Mies raivostui silmittömästi,anoppilaan menosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aava

Vieras
niin, minä itse ehdotin miehelle, että mennään käymään anoppilassa nyt kun on vapaat, niin voidaan rauhassa jutella hänen vanhempiensa kanssa ym.. mies soitti äidilleen että olemme tulossa.

no sitten selvisi että mies aikookin ajaa mönkijällä tämän illan ja huomenna menee metsätöihin, jäisin siis vauvan ja anopin kanssa kolmistaan.. se ei huvita, ja sanoinkin että en lähde.

no mies sitten raivostui ihan kamalasti, jopa niin että vauva säikähti. oikein aukoi päätään että "pitääkö sua kädestä pitää koko ajan" jne... ja mies syyllisti että vauvan syntymän jälkeen (2,5kk sitten) olemme käyneet anoppilassa vain kahdesti.

viimeksi kun oltiin anoppilassa niin mies hävisi ajelemaan mönkijällä, jäin vauvan kanssa uskovaisen anopin seuraan ja anoppi kutsui paikalle sukulaisperheen ja kaksi aikuista+4 heidän lasta tuli pällistelemään kun imetin. eli ei tod huvita jäädä sinne "yksin".

eli kumpi teki väärin, minä vai mies?

Vähän kaksipiippuinen juttu, toisaalta ärsyttävää että miehen pitää "lennellä" muualla kun olette kylässä. Toisaalta eihän tuossa mitään "pahaakaan" ole. Samanlaista on meilläkin aina, vaikka tykkäisin itsekin että kun kyläillään niin kyläillän perheenä eikä niin että toinen häipyy jonnekin ja jäisin yksin anopin "arvostelevan" silmän alle...

No tarkoittaako se että jos mies ajaa mönkkärillä niin se ajaa todella koko illan?

Mä en kyllä ymmärrä jos pitää kokoajan olla yhdessä, ainahan sitä keksii puuhaa... tai ainakin pitäisi. Sähän voit lähteä vauvan kanssa kävelemään tai antaa vauva anopille pariks tunniks hoitoon ja tehä keskenäs mitä haluut... Mä en siis itse nää tossa mitään ongelmaa, aattelen sen niin että parempi et on jotain puuhaa ku et miehen PITÄISI kokoajan olla mussa kiinni. Tai mun siinä kiinni.

kyllä meilläkin mies aina menee omille menoilleen ja mä jään lapsien kans anoppilaan.Mut toisaalta, sieltä pääsen myös minä (lasten kans tai ilman) jonnekin muualle ja toisaalta me tullaan muutenkin hyvin toimeen niin ei haittaa jäädä anopin kans.

Ei ne miehet aina tajua, että entinen oma koti ei puolisosta tunnu yhtä kodikkaalta ja sellaiselta että siellä viihtyisi yksin. Mun miehellä on ärsyttävä tapa ottaa aina kannettava tietokone mukaan kun mennään anoppilaan, ja sitten mun pitäisi kahvitella anopin ja appiukon kanssa, sillä aikaa kun mies surffailee toisessa huoneessa. Ja kun otin miehen kanssa puheeksi että ei tunnu minusta mukavalta, niin ei olisi millään ymmärtänyt, kun kyseessä oli hänen mielestään "oma koti", missä voi olla miten halua...

Okei, eli siis minä olen läheisriippuvainen ja itsetunnoton jos ei kiinnosta mennä kylään anoppilaan, jos jään kuitenkin anopin kanssa yksin kun mies saa harrastaa? minä hoidan vauvaa ja mies viilettää harrastuksissa ja päälle pitää kuunnella anopin juttuja? miksi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuinka moni karkaa omille teilleen omassa lapsuuden kodissaan ja jättää miehensä viettämään laatuaikaa appivanhempiensa kanssa?

no niinpä, ei minulle tulisi mieleenkään lähteä miehen kanssa minun äidin luo ja jättää mies sinne koko ajaksi ja itse lähteä omille teille... tuskin mieskään sellaista jaksaisi ainakaan usein.

no, meillä aina anoppireissulla mies menee ampumaan variksia. eipä tuo minua haittaa. ei tuo nyt sentään koko aikaa poissa ole.
etkö voisi ehdottaa, että sillä mönkijällä ajellaan vaan hetki, eikä koko iltaa??

Mene toiseen huoneeseen imettämään. Teette miehen kanssa yhteiset pelisäännöt esim. että ajelee muutaman tunnin. Otat vauvan vaunuihin ja lenkkeilet raittiissa ulkoilmassa sen aikaa tai jos anoppi alkaa ahdistamaan. Eihän kukaan pakota istumaan anopin nenän edessä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuinka moni karkaa omille teilleen omassa lapsuuden kodissaan ja jättää miehensä viettämään laatuaikaa appivanhempiensa kanssa?

no niinpä, ei minulle tulisi mieleenkään lähteä miehen kanssa minun äidin luo ja jättää mies sinne koko ajaksi ja itse lähteä omille teille... tuskin mieskään sellaista jaksaisi ainakaan usein.

Mä kyllä tajuun sua tosi hyvin,meillä oli ihan samanlaista kun tyttö oli pieni. Mies meni miten halusi ja sit sano tota samaa "pitääkö mun koko ajan pitää sua kädestä kiinni joka paikassa"

on kyllä niin ärsyttävää! Meillä se meni kuitenkin ohi ja luulen että se oli miehen osalta jotain ahdistusta lapsesta ja siitä vastuuta mikä vauvasta tuli. sitten kun asennoitui siihen niin asiat rupes sujumaan,

jaksamista sulle :hug:

Ehdota että sillä aikaa kun mies ajaa mönkijällä, niin sinä lähdet autolla jonnekin muualle, ja metsätöiden ajan sama juttu. Että appivanhempien kanssa viettäisitte aikaa yhdessä, ja sano suoraan että et halua mennä sinne sitä varten että SINÄ viettäisit aikaa anopin kanssa vaan että TE viettäisitte aikaa heidän kanssaan.

Okei, eli siis minä olen läheisriippuvainen ja itsetunnoton jos ei kiinnosta mennä kylään anoppilaan, jos jään kuitenkin anopin kanssa yksin kun mies saa harrastaa? minä hoidan vauvaa ja mies viilettää harrastuksissa ja päälle pitää kuunnella anopin juttuja? miksi?

No etkö se sinä just ollu joka sinne lähtöä ehdotti, joten en tajua miks sinne änkeet ellet siellä viihdy sit kuitenka ilman et mies kököttää vieressä

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme:
Ei ne miehet aina tajua, että entinen oma koti ei puolisosta tunnu yhtä kodikkaalta ja sellaiselta että siellä viihtyisi yksin. Mun miehellä on ärsyttävä tapa ottaa aina kannettava tietokone mukaan kun mennään anoppilaan, ja sitten mun pitäisi kahvitella anopin ja appiukon kanssa, sillä aikaa kun mies surffailee toisessa huoneessa. Ja kun otin miehen kanssa puheeksi että ei tunnu minusta mukavalta, niin ei olisi millään ymmärtänyt, kun kyseessä oli hänen mielestään "oma koti", missä voi olla miten halua...

Naulan kantaan kirjoitit - ihan kuin meillä, raivostuttavaa.

Miehesi tekee väärin. Jos kaipaa vanhempiaan, olkoon perheineen vanhempiensa kanssa. Sinä et heitä tarvitse, eikä sinun tarvitse sietää miehesi törkeää käytöstä. Kerro hänelle, että odotat hänen parantavan käytöstapojaan sinua kohtaan.

Mies edelleen todella törkeä ja vihainen.... ei suostu enää edes keskustelemaan asiasta eikä suostu kompromissiin.. yritin asiallisesti puhua että entä jos tekisi osan ajasta töitä ja osan olisi meidän kanssa, mutta ei..

Mies edelleen todella törkeä ja vihainen.... ei suostu enää edes keskustelemaan asiasta eikä suostu kompromissiin.. yritin asiallisesti puhua että entä jos tekisi osan ajasta töitä ja osan olisi meidän kanssa, mutta ei..

Oletko ajatellu et miehes saattaa lähteä äitinsä luo vain sun pyynnöstäs ei omasta halustaan edes.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Oletko ajatellu et miehes saattaa lähteä äitinsä luo vain sun pyynnöstäs ei omasta halustaan edes.

ei, hän lähteekin huomen aamulla itse ajelemaan mönkijällä ja tulee ylihuomenna takaisin. eli haluaa sinne kyllä.

Ehdota, että tästä lähtien sinä jätät hänet laatuaikaa viettämään anopin ja apen kanssa, kun vierailette sinun vanhemmillasi. Jos kerta ei tarvitse kyläpaikassa olla kuin toisen läsnä.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Ap:n ensimmäisessä viestissä lukee, että mies syyllisti ap:tä, kun eivät ole käyneet anoppilassa lapsen synnyttyä kovin usein. Että kai tuo itsekin sinne haluaa?

Minä en tykkäisi hyvää, jos mieheni liuhuaisi ties missä, kun mennään kyläilemään. Olipa kyläpaikka mikä tahansa.

En ymmärrä miksi miehen pitäis häärätä muualla jos nimenomaan hänen vanhempiensa luo mennään. Ei mulla mitään intressejä oo hänen lapsuudenkodissaan kyläillä. Jos ei miestä vanhempiensa seura kiinnosta, miksi pitäisi minuakaan kiinnostaa?

LISÄÄN vielä, että mies on käynyt lähes JOKA VIIKKO käynyt yksin tuolla anoppilassa ja saanut harrastaa, tehdä töitä.. nyt haluaisin mennä YHDESSÄ perheenä, mutta mies ei tajua!

mua ärsyttäis kanssa. ei se sun yksin ole mentävä seurustelemaan sinne. tai sit sillee että mies menee tunniks vaan. mut pitäs tajuta ettei jätä sua yksin koko illaksi.

Vähän riippuu paikasta ja välimatkasta.
Itse en vois kieltää mieheltäni harrastuksia kotikonnuilla, jos asuisimme kauempana. Tuskin herra nyt KOKO aikaa on pois...
Mikä anopissa pelottaa? Ja kohteliashan anoppi vaan on, jos kutsuu muita lapsiperheitä seurakseksi.

Yhteistyössä