Mies sanoi eilen illalla suoraan, että ikävöi välillä entistä tyttöystäväänsä... Mitä pitäisi ajatella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aika outoa että tuommoisen sammakon päästi suustaan ilman että olisitte asiasta aiemmin puhuneet tai aihetta edes jotenkin sivunneet ja vielä saunassa :(
En ole ollut samanlaisessa tilanteessa mutta jos mun mies olisi tuon möläyttänyt niin en olisi voinut hiljaa pysyä. en kyllä yhtään tiedä mitä olisin sanonut..
En nyt heti välttämättä eroa miettisi mutta vaatisin selitystä ja alkaisin tod.näk. miettimään haluaako mies exänsä takaisin ja olo tulisi epävarmaksi. Inhottavaa.
Toivottavasti asiat selviää parhain päin :hug:

Jotkut miehet nyt saattaa vaan sanoa asioita ajattelematta, omanikin on sellainen. Alkuaikoina puhui eksästään joitakin asioita varmaan huomaamattaan, mikä tietty loukkas mua. Mutta ite oon aina tienny ettei haikaile entisen perään, hänellä on vaan sellanen tapa sanoa/todeta asioita.

Mutta tilanteessasi ottaisin varmaan asian puheeksi, et mitä tarkoitti "ikävöimisellä", sanot suoraan et asia jäi sua nyt kuitenkin vaivaamaan.

Arvostat rehellisyyttä, mutta et kuitenkaan ole rehellinen omista tunteistasi tässä tilanteessa. juuri näin ne "möykyt" sinne sisimpään syntyy.
Miehen avautumiseen sanoisin, että mielestäni hän ois voinut kertoa tuon jollekin muulle kuin sulle. Törkeetä ja suhdetta rikkovaa sanoa nuin sulle. Tietysti jos ikävöi niin paljon, että haluaa erota niin sitten.

Voisko sun miehellä olla vauvakuume? Jos häntä nyt mietityttää se, että ex:stä tulee äiti, että hänestä tulisi isä mikäli olisivat yhdessä pysyneet. Tai jotain. Luulen, että tuleva vauva on kuitenkin se, mikä on saanut miehesi entistä suhdetta pohtimaan. Mutta ota asia esille miehesi kanssa tänään. Kurjasti sanottu, on sinulla oikeus selvittää miksi niin sanoi.

Mä vedin vastaavassa tilanteessa itkupotkuraivarit ja pitkät mykkäkoulut. Järkevääkö? No ei tietenkään. Päinvastoin mies lähestulkoon lähti kosimaan sitä exäänsä. Ehkäpä se oli kolmenkympin kriisiä tai seitsemän vuoden kriisiä, en sitten tiedä.

Mä haluaisin tulkita tuon miehesi kommentin niin, että hän haluaa pohtia mikä exän kanssa meni pieleen, ettei sama toistu sinun kanssasi. Kun hän kysyi sinun ajatuksiasi, niin mielestäni hän ei tarkoittanut asiaa pahalla.

Sinun sijassasi ottaisin asian puheeksi heti tänään: "Minua kuitenkin jäi mietityttämään, mitä sanoit saunassa. Mitä sinä oikeastaan tarkoitit? Onko exää niin kova ikävä että haluat hänet takaisin vai onko meidän suhteessamme jotain pielessä?"

Ja pidät sitten hermosi kurissa ja pysyt rauhallisena ja asiallisena. Olet aikuinen, fiksu nainen ja arvostat miestäsi ja hänenkin tunteitaan. Eli hoida homma paremmin kuin minä.

Jotenkin näin...

Aika paha. Kyllä tuosta on ihan oikeutettua olla loukkaantunut ja vihainen. Todella typerää mieheltäsi sanoa tuollaista sinulle. Ihan kuin haluaisi tahallaan loukata. Kyllä normaalijärkisen pitäisi tajuta, miten tuollainen vaikuttaa. Jos ei vaikuttaisi, niin et edes välittäisi miehestä ja suhteestanne.

Kyllä mäkin aina välillä mietin mun eksää ja ihmettelen mitä tapahtu. Normaaleja tunteita noi on, varsinkin jos toinen on mennyt naimisiin ja saanut lapsia tm. Toki olisin mustasukkainen ja lievästi vihainen miehelleni jos hän sanoisi jotain ton suuntaista, mutta yrittäisi kysellä vähän enemmän ja saada selkoa millaista ikävää se on :)

Kerrankin pelkästään hyviä vastauksia täällä :). Erilaisiakin mielipiteitä, mutta KAIKKI vastaukset asiallisia. Jes!!

Ja kerrankin uskalletaan myöntää että pinna olisi palanut. Sitä mikä toimintatapa on oikein ja mikä väärin en tiedä :D.

[QUOTE="vieras";27882895]Voisko sun miehellä olla vauvakuume? Jos häntä nyt mietityttää se, että ex:stä tulee äiti, että hänestä tulisi isä mikäli olisivat yhdessä pysyneet. Tai jotain. Luulen, että tuleva vauva on kuitenkin se, mikä on saanut miehesi entistä suhdetta pohtimaan. Mutta ota asia esille miehesi kanssa tänään. Kurjasti sanottu, on sinulla oikeus selvittää miksi niin sanoi.[/QUOTE]

Niin tosiaan. Tässä on pointtia. Mitä kaikkea miehesi on saavuttanut elämässään, onko päässyt tavoitteisiinsa. Se ikäkriisi...

Arvostat rehellisyyttä, mutta et kuitenkaan ole rehellinen omista tunteistasi tässä tilanteessa. juuri näin ne "möykyt" sinne sisimpään syntyy.
Miehen avautumiseen sanoisin, että mielestäni hän ois voinut kertoa tuon jollekin muulle kuin sulle. Törkeetä ja suhdetta rikkovaa sanoa nuin sulle. Tietysti jos ikävöi niin paljon, että haluaa erota niin sitten.

Peesi. Vau mikä itsehillintä sulla on nainen. Toisaalta se voi lyödä sua kyllä kasvoihin. Millaisen kuvan mies saa sinusta jos et reagoi tällaiseen kommenttiin mitenkään? Ja mies olisi voinut olla hiljaa asiasta. Ei kerro arvostuksesta sinua kohtaan tuollainen kommentti.

Kyllä mullakin on välillä exiä ikävä, mutten ikinä haluaisi palata heidän kanssa yhteen, koska tiedostan ettei ne jutut vaan olisi millään toimineet. Erona tietty mieheesi, etten iki maailmassa miehelleni siitä sanoisi ihan vain kun pahoittaisi mielensä. 9v ollaan yhdessä tallusteltu.

Tulipa mieleen, että oletko miehellesi vaan olkapää, jota vasten itkeä. Sellainen kaveri, joka vaan kuuntelee koko ajan, eikä lotkauta korvaansa mistään? Minua ainakin ärsyttäisi todella paljon tuollainen ihme ininä mieheltä. Voi olla avoin, mutta voi myös olla idiootti. Mutta onneksi olet näköjään rauhallisempi kuin minä.

[QUOTE="vieras";27882575]Ollaan oltu avomiehen kanssa parisuhteessa pari vuotta, josta yhdessä ollaan asuttu puoli vuotta. Meillä on mennyt ihan mukavasti muutamia pikkukinoja ja paria isompaa riitaa lukuunottamatta, ollaan ns. vakiinnuttu.

Eilen illalla oltiin saunassa ja mies pamautti ihan yhtäkkiä ilman että oli puhetta oikeastaan mistään (paitsi "Kylläpä tämä sauna rentouttaakin raskaan päivän jälkeen" ja "Kyllä puusaunassa tulee hyvät löylyt.") että viime aikoina hänellä on ollut ikävä entistä tyttöystäväänsä, ja on miettinyt, että miksi asiat eivät voineet mennä hyvin.

Erosivat reilun kolme vuotta sitten, ja mies oli likemmäksi vuoden sinkkuna ennen kuin alkoi kanssani tapailemaan tai mitään miettimään.

Mä en nyt tiedä miten olisi pitänyt reagoida, mutta mä loukkaannuin. En sanonut sitä miehelle, en itse asiassa antanut millään tavalla ymmärtää, että olisin loukkaantunut. Olin vaan, että ok. Mies kyllä kysyikin, että haittasivatko hänen sanansa nyt minua. Minä siinä sitten hieman hämmentyneenä, että miehen ajatuksiahan nuo ovat, että minkäpä niille voi.

Loppuilta meni jotenkin tosi vaisuissa tunnelmissa minun osaltani, kuten on mennyt myös tämä päivä. Illalla oli alunperin tarkoitus, että katsotaan yhdessä elokuva ja hiippaillaan sitten nukkumaan, mutta mua ei enää huvittanut lainkaan. Katsoin kyllä elokuvasta osan, mutta poistuin sitten valtaisan väsymyksen turvin (joka tosin ei ollut valetta lainkaan, sekään) nukkumaan aiemmin kuin mies.

Mies on ollut tänään ihan oma itsensä, mutta minulla on edelleen tosi paha mieli :( Arvostan rehellisyyttä ja on hyvä, että asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä, mutta en suoraan sanoen tiedä, olisinko halunnut kuulla tuota. Tuli fiilis, että mies haikailee entisten aikojen perään... Totta kai varmaan itse kukin välillä sivuaa aiemmin tapahtuneita asioita päässään tavalla tai toisella, mutta...

En nyt haluaisi olla mikään hysteerinen ämmäkään, joten en kai siksi ole aukaissut sanaista arkkuani. Kertokaapa te nyt vuorostanne miten te tämän asian näette ja pitäisikö/kannattaisiko minun sanoa miehelle yhtään mitään vai koettaa unohtaa tuo ja olla/jatkaa kuten ennenkin? Kaveri antoi jo eroneuvoja, "Eihän tosta mitään tuu jos X harmittelee ettei Y:n kanssa menneetkään asiat niin kuin pitivät, erosta on kuitenkin sen verran aikaa ja olette pari vuotta olleet yksissä, joten..." Mutta ehkä tässä nyt ei kuitenkaan eroamassa olla yhden "pikkuasian" tähden. Mutta siis?[/QUOTE]

niin näytä mitä kirjotat palstalle!

Ollaan oltu avomiehen kanssa parisuhteessa pari vuotta, josta yhdessä ollaan asuttu puoli vuotta. Meillä on mennyt ihan mukavasti muutamia pikkukinoja ja paria isompaa riitaa lukuunottamatta, ollaan ns. vakiinnuttu.

Eilen illalla oltiin saunassa ja mies pamautti ihan yhtäkkiä ilman että oli puhetta oikeastaan mistään (paitsi "Kylläpä tämä sauna rentouttaakin raskaan päivän jälkeen" ja "Kyllä puusaunassa tulee hyvät löylyt.") että viime aikoina hänellä on ollut ikävä entistä tyttöystäväänsä, ja on miettinyt, että miksi asiat eivät voineet mennä hyvin.

Erosivat reilun kolme vuotta sitten, ja mies oli likemmäksi vuoden sinkkuna ennen kuin alkoi kanssani tapailemaan tai mitään miettimään.

Mä en nyt tiedä miten olisi pitänyt reagoida, mutta mä loukkaannuin. En sanonut sitä miehelle, en itse asiassa antanut millään tavalla ymmärtää, että olisin loukkaantunut. Olin vaan, että ok. Mies kyllä kysyikin, että haittasivatko hänen sanansa nyt minua. Minä siinä sitten hieman hämmentyneenä, että miehen ajatuksiahan nuo ovat, että minkäpä niille voi.

Loppuilta meni jotenkin tosi vaisuissa tunnelmissa minun osaltani, kuten on mennyt myös tämä päivä. Illalla oli alunperin tarkoitus, että katsotaan yhdessä elokuva ja hiippaillaan sitten nukkumaan, mutta mua ei enää huvittanut lainkaan. Katsoin kyllä elokuvasta osan, mutta poistuin sitten valtaisan väsymyksen turvin (joka tosin ei ollut valetta lainkaan, sekään) nukkumaan aiemmin kuin mies.

Mies on ollut tänään ihan oma itsensä, mutta minulla on edelleen tosi paha mieli :( Arvostan rehellisyyttä ja on hyvä, että asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä, mutta en suoraan sanoen tiedä, olisinko halunnut kuulla tuota. Tuli fiilis, että mies haikailee entisten aikojen perään... Totta kai varmaan itse kukin välillä sivuaa aiemmin tapahtuneita asioita päässään tavalla tai toisella, mutta...

En nyt haluaisi olla mikään hysteerinen ämmäkään, joten en kai siksi ole aukaissut sanaista arkkuani. Kertokaapa te nyt vuorostanne miten te tämän asian näette ja pitäisikö/kannattaisiko minun sanoa miehelle yhtään mitään vai koettaa unohtaa tuo ja olla/jatkaa kuten ennenkin? Kaveri antoi jo eroneuvoja, "Eihän tosta mitään tuu jos X harmittelee ettei Y:n kanssa menneetkään asiat niin kuin pitivät, erosta on kuitenkin sen verran aikaa ja olette pari vuotta olleet yksissä, joten..." Mutta ehkä tässä nyt ei kuitenkaan eroamassa olla yhden "pikkuasian" tähden. Mutta siis?

Mitä lopulta sitten tapahtui?

Yhteistyössä