa myös jatkossakin. 2-vuotias pääsee tuosta vielä yli, mutta omasta kokemuksesta voin kertoa, että isommalle lapselle "pehmusteena" oleminen isän nyrkin ja äidin välissä on kohtuuton vastuu ja taakka. Siitä ei pääse välttämättä yli koskaan.
Ihan nautettavia mielipiteitä. Minulla on empiirisiä todisteita, että kyllä pääsee yli. Mainitsen 2 todistetta: 1. isäpuoli äitiä kohtaan väk. , poika katsoi, pojalla tänä päivänä yli sadan tonnin omaisuus, fiksu ihminen, ja naisia on. 2. isä väk. äitiä ja 1 poikaa kohtaan, poika käytti veljeään kohtaan kovia otteita, pojalla tänä päivänä noin sadan tonnin omaisuus, järkevä ihminen, on naisia, osaa käyttää rahaa fiksusti. Eli miksi mainitsen eurot: siksi koska selvästikin ovat päässeet yli väk. äitiään kohtaan, koska ovat kyenneet tekemään suomalaisittain mittavan omaisuuden.
 
vierailija
Käänny luotettavien ihmisten puoleen, eli hoida asia yhdessä sukulaisten ja miehen kanssa keskustellen. Yhdessä miettikää, miten ratkaisette miehelle ilmaantuneen kriisikäyttäytymisen.

En tietenkään puolustele miestä, muta rakentaminen on stressaavaa ja liitot päätyvät eroon usein rakentamisen aikana.

Mies kokee, ettet arvosta hänen panostustaan. Kun eroat, hänellä 2 viikon päästä uusi nainen sängyssä, joka tyytyväinen rakenteilla olevaan taloon.
 
vierailija
Minä voin puhua myös omasta kokemuksesta, meillä mies löi ekan kerran n.6v sitten. Aina ne vaan paheni ja minä en tehnyt asialle mitään. Muutaman lyönnin jälkeen kerroin miehen vanhemmille sekä omille vanhemmille, sen jälkeen myös parhaalle kaverilleni. Kaikki käskivät erota, mutta minä vain roikuin mukana. Loppujen lopuksi tilanne tuli niin pahaksi, että soitin poliisit kun mies kävi kimppuun ja heitti minut peiliin jonka seurauksena päästäni lähti palanen pois. Siitä alkoi terapia ja poliisikäynnit.
Nyt tapahtuneesta 2v ja edelleen olen saman miehen kanssa, mutta terapiakäynnit ja puhuminen on auttaneet ja viime kuussa uskalsin suuttua ensimmäisen kerran ja riehua kunnolla miehen edessä, ilman lyöntiä. Hän on luvannut olla lyömättä, hankkinut apua. En tiedä jatkosta, mutta sen olen kaikille yhteistyötahoille luvannut,että seuraavan kerran jos nyrkki heiluu niin ero tulee. Niin ja itsekkin käyn terapiassa ja meidän koko perheestä huolehditaan.
Jaaha huolehditaan, viesti on feikki. Huostaan otetaan, on tosi asia siinä tilanteessa. Jos Suomesta löytyy 1 paikkakunta, jossa noin olisi silitetty päätä, niin se ei tarkoita, että muualla suomessa niin tapahtuisi.
 
vierailija
Lähde ja heti. Mene terapiaan. Mäkätys ja pahasuisuus ei oikeuta lyömään, mutta ei sekään tervettä ole. Asiat pitää oppia käsittelemään ilman lyöntejä ja myös ilman kohtuutonta räkyttämistä. Mies enemmän väärin tehnyt, lähtisin itsesi ja lapsiparan vuoksi.
 
vierailija
On se kyllä hanurista, kun mies käyttää fyysistä ylivaltaa naista kohtaan, mitään enempiä ajattelematta.

Rupee veivaan punttiia. Sitte viette lapsen sukulaiselle hoitoon. Ja meette kotiin ottaan matsia. Jos molemmat kuolette, lapsi saa perinnöt ja elää onnellisena porskuttaa sukulaisten hoteissa leveellä leivällä..
 
vierailija
On se kyllä hanurista, kun mies käyttää fyysistä ylivaltaa naista kohtaan, mitään enempiä ajattelematta.

Rupee veivaan punttiia. Sitte viette lapsen sukulaiselle hoitoon. Ja meette kotiin ottaan matsia. Jos molemmat kuolette, lapsi saa perinnöt ja elää onnellisena porskuttaa sukulaisten hoteissa leveellä leivällä..
EIpä taida noiden vuokralla asuvien kuolemasta mitään perintöä seurata.
 
vierailija
Joskus 10 vuotta sitten mulla ja mun miehellä oli aika vaikeaa. Taloudellisesti meni huonosti, mies teki pätkäduuneja ja oli välillä työtön. Käyttäydyin itse usein tahallaan provosoivasti. Aina silloin tällöin tilanne meni pahemmaksi ja ukko rikkoi sitä sun tätä. Joskus pelkäsin, että se löisi minuakin. Kaipa se joskus tarttui kiinni ja esim. heitti minut sohvaan tms. Ei koskaan kuitenkaan satuttanut.

Nämä tapaukset oli muuten aina täysin selvinpäin. Mies kyllä välillä joikin, mutta ei ollut koskaan aggre silloin.

Nämä tapahtumat kestivät muutaman vuoden. Sitten vaan pikkuhiljaa meidän tilanne parani. Itse yritin tietoisesti vähentää provosointia. Annoin useammin periksi. Toki otin sitten asioita paremmalla hetkellä käsittelyyn.

Mitään ei ole rikkonut ainakaan viiteen vuoteen. Nykyään jos päreet palaa, lähtee ulos.

Mun mielestä näissäkään asioissa kaikki ei oo mustavalkoisia.

Ja sitten mä tunnen todella monta tapausta joissa naiset ovat rikkoneet esineitä (lähinnä astioita), lyöneet miestään, yms.

Toki jos mies käy kunnolla käsiksi tai oikeasti hakkaa, niin tilanne onkin eri. Tosin jos alkoholi myötävaikuttamassa, niin sitten sen käytön lopetus saattaa vielä asian muuttaa.
 

Yhteistyössä