Mies pilaa laihdutuksen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla on reilusti ylipainoa ja olen yrittänyt keventää syömisiäni ja nutrata.
Mies kuitenkin kantaa mulle jatkuvasti kaupasta jätskiä, suklaata, lonkeroa...
Luulen, että hänkin olisi tyytyväinen, jos hoikistuisin.
Itsekuri niin heikko, että vaikeaa olla syömättä/juomatta, jos toinen vartavasten niitä mua varten ostaa. Ärsyttää. Tälläkin viikolla oon molempina päivinä lipsunut iltaisin päivän aikana muuten terveellisistä syömisistäni. Pitää varmaan suuttua, että uskoo että nyt olen tosissani ruokavaliomuutoksen kanssa. Mies itse on normaalipainoinen vaikka herkuttelee.

Ei kiva. Kyllä kumppaniaan pitäis laihdutuksessa tukea. Vaikka itse päätätkin mitä kurkustasi alas menee, niin tuo herkkujen kuskaaminen on kuitenkin väärin. Kun mun mies laihdutti, niin jätin herkut kauppaan ja jos jotain itelle ostin, niin en syöny miehen edessä.

Vai että mies pilaa :D

Itselläni on yksi jos toinenkin laihdutusjakso takanapäin, välillä siinä onnistuen ja välillä epäonnistuen. Mutta kyllä se fakta vaan on se, että kyllä se itsekuri on sieltä maanraosta ylös saatava ja asenne muutettava sellaiseksi, että ymmärtää, ettei se laihdutuksen pieleen meno ole kenenkään muun syytä, vaan peiliin saa tuijottaa, jos se vatuiksi menee :)

Niiiiin monet kerrat olen itsekin katsonut vierestä, miten muu perhe mussuttaa...mä syön samaan aikaan ehkä sitten palan kurkkua. Ei ehkä palkitse juuri sillä sekunnilla, mutta palkitsee sitten taas loppuviikosta vaa-an lukemana :D

Mies kyllä tietää laihdutuksesta. Tosin olen sitä yrittänyt monta kertaa aiemminkin huonolla menestyksellä. Tänään päätin, että huomenna aloitan taas enkä lipsu tällä kertaa. Pitäiskö tästä päätellä, että mies hyväksyy mut tämmösenäkin..

Joo, lopulta se varmasti onkin niin, että omaa syytä, jos ei onnistu. Mut kaipaisin vähän tukee enkä houkutuksia. Tänäänkin mies oli ihan mua varten ostanut jäätelöä ja pari iltajuomaa, mitä meillä ei edes kukaan muu juo. Ei se mua haittaa, jos mies ja lapset herkuttelee vaan, että pitää mua varten tarkoituksella ostaa jotain, vaikka tietää, että yritän olla ilman.

[QUOTE="vieras ap";28882771]Joo, lopulta se varmasti onkin niin, että omaa syytä, jos ei onnistu. Mut kaipaisin vähän tukee enkä houkutuksia. Tänäänkin mies oli ihan mua varten ostanut jäätelöä ja pari iltajuomaa, mitä meillä ei edes kukaan muu juo. Ei se mua haittaa, jos mies ja lapset herkuttelee vaan, että pitää mua varten tarkoituksella ostaa jotain, vaikka tietää, että yritän olla ilman.[/QUOTE]

Jospa se mies on jo nähnyt niin tuhannen kertaa nuo sinun yrityksesti, eikä oikein usko niihin? Ja siksi hän ei ota niitä kuuleviin korviinsa?

Omalle ukolleni juuri sanoin, että kunhan vauva syntyy, niin sitten diettaan kilot pois. Mies purskahti nauruun ja pyöritteli silmiään.

Muutoin kyllä ymmärtäisin sen (olen tosiaan laihdutellut kerran jos toisenkin, enkä aina järin hyvin tuloksin), mutta kun ennen raskautta pudotin 23 kiloa, niin mun mielestäni tässä kohtaa mies voisi kyllä miettiä kahdesti sitä nauruun purskahtamista. En ehkä aina ole onnistunut, mutta luulisi tuon viimekertaisen sentään edes jotakin osoittaneen?

Noh, syteen taikka saveen, mies saa kyllä vielä huomata, miten akka pienenee :)

[QUOTE="vieras ap";28882771]Joo, lopulta se varmasti onkin niin, että omaa syytä, jos ei onnistu. Mut kaipaisin vähän tukee enkä houkutuksia. Tänäänkin mies oli ihan mua varten ostanut jäätelöä ja pari iltajuomaa, mitä meillä ei edes kukaan muu juo. Ei se mua haittaa, jos mies ja lapset herkuttelee vaan, että pitää mua varten tarkoituksella ostaa jotain, vaikka tietää, että yritän olla ilman.[/QUOTE]

Jos mies on tuota sorttia, että hän tuo aina uutta herkkua tilalle, niin älä syö/juo noita, mitä nyt kaapissa on. Tuskin mies täyttää kaappia juomilla, jos siellä on vielä edellisetkin pullot vartoomassa avaajaa. Jos nyt menet ja juot ne, niin mies saa syyn tuoda uusia. Silloin tilanne on presiis sama kuin nyt, paitsi että sulla on lisää laihdutettavaa juomien sisältämien kalorien edestä.

Vai että mies pilaa :D

Itselläni on yksi jos toinenkin laihdutusjakso takanapäin, välillä siinä onnistuen ja välillä epäonnistuen. Mutta kyllä se fakta vaan on se, että kyllä se itsekuri on sieltä maanraosta ylös saatava ja asenne muutettava sellaiseksi, että ymmärtää, ettei se laihdutuksen pieleen meno ole kenenkään muun syytä, vaan peiliin saa tuijottaa, jos se vatuiksi menee :)

Niiiiin monet kerrat olen itsekin katsonut vierestä, miten muu perhe mussuttaa...mä syön samaan aikaan ehkä sitten palan kurkkua. Ei ehkä palkitse juuri sillä sekunnilla, mutta palkitsee sitten taas loppuviikosta vaa-an lukemana :D

Ei mielestäni ihan näinkään. Ymmärrän ap:tä. Itse olen onnistunut laihduttamaan (-15 kg) ja pitämään normaalipainon. Kyllä mulle laihtuminen edellytti sitä, että en ostanut mitään herkkuja kotiin. Jos herkkuja on, niitä tulee syötyä (mulla siis näin, ei tietenkään kaikilla). Minulle laihtuminen oli 100 x helpompaa, kun minä ja herkut ei olla samassa huoneistossa :). Tottakai päätän itse mitä syön eikä ketään muuta voi herkkujen syömisestä syyttää, mutta kyllä mua olisi ottanut päähän jos mies olisi kantanut kaksin käsin herkkuja taloon, kun itse yritän laihduttaa. Parisuhteeseen mielestäni myös kuuluu se, että toista tuetaan ja kannustetaan (vaikka olisi 20 epäonnistunutta laihdutusyritystä takanapäin).

[QUOTE="vieras";28882808]Ei mielestäni ihan näinkään. Ymmärrän ap:tä. Itse olen onnistunut laihduttamaan (-15 kg) ja pitämään normaalipainon. Kyllä mulle laihtuminen edellytti sitä, että en ostanut mitään herkkuja kotiin. Jos herkkuja on, niitä tulee syötyä (mulla siis näin, ei tietenkään kaikilla). Minulle laihtuminen oli 100 x helpompaa, kun minä ja herkut ei olla samassa huoneistossa :). Tottakai päätän itse mitä syön eikä ketään muuta voi herkkujen syömisestä syyttää, mutta kyllä mua olisi ottanut päähän jos mies olisi kantanut kaksin käsin herkkuja taloon, kun itse yritän laihduttaa. Parisuhteeseen mielestäni myös kuuluu se, että toista tuetaan ja kannustetaan (vaikka olisi 20 epäonnistunutta laihdutusyritystä takanapäin).[/QUOTE]

Näin lapsiperheen äitinä ajattelen asiaa niin, että melko reilua pitää siten mies ja kolme lasta herkuita vain siksi, että MINÄ laihdutan. Mun urakkani kesti kuitenkin kaikenkaikkiaan vuoden (joulukuun taukoilin), joten olisi melko kohtuutonta pitää koko perhe erossa herkuista vuoden ajan äidin dietin vuoksi.

Onhan se laihdutus toki helpompaa, kun herkkuja ei ole silmien edessä 24/7, sitä en kiellä. Mutta mielestäni ei tosiaan ole reilua muuta perhettä kohtaan evätä heiltä kotona olevat herkutteluhetket yhden siettaajan vuoksi.

Niinkuin jo kerroinkin, niin ei mua muille hankitut herkut haittaa, mut kun pitää ostaa just mua varten sellasia joista muut ei edes välitä. Ehkä se sitten on sitä, että mies ei enää usko mun onnistuvan.

Näin lapsiperheen äitinä ajattelen asiaa niin, että melko reilua pitää siten mies ja kolme lasta herkuita vain siksi, että MINÄ laihdutan. Mun urakkani kesti kuitenkin kaikenkaikkiaan vuoden (joulukuun taukoilin), joten olisi melko kohtuutonta pitää koko perhe erossa herkuista vuoden ajan äidin dietin vuoksi.

Onhan se laihdutus toki helpompaa, kun herkkuja ei ole silmien edessä 24/7, sitä en kiellä. Mutta mielestäni ei tosiaan ole reilua muuta perhettä kohtaan evätä heiltä kotona olevat herkutteluhetket yhden siettaajan vuoksi.

Mutta eihän se, että niitä herkkuja ei ole kaapissa 24/7 tarkoita että koko perhe olisi vuoden ilman niitä. Kyllähän muu perhe voi sen verran joustaa, että herkkuja ei osteta kaappiin valmiiksi vaan ne syödään heti pois.

Roudaat juomat kellariin ja jätskit roskiin samointein. Tai vie vaikka naapuriin. Eiköhän se lipu herkkujen kantaminen, kun eka kerran on roskiin päätyneet. :)

Lasten herkuttelusta: mä ostan lapselleni vain sellaisia herkkuja, mitä en itse mieli. Yhden pullan. Keksiä. Pienen pastillirasian. Eskimon.

Puoliso tykkää silloin tällöin tuoda "tuliaisia" kaupasta. Nyt ei tuo enää suklaata, vaikka salaa toivoisin, vaan kynsilakkaa, kukkia, herkku hedelmiä tms. Muuten ei hommaan puutu, koska on just sitä mallia, et voi syödä vaikka suklaa hevosia eikä liho, joten en kaipaa neuvoja häneltä. ;)

Ap sanoi aloituksessa: "Mies kuitenkin kantaa mulle jatkuvasti kaupasta jätskiä, suklaata, lonkeroa...". Minä ainakin tulkitsen niin, että kyse ei ole perheen yhteisistä herkutteluista, tuskin ne lapset ainakaan niitä lonkeroita juo :D. Ja kuten joku totesikin, niin herkkujen jatkuvan kotiinkantamisen ja perheen täydellisen herkkulakon välillä on jotain vaihtoehtojakin, jos on halua tukea ja kannustaa toista siinä laihdutusurakassa.

Höpö höpö.

Ei maailma pyöri niin, että jos sinä laihdutat, laihduttaa kaikki muutkin. Töissä edelleen on pullaa kahvipöydässä, ravintolassa ruokalistalla on niitä lihottaviakin vaihtoehtoja, lapsilla on karkkipäivänsä, bussissa vieressä joku syö suklaata...

Kun laihdutus alkaa niin tekosyyt loppuu.

[QUOTE="vieras";28883153]Höpö höpö.

Ei maailma pyöri niin, että jos sinä laihdutat, laihduttaa kaikki muutkin. Töissä edelleen on pullaa kahvipöydässä, ravintolassa ruokalistalla on niitä lihottaviakin vaihtoehtoja, lapsilla on karkkipäivänsä, bussissa vieressä joku syö suklaata...

Kun laihdutus alkaa niin tekosyyt loppuu.[/QUOTE]

Töissä kahvipullan syöminen ja ravintolassa otettu jälkiruoka on vähän eri sarjassa sen kanssa, että kotona on jatkuvasti niitä herkkuja tarjolla. Tämä ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä, laihdutus onnistuu merkittävästi helpommin jos herkkuja ei ole kotona eikä satunnaiset herkuttelut kodin ulkopuolella projektia kaada, pullan voi ihan hyvällä omallatunnolla syödä siellä kahvitunnilla. Ap nimenomaan sanoi miehen ostavan AP:LLE herkkuja, ei ap tässä sanonut olevansa kenenkään muun herkutteluja sabotoimassa.

Hyvää treeniä itsekurille kun pitää vähän herkkuja saatavilla. Sitten kun on oppinut pitämään herkut kaapissa on paljon helpompi kun mahdollisia vieraita tai muita varten pitää vähän jotain saatavilla eikä aina tarvitse jääkaapissa olla pelkkää valoa

Uusimmat

Yhteistyössä