Mies sairastaa-ei seksiä

• Viestiketjun aloittaja mrs robinson
  • Ensimmäinen viesti
mrs robinson
Mitä tekisitte minun asemassani? Miehellä pitkäaikaissairaus, sairastanut jo kymmenen vuotta. Seksi loppui kolme vuotta sitten, sen jälkeen olemme kuitenkin olleet n neljä kertaa vuodessa sängyssä. Asia onkin niin, että haluaisin enemmän. Mieheni kysyi minulta aiemmin että mitä sitten tapahtuu meille, jos hän ei enää pysty-sanoin hänelle ettei mitään, jos hän muuten voimme puuhastella. Nyt on sellainen tilanne ettei häntä huvita-toisaalta ymmärränkin miksi, mutta toisaalta päässäni huutaa joku minun olevan vasta melkein neljänkymmenen, ei kai seksielämän tässä vaiheessa kuuluisi vielä olla ohi?

Mieheni ei ole halukas keskustelemaan asiasta, ja olen itsekin mennyt aivan lukkoon. Hellyyttä ja jokapäivä halataan ainakin pari kertaa, mutta sängyssä vain nukutaan vierekkäin. Miehelle olisi "hoitoa", mutta ei ole sitä halukas hakemaan, joka on mielestäni itsekästä koska se vaikuttaa minunkin elämääni ja liittoomme.

mitä tekisitte tilanteessani, käyttäisittekö omaa kättä onneen, tyytyisitte tilanteeseen vai hakisitte muualta sitä, mitä kotona ei saa? Kerran jo sanoin puolisolleni alkavani kallistumaan tuohon viimeiseen vaihtoehtoon....olen aika ulalla. Antakaa jotain hyviä neuvoja?

apocalyptica
Sama tilanne meillä. Olen elänyt lähes selibaatissa viimeisen pari vuotta. Mies masentunut ja sänkyhommat ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta :'(

Mulla ikää 31 ja kuten ap mainitsi, en minäkään tosiaan aio viettää loppuelämääni ilman seksiä.

Tuli sitten pikkujouluissa hairahduttua koitettua sitä aidan vihreempää puolta...Eikä edes kaduta :ashamed: Oli vaan taas niin ihanaa tuntee ittensä halutuksi :heart:

mrs robinson
oletko apocalyptica puhunut miehesi kansssa tuosta seksittömyydestä? Minä olen ja vastaukseksi saan että ei kai se nyt niin ole että menet muualle..kyllä se kohta on niin. Mikään ei kuitenkaan muutu.

Hei haloo, rakastatko sinä miestäsi? Jos rakastat, sinä säälit miestäsi siitä, ettei hän pysty seksiin. Se on vähintään yhtä rankkaa hänelle kuin sinullekin, ellei rankempaakin! Tuossa tilanteessa ei tosiaankaan mietitä vieraisiin menoa.

Ihmisellä on perustarpeita, joita ilman hän ei voi elää. Niitä ovat ruoka, vesi, ilma jne., mutta ihminen tulee toimeen ilman seksiä vaikka koko elämänsä, eikä hän kuole seksin puutteeseen. Kysymys on siitä, tahtooko. Kysymys on siitä, rakastaako.

Ihmettelen
Miksi mies ei halua hakea hoitoa?

Meillä oltiin reilu vuosi ilman seksiä. Sitten lopulta kyllästyin ja sanoin, että joko menee lääkäriin tai sitten haen seksiä muualta. Kova paikka se oli lääkäriin mennä mutta syy löytyi ja apukin siihen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2006 klo 21:03 Ihmettelen kirjoitti:
Miksi mies ei halua hakea hoitoa?

Meillä oltiin reilu vuosi ilman seksiä. Sitten lopulta kyllästyin ja sanoin, että joko menee lääkäriin tai sitten haen seksiä muualta. Kova paikka se oli lääkäriin mennä mutta syy löytyi ja apukin siihen.
Mulla ei oo tällasesta kokemusta mut mä tekisin varmaan kans näin.Pistä mies lääkäriin.

Yksi aikuisen ihmisen perustarpeista on seksuaalisuus! Hullua väittää muuta. Se kuuluu terveen aikuisen ihmisen elämään siinä ku hyvä ja monipuolinen ruokakin.

Meillä ei myöskään mieheltä seksiä tipu, pari kertaa kuussa saan ku jaksan muutamat pakit ottaa vastaan ja ruinata. Tosin siitäkin tulee sitten jälkeenpäin niin paha olo, että olenkin ajatellut koittaa vaan sitten kestää tämän tilanteen. Vieraisiinkaan en voi mennä tässä tilassa ku olen viimesilläni raskaana. Katsotaan mihin suuntaan tää suhde menee ja "herääkö" mieheni enää seksuaalisesti minua kohtaan. Mitta varmaan tulee jossain vaiheessa täyteen täälläkin.

Jaksamista vaan a.p.:lle tilanteeseen - ei varmasti ole helppoa! Ja se miettiminen siitä, miten toimisi, jotta itselläkin olisi siedettävä elämä, ei ole helppoa. Jos suinkin vaan mahdollista, kannattaa siihen hakea ihan terapeutilta tai psykologilta apua. Ne keskustelut voivat avata omia näkökantoja ja sitä, mitä elämältään haluaa.

Taatelipuu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 21:46 sepatuu kirjoitti:
Hei haloo, rakastatko sinä miestäsi? Jos rakastat, sinä säälit miestäsi siitä, ettei hän pysty seksiin. Se on vähintään yhtä rankkaa hänelle kuin sinullekin, ellei rankempaakin! Tuossa tilanteessa ei tosiaankaan mietitä vieraisiin menoa.

Ihmisellä on perustarpeita, joita ilman hän ei voi elää. Niitä ovat ruoka, vesi, ilma jne., mutta ihminen tulee toimeen ilman seksiä vaikka koko elämänsä, eikä hän kuole seksin puutteeseen. Kysymys on siitä, tahtooko. Kysymys on siitä, rakastaako.
Enpä olisi täysin samaa mieltä. Kyllähän ilman seksiä elää, ei ole kyse elämästä ja kuolemasta. Mutta MILLAISTA elämää viettää? Joillekin vuosien selibaatti saattaa sopia. Heille se on tahdon asia. Mutta heitä (kuten sepatuu?) lienee aika vähän. Seksuaalisuus on aika voimakas vietti, jota on vaikea väkipakolla tukahduttaa. Kuinka moni on valmis uhraamaan olennaisen osan itseään toisen sairauden/haluttomuuden takia? Kyllähän sitä ap ja muut samassa tilanteessa olevat varmasti tuntevatkin sääliä miestään kohtaan, mutta eipä se säälin tunteminen niitä omia haluja poista, luulisin. Pettäminen kuulostaa jopa julmalta, mutta vuosikausia ilman seksiä? Julmalta kuulostaa sekin. Kinkkinen juttu.

Yhteistyössä