Mies sanoi, että hänen mielestään olisi reilua jos erossa me

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
pitäisimme molemmat omat rahamme ja jaettaisiin vain tavarat ja huonekalut keskenään.

Onhan se reilua joo... Olen ollut kotiäiti 5vuotta ja ostanut omat ja lastenvaatteet kirpparilta ja huutonetistä. Elänyt harkiten ja pienesti kuluttaen, jotta lapset ovat voineet olla kotona. Samalla mies on harrastanut vaikka mitä ja ostanut uusia vaatteita aina kun tarvii. Ja miehellä on säästöjä, minulla luonnollisestikaan ei.

Että oishan se reilua juu.

Niin noista elareista siis mies sanoo, että se 120e/kk x 3 kuulostaa aika paljolta ja melkein jopa kohtuuttomalta. Ja miettii, että mistä saa sellaiset rahat muun elämisensä päälle. 2400e/kk palkka.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos olette avopari, tuo on täsmälleen reilua ja oikein. Avioliitossa käsittääkseni voit hakea korvausta kotiäitivuosistasi käräjien kautta.

Avioliitossa ja ei avioehtoa. Kyllä minä sen tiedän, että avoliitto on eri.

Siis mies tietää, että lain mukaan mulle kuuluu puolet, mutta sanoi että olisi hänen mielestään reilua jos en vaatisi niitä kun on tähänkin asti pidetty omat rahat. :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin noista elareista siis mies sanoo, että se 120e/kk x 3 kuulostaa aika paljolta ja melkein jopa kohtuuttomalta. Ja miettii, että mistä saa sellaiset rahat muun elämisensä päälle. 2400e/kk palkka.

139e/kk on kyllä se minimi. :D

Siis mies tietää, että lain mukaan mulle kuuluu puolet, mutta sanoi että olisi hänen mielestään reilua jos en vaatisi niitä kun on tähänkin asti pidetty omat rahat. :/

Jos on mies yrittää olla tollainen kakkapää, niin taatusti vaadit puolet!

Toi on hassua 'pidetty omat rahat'. Teillähän on käytännössä ollut miehen rahat ja lasten+sun rahat. Tai kysy mieheltä, että jos pidetään omat rahat, niin mistäs ne lasten elämiseen saadaan rahat?

Alkuperäinen kirjoittaja Abb:
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
avioliitossa ap kyllä saa puolet kaikesta.. ihan ilman käräjäoikeuksia ellei ole avioehtoa.

Ei saa aina .

Ei saakaan aina, mutta tässä tapauksessa ap:n kannattaisi vaatia jopa enemmän kuin puolet. Siis korvauksia tulonmenetyksistä, koska hän on ollut pitkään kotiäitinä tekemässä työtä yhteisen talouden eteen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pitäisimme molemmat omat rahamme ja jaettaisiin vain tavarat ja huonekalut keskenään.

Onhan se reilua joo... Olen ollut kotiäiti 5vuotta ja ostanut omat ja lastenvaatteet kirpparilta ja huutonetistä. Elänyt harkiten ja pienesti kuluttaen, jotta lapset ovat voineet olla kotona. Samalla mies on harrastanut vaikka mitä ja ostanut uusia vaatteita aina kun tarvii. Ja miehellä on säästöjä, minulla luonnollisestikaan ei.

Että oishan se reilua juu.

PROVO!

Alkuperäinen kirjoittaja E:
Alkuperäinen kirjoittaja Abb:
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
avioliitossa ap kyllä saa puolet kaikesta.. ihan ilman käräjäoikeuksia ellei ole avioehtoa.

Ei saa aina .

Ei saakaan aina, mutta tässä tapauksessa ap:n kannattaisi vaatia jopa enemmän kuin puolet. Siis korvauksia tulonmenetyksistä, koska hän on ollut pitkään kotiäitinä tekemässä työtä yhteisen talouden eteen.

En halua oikeuteen enkä vaatia mitään, mutta en halua myöskään että minua poljetaan.

No ei ole reilua, eihän! Onhan tää provo, onhan?

Opettavaisinta miehellä taitaisi tässä tilanteessa olla, että sopisitte yhteishuoltajuuden ja jos siihen saisi sovittua, että MIES maksaa lasten pakolliset hankinnat kuten vaatteet ja urheiluvälineet, koska hänellä on jo se säännöllinen hyväpalkkainen työ ;)

Just törmäsin tuttavapiirissä siihen että mies on yksityisyrittäjä ja rouva on ollu kotiäitinä pitkään ja 3 lasta. Ihan perheen kesken sovittu että on kotona ja hoitannu vähän off the record yrityksen laskutusta yms. pientä juoksevaa. Nyt ero niin tuota rouvaa haukutaan posket pullollaan että 4kymppinen nainen ei osaa seistä jaloilaan vaan pitää olla vaatimassa tukea ja ositusta. Ihan oikeesti välillä tuntuu että nainen voi tehä niin tai näin niin haukut tulee!

Mustakin kuulostaa hassulta et avioliitossa on tollanen jako et mies ei osallistu mihinkään. Kyllä ne miehet tykkää kun vaimo kotona ja hoitaa sekä kodin että lapset mut erotilanteessa sille ei anneta mitään arvoa. Pidä puoles ja sano et puolet kuuluu sulle. Meillä ei tollanen peli vetelis et itse kotona olevana maksaisin vähistä rahoistani kaikki omat ja lasten kulut. Huh huh, mihin ihmiset suostuukin..

Kuule - jos minä olisin sinä niin kaikki puoliksi, ainakin minimielarit/lapsi.
Kyllä kai se miehestä tuntuu kohtuuttomalta jos on tähän saakka voinut käyttää palkkansa itseensä.

Miks te akat aina erossa haluatte kaikki? Jos äijälläkin on isot tulot ollut ja maksananut käytännössä kaikki, niin minusta se omaisuuskin pitää olla silloin miehen ja olisitte tyytyväisiä, jos edes jotain saatte

Yhteistyössä