Mies puhuu minulle usein ilkeään sävyyn, mutta väittää puhuvansa ihan tavallisesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Miehellä on masennusdiagnoosi, ollut jo vuodia, mutta kykenee käymään asiallisesti töissä sekä kommunikoimaan muiden ihmisten kanssa normaalisti.
Minua kohtaan tuo kommunikaatio on hyvin negatiivissävytteistä, usein jopa ilkeää naljailua. Enkä ole mitenkään herkkänahkainen.

Jos sanon miehelle asiallisesti, ettei tunnu kivalta kun naljailee, niin vastauksena on että hänhän puhuu ihan normaalisti eikä ole hänen syynsä että kuulen ihmeellisiä asioita. Välillä jopa naureskelee tälle. Sitten saattaa aloittaa mykkäkoulun tokaisten että eipä sitten sanota rouvalle mitään niin ei ainakaan ilkeillä. Sen jälkeen jos häneen yrittää ottaa kontaktia, niin alkaa huuto ja meuhkaaminen - joka hänen mielestä on ihan normaalia puhetta. Annas olla jos itse korotan ääntäni, niin sehän on hänen mielestä tosi paha ja saan siitä moitetta.

Jotenkin tuntuu näkevän oman käytöksensä niin puhtoisena ja se on se ainoa totuus, ei minun mielipiteelläni ole väliä.

Jotenkin tuntuu, ettei mies siedä minua ollenkaan, mutta tarvitsee tähän jonkun hoitamaan lapset ja kodin ja maksamaan laskuja…

Kun päässä on palikka vinossa tai puuttuu ei asialle voi mitään. On vain tehtävä oma elämänsä niin siedettäväksi kun mahdollista jos haluaa elää toisen kanssa.

Kun päässä on palikka vinossa tai puuttuu ei asialle voi mitään. On vain tehtävä oma elämänsä niin siedettäväksi kun mahdollista jos haluaa elää toisen kanssa.
Niin, sehän tässä on mietinnässä haluaako elää toisen kanssa vai ei.. vähän alan kallistua ei:n suuntaan, koska tilanne ei ole vuosien aikana mennyt lainkaan parempaan suuntaan. Turha se on kai ihmettä odottaa.

Niin, sehän tässä on mietinnässä haluaako elää toisen kanssa vai ei.. vähän alan kallistua ei:n suuntaan, koska tilanne ei ole vuosien aikana mennyt lainkaan parempaan suuntaan. Turha se on kai ihmettä odottaa.
Valitettavasti miehesi ei tule muuttumaan. Tiedän kokemuksesta mitä on elää henkisesti sairaan ihmisen kanssa. 22 vuotta jaksoin mutta sitten lähdin ja hain avioeron. Olisi pitänyt lähteä jo paljon aikaisemmin. Voimia päätöksellesi ja hei jos sinulla ei ole mielenterveyshoitajan koulutusta niin kukaan ei voi vaatia sinua "hoitamaan" miestäsi.

Hmm, ainoa tapa todistaa miehelle että olet oikeassa on tilanteiden kuvaaminen/nauhoitus. Ehkä se avaisi miehen silmät, jos saat sen jotenkin suostumaan tuohon?

Hmm, ainoa tapa todistaa miehelle että olet oikeassa on tilanteiden kuvaaminen/nauhoitus. Ehkä se avaisi miehen silmät, jos saat sen jotenkin suostumaan tuohon?
Hän kyllä itse hyvin mieluusti nauhoittaa - siinä tilanteessa, kun on ensin itse soittanut suutaan ja saanut minut raivostumaan. Kovasti aina selittelee, kuinka nauhoittaa jotta voi oppia omasta käytöksestään, jää vain häneltä aina se ”oma osuus” nauhoittamatta. Että siltä osin tuo aivotoiminta kyllä pelaa.
Sitä en kyllä oikein ymmärrä, miten voi olla noin kaksinaamainen eli muille kiva ja mukava, mutta kotona ilkeä ja kiukkuinen. Tahallista vai tahatonta, ei voi tietää.

Valitettavasti miehesi ei tule muuttumaan. Tiedän kokemuksesta mitä on elää henkisesti sairaan ihmisen kanssa. 22 vuotta jaksoin mutta sitten lähdin ja hain avioeron. Olisi pitänyt lähteä jo paljon aikaisemmin. Voimia päätöksellesi ja hei jos sinulla ei ole mielenterveyshoitajan koulutusta niin kukaan ei voi vaatia sinua "hoitamaan" miestäsi.
Pikkuhiljaa itselläkin ajatukset kallistuu samaan suuntaan. Mikään ei muutu vaikka antaa tilaa, auttaa, patistaa tai ymmärtää. Toinen ei vain halua muutosta kun hänen mielestään ei ole mitään tarvetta.
On tutkittu 2-suuntaiset ja adhd:t, mitään ei koskaan kuitenkaan ole. Vähän luulen, että hän lääkärissä vähättelee oireitaan (mm impulsiivisuus ja riippuvuus), niin eihän niihin oikeanlaista hoitoa voi saadakaan.

Hän kyllä itse hyvin mieluusti nauhoittaa - siinä tilanteessa, kun on ensin itse soittanut suutaan ja saanut minut raivostumaan. Kovasti aina selittelee, kuinka nauhoittaa jotta voi oppia omasta käytöksestään, jää vain häneltä aina se ”oma osuus” nauhoittamatta. Että siltä osin tuo aivotoiminta kyllä pelaa.
Sitä en kyllä oikein ymmärrä, miten voi olla noin kaksinaamainen eli muille kiva ja mukava, mutta kotona ilkeä ja kiukkuinen. Tahallista vai tahatonta, ei voi tietää.

Mitä???

Siis nyt.

Kokoa itsetuntosi.

Jos mies nauhoittaa kaiken missä sinä rähiset, on sinulla ehdottomasti oikeus nauhoittaa myös kaikki.

Eli alappa nauhoittamaan miehen puheet.

Yhteistyössä