Mies pilasi uuden lattian!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vierailulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja purppura:
Epätasaisesta laatasta oon saanu kuivuneen laastin irti niin että semmosella ns. karhunvillalla hankaa oikeen kunnolla. Saa kylläm kauan hangata mut lähtee kuitenkin.

Kiitos vinkistä! Mä nyt edelleen hinkkaan sitä lattiaa, eihän tässä ole parempaakaan tekemistä... !!!

No älä ihmeessä!!! Anna nyt sen ukon nähdä millasta jälkeä on saanut aikaan. Meinaan jos haluat ettei toiste samanlaista mokaa tee.

No ei tosiaan tee, luuletko että annan sen tehdä enää yhtään mitään? Kyllä alkaa tuntua että tää on viimeinen pisara...
Ei se laasti lähde, aina kun kuivuu niin on ihan karmean näköinen. Että se niistä uusista hienoista laatoista. Ja kyllä, olen pitkävihainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ummikko:
Kiva oli tulla töistä kotiin. Mies on laatoittanut eteisen lattian, ja tänään oli vetänyt saumauslaastit siihen. Mutta ei ollut pyyhkinyt niitä laattoja vaan antoi laastin kuivua!!! Sanoi vaan että ei kestä polvet enkä jaksa enää pyyhkiä niitä. Ja sitten lähti töihin.
Arvatkaa kuka on kohta kolme tuntia yrittänyt hampaat irvessä raapia niitä laasteja irti. Eihän se kovettunut laasti mihinkään lähde. Se on ilmeisesti pilalla koko lattia. En jaksa enää hinkata niitä laattoja, siinä meni parisataa ihan hukkaan. Sen lattian joutuu sitten varmaan repimään irti ja laittamaan uudestaan.
Vituttaa!!!

Oletko ajatellut, että sen lattian voi hiota.

Siis voiko laattoja hioa?

Odota hetki! Mies osaa tuollaisia, tulee ihan kohta sisälle, osaa auttaa,hetki!

Mun isäntä ei edes yrittäisi laatoittaa, sillä on peukalo keskellä kämmentä näissä hommissa, kuten mullakin. Kerran se yritti mun veljen kanssa tapetoida, ja mulla pääsi melkein itku kun katsoin tulosta: tapettien välissä saattoi olla sentinkin rakoja, ja mies tuumasi että laitetaan palapeilejä ja tauluja, ei niitä kukaan huomaa. Onneksi tapeteissa oli värivirhe, ja saatiin uudet tapetit tilalle.. ja arvaa laittoiko sit ammattimies tapetit paikoilleen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ummikko:
Täytyy putsata saumat auki ja saumata lattia uudestaan. Näin mies sanoi.

Miten???

Pienellä poralla, joka mahtu niihin saumanväleihin.

Mies oli laittamassa yhdelle rouvalle laatat seinään ja sanoi, että saumaväri on hänen mielestään liian tumma valittuihin laattoihin. Rouva oli kuitenkin sitä mieltä, että seinään vaan.
Sitten soittelivat perään ja sanoivat että miten sen saumauksen saisi vaihdettua, johon ukko että poraamalla joka jumalan laatan välin yksitellen. Mies ei sitä suostunut tekemään, mutta riehakas pariskunta poraili kolme viikkoa illat ja sitten soittivat miehen saumaamaan uudelleen- sillä vaaleammalla sävyllä.
Mies ei yleensä kommentoi kenenkään valintoja, mutta kun isännät olivat tuttuja keskenään, niin yritti että välttäisivät katastrofin... mutta kun ROUVA halusi.
Tekiköhän miehes ton piruuttaan, kun kirjoitit että SINÄ valitsit laatat...?

Ja vielä kehun: mun mies osaa tehdä kaikkea, ihan kaikkea!

Alkuperäinen kirjoittaja purppura:
Epätasaisesta laatasta oon saanu kuivuneen laastin irti niin että semmosella ns. karhunvillalla hankaa oikeen kunnolla. Saa kylläm kauan hangata mut lähtee kuitenkin.

Olen nyt hangannut eilisestä lähtien niitä laattoja, jollain karhunvillalla justiinsa. Mutta kun näyttää vähän siltä, että se laatan pinta kuluu siinä samalla pois..? Onko mahdollista? Ja mitä ihmeen mustaa jää sormiin ja laattoihin kun sillä hankaa?

Näyttää kyllä siltä, että rahat meni hukkaan, ei tuosta saa varmaan ikinä siedettävää. Mies on muutamaan kertaan kuullut tyhmyydestään, vastaus on aina sama: kyllä mä heti pyyhinkin ne laatat mutta kun ei se lähtenyt. No justiinsa miesten logiikkaa; kun ei kerran lähde niin jätetään se sitten kuivumaan siihen, ei varmasti lähde myöhemminkään. Ja taas on ukko töissä, tulee vasta illalla.

Olen niin kypsä koko idioottiin, että varmasti valitan sille koko illan tuosta lattiasta. Ja ihan itseään saa syyttää.
Viikonloppu ihan pilalla :(

Tosiaan noin yksinkertainen..? anteeksi,mutta pakko todeta,johan sen järkikin sanoo,että pyyhittävä heti...noo,ei muuta kuin alan kauppaan soitto,jospa löytyisi joku ihmeaine,jolla irtoaisi..ne miehet,ne miehet..

Karheista laatoista laasti ei lähde siististi pois yhtään millään ihmejutulla. Epäonnistumisen mahdollisuuksia on kaksi: 1) koska laatoista lähtee pinta samalla 2) laattojen kuoppiin ja rakosiin jää laastia.

Eikä yleensä laatoiteta isoja alueita, vaan ensin osa, jonka jälkeen laasti pyyhitään pois laattojen päältä, ja sitten jatketaan vasta laattojen lisäämistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Karheista laatoista laasti ei lähde siististi pois yhtään millään ihmejutulla. Epäonnistumisen mahdollisuuksia on kaksi: 1) koska laatoista lähtee pinta samalla 2) laattojen kuoppiin ja rakosiin jää laastia.

Eikä yleensä laatoiteta isoja alueita, vaan ensin osa, jonka jälkeen laasti pyyhitään pois laattojen päältä, ja sitten jatketaan vasta laattojen lisäämistä.

Joo siis laatoitus onnistui ihan hyvin ja jälki oli tosi siistiä, mutta saumauslaastin kanssa mies meni metsään. Sotki koko lattian sillä aineella ja antoi kuivua siihen laattojen päälle. No eihän se siitä mihinkään lähde enää, vaikka kaikkeni oon yrittänyt. Eli maanantaina vaan uusi lattia irti ja uudet laatat tilalle. Ja kyllä; olen repinyt pelihousuni ties kuinka monesti eilisen jälkeen.

Siis millä aineella olette saumanneet ne? Meillä saumasin itse keittiön laatat, ja ihan hyvin ne lähti puhtaaksi, vaikka kerkesivät vähän kuivuakin, kun olin niin hidas, kun ensimmäistä kertaa tein.. Mutta joo, ymmärrän kyllä, että suututtaa, mutta ei kai se ukko sitä tahallaan tehnyt.. Ja ainut vinkki jonka tuohon voi enään antaa on, että ottakaa yhteys johonkin ammatti firmaan, laitat sitten vaikka sen ukon ottamaan.

ja sit jos se ei ole sitä "tavis sauma-ainetta" vaan sitä aquelle (tai jotain sinne päin) niin on hankala poistaa... kun viime talvena meillä lattioita saumattiin, niin oli muistaaksen max. puoli tuntia kun piti alkaa pestä pois ja piti tehdä pieniä alueita kerrallaan...

Alkuperäinen kirjoittaja MörköStiina:
Siis millä aineella olette saumanneet ne? Meillä saumasin itse keittiön laatat, ja ihan hyvin ne lähti puhtaaksi, vaikka kerkesivät vähän kuivuakin, kun olin niin hidas, kun ensimmäistä kertaa tein.. Mutta joo, ymmärrän kyllä, että suututtaa, mutta ei kai se ukko sitä tahallaan tehnyt.. Ja ainut vinkki jonka tuohon voi enään antaa on, että ottakaa yhteys johonkin ammatti firmaan, laitat sitten vaikka sen ukon ottamaan.

No ei tehnyt tahallaan, vaan tyhmyyttään ja laiskuuttaan. Kun kaikki pitäisi saada viidessä minuutissa tehtyä. Ihan tavallisella saumauslaastilla se saumasi ne, muttei pöljä tajunnut että se laasti pitää pyyhkiä samantien pois laattojen päältä. Kun tulin eilen kotiin töistä, ne oli jo ihan kovettuneet eikä auttanut vaikka heti aloin hinkata puhtaaksi.

No ei tehnyt tahallaan, vaan tyhmyyttään ja laiskuuttaan. Kun kaikki pitäisi saada viidessä minuutissa tehtyä. Ihan tavallisella saumauslaastilla se saumasi ne, muttei pöljä tajunnut että se laasti pitää pyyhkiä samantien pois laattojen päältä. Kun tulin eilen kotiin töistä, ne oli jo ihan kovettuneet eikä auttanut vaikka heti aloin hinkata puhtaaksi.

Pakko postata vaikka on vanha viesti :)
Saumauksessa kuuluu antaa hieman kuivahtaa ennen kuin aletaan hinkuttamaan sitä pois.
Lattiassa muistaakseni 40-60min on tuo aika jonka jälkeen saa alkaa siloittamaan

Pakko postata vaikka on vanha viesti :)
Saumauksessa kuuluu antaa hieman kuivahtaa ennen kuin aletaan hinkuttamaan sitä pois.
Lattiassa muistaakseni 40-60min on tuo aika jonka jälkeen saa alkaa siloittamaan

Kiva oli tulla töistä kotiin. Mies on laatoittanut eteisen lattian, ja tänään oli vetänyt saumauslaastit siihen. Mutta ei ollut pyyhkinyt niitä laattoja vaan antoi laastin kuivua!!! Sanoi vaan että ei kestä polvet enkä jaksa enää pyyhkiä niitä. Ja sitten lähti töihin.
Arvatkaa kuka on kohta kolme tuntia yrittänyt hampaat irvessä raapia niitä laasteja irti. Eihän se kovettunut laasti mihinkään lähde. Se on ilmeisesti pilalla koko lattia. En jaksa enää hinkata niitä laattoja, siinä meni parisataa ihan hukkaan. Sen lattian joutuu sitten varmaan repimään irti ja laittamaan uudestaan.
Vituttaa!!!
Kymmenen vuotta kulunut. Miten on laattojen kanssa käynyt? Uusittiinko ne vai saatiinko lopulta puhtaiksi? Säilyikö ihmissuhde?

Yhteistyössä