Mies pian 30v. ja toivottavasti pian PUTKET POIKKI!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piuhatpoikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24169171]Hyvä ettei tehdä. Ja siinähän katuvat, sen ei pitäisi kuitenkaan antaa estää muita saamasta sterilisaatiota.[/QUOTE]

Just näin hekin varmaan ovat ajatelleet. Ja ne "rasittavat saarnat" kuuluu pitää. Nuorena sitä uskoo tietävänsä varmasti mitä myös vanhempana haluaa.

[QUOTE="hoitaja";24169215]Just näin hekin varmaan ovat ajatelleet. Ja ne "rasittavat saarnat" kuuluu pitää. Nuorena sitä uskoo tietävänsä varmasti mitä myös vanhempana haluaa.[/QUOTE]

Sun mielestä kolmekymppinen on vai nuori? Mun mielestä ei ole enää. Kolmekymppinen ei käy missään nuorisotaloilla tai nuorten illoissa, vaan on aikuinen. Jos lapset on jo tehty, niin mitä ihmettä kellään on siihen sanomista?

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24169181:
Ja mun mielestä on älytöntä edes puhua mistään sterilisaation purkamisesta. jos siitä pitää puhua, ei kannata edes harkita sterilisaatiota.

No eihän ne sitä hakiessaan siitä puhukaan, tietenkään :D Siitä aletaan puhua vasta sit vuosien päästä ,kun mahdollisesti se elämäntilanne kuitenkin (kaikesta uskosta huolimatta) ehkä onkin muuttunut.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24169238:
Sun mielestä kolmekymppinen on vai nuori? Mun mielestä ei ole enää. Kolmekymppinen ei käy missään nuorisotaloilla tai nuorten illoissa, vaan on aikuinen. Jos lapset on jo tehty, niin mitä ihmettä kellään on siihen sanomista?

Missä mä niin sanoin? Mut, joo alta kolmikymppinen on liian nuori sterilisaatioon mun ja aika monen lääkärinkin mielestä. Öö, aikunen se on vielä 4kymppisenäki ja kun se elämäntilanne ja mieli nyt vaan voi muuttua.

Vastaan tulee aika ajoin parikymppisiäkin, lapsettomia, sinkkuja, jotka hakee sterilisaatiota, kun "en mä ikinä halua lapsia" ajatuksella.

[QUOTE="hoitaja";24169318]Missä mä niin sanoin? Mut, joo alta kolmikymppinen on liian nuori sterilisaatioon mun ja aika monen lääkärinkin mielestä. Öö, aikunen se on vielä 4kymppisenäki ja kun se elämäntilanne ja mieli nyt vaan voi muuttua.

Vastaan tulee aika ajoin parikymppisiäkin, lapsettomia, sinkkuja, jotka hakee sterilisaatiota, kun "en mä ikinä halua lapsia" ajatuksella.[/QUOTE]

Ap:n mies on pian 30. Mielestäni sen ikäinen tietää, mitä haluaa.

[QUOTE="hoitaja";24169363]Ja varmasti on itsekin sitä mieltä nyt, van kun ne tilanteet... Ja ihan tosielämästä tää mun kokemus kumpuaa.[/QUOTE]

Kylläpä vaan monet sitä lapsen hankkimistakin katuu, tai sitä, että ehkäisy pettää. Mielestäni parempi, että katuu sterilisaatiota, kuin että katuu lapsen hankkimista tai sitä, että joutui turvautumaan aborttiin.

[QUOTE="hoitaja";24169318]Vastaan tulee aika ajoin parikymppisiäkin, lapsettomia, sinkkuja, jotka hakee sterilisaatiota, kun "en mä ikinä halua lapsia" ajatuksella.[/QUOTE]

No eikös ne rajoitukset ole juuri tuollaisia tapauksia varten? Musta on hyvä, että näitä kriteerejä on ja niitä noudatetaan. Mutta jos kriteerin täyttävä sen toimenpiteen haluaa, siinä ei mun mielestäni pitäisi olla mitään nokankoputtamista kellään. Tietenkin lääkärin täytyy pitää se tavanomainen puhe ja käännytysyritys, mutta kun jotkut lääkärit kieltäytyvät tekemästä sitä lähetettä, sitä en voi ymmärtää.

Jos mä nyt tulisin raskaaksi, olin 35 kun lapsi syntyisi. Tällä palstalla moni on sitä mieltä, ettei sen ikäinen missään nimessä saisi enää tehdä lapsia. Silti niin moni on myös sitä mieltä, että sterilisaatiota ei kannattaisi tehdä. Tupakoiville, yli 35-vuotiaille ei edes suositella enää hormoniehkäisyä, ei myöskään ylipainoisille. Pitäisikö pariskuntien sitten tässä kohtaa vaan haudata seksielämänsä ja muumioitua?

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24169387:
Kylläpä vaan monet sitä lapsen hankkimistakin katuu, tai sitä, että ehkäisy pettää. Mielestäni parempi, että katuu sterilisaatiota, kuin että katuu lapsen hankkimista tai sitä, että joutui turvautumaan aborttiin.

Öh, nyt vähän eksy aiheesta ja hypättiin "eri ihmisiin".

No eikös ne rajoitukset ole juuri tuollaisia tapauksia varten? Musta on hyvä, että näitä kriteerejä on ja niitä noudatetaan. Mutta jos kriteerin täyttävä sen toimenpiteen haluaa, siinä ei mun mielestäni pitäisi olla mitään nokankoputtamista kellään. Tietenkin lääkärin täytyy pitää se tavanomainen puhe ja käännytysyritys, mutta kun jotkut lääkärit kieltäytyvät tekemästä sitä lähetettä, sitä en voi ymmärtää.

Jos mä nyt tulisin raskaaksi, olin 35 kun lapsi syntyisi. Tällä palstalla moni on sitä mieltä, ettei sen ikäinen missään nimessä saisi enää tehdä lapsia. Silti niin moni on myös sitä mieltä, että sterilisaatiota ei kannattaisi tehdä. Tupakoiville, yli 35-vuotiaille ei edes suositella enää hormoniehkäisyä, ei myöskään ylipainoisille. Pitäisikö pariskuntien sitten tässä kohtaa vaan haudata seksielämänsä ja muumioitua?

Vai pitäsköhän jättää palstan lukeminen vähän vähemmälle :D

Tämä ei todellakaan ole mikään ihan vähin perustein tehty päätös. On tätä monta vuotta jo mietitty.
Alunperin ei edes yhtä lasta aiottu hankkia, mutta sitten kuitenkin kävi vahinko. Ei siinä, lapsi on rakas ja ihana mutta toista ei kumpikaan halua koskaan.
Eikä me eletä elämäämme niin, että entäs jos jonkun toisen kanssa lapsia haluaisikin. Me eletään meidän yhteistä elämää ja tehdään päätökset sen mukaan, että ollaan yhdessä aina. Erohan voi tulla tai toinen kuolla, mutta kun me ei siltikään haluta niitä lapsia enää! uskokaa pois, on näistä asioista puhuttu.
Me ei haluta kitkuttaa kumien kanssa siihen asti, että mä alan mummoutua.

• Tykkää
Reactions: PölyEsteri
Mulla oli sterilisaatio tehtynä 4kk lähetteen teosta, julkisella. Mulla on neljä lasta, kahdelle eri miehelle joten siksi operaatio tehtiin mulle. Yhteisiä lapsia emme halua lisää enkä missään nimessä ala vääntää niitä enää muillekaan, enkä enää voikaan :D

[QUOTE="hoitaja";24169460]Vai pitäsköhän jättää palstan lukeminen vähän vähemmälle :D[/QUOTE]

Ei missään nimessä!! Täällä oppii niin paljon ihmisistä: millaisia ne on, millaisia niiden pitäisi olla ja miten muutos tapahtuu. Oppii myös aiheita, mistä ei kannata ruveta keskustelemaan uuden tuttavuuden kanssa ensimmäisellä tapaamisella, muuten menee tappeluksi (koska suurella todennäköisyydellä se on aihe, mistä muut ovat eri mieltä kuin sinä itse). Hyvää ikää saada lapsi/lapsia ei olekaan, joten parempi jättää ne tekemättä. Tosin silloin olet itsekäs lapsivihaaja, mikä sekään ei ole hyvä juttu. Jos hankit sterilisaation, tulet kuitenkin katumaan sitä. Jos et tee ja tulet raskaaksi vastoin tahtoasi, et saa tehdä aborttia, koska "kyllähän kaikkien seksiä harrastavien pitää tietää riskit". Riskit, jotka olisvat melko hyvin vältettävissä sterilisaatiolla. Ympäri mennään, yhteen tullaan, eikä koskaan ole mikään hyvä.

:p

Ja sille kirjoittajalle, jonka mielestä lapsi tarvii sisaruksen;
eikö olisi aika törkeää tehdä lapsi vain siksi että toinen saisi sisaruksen? Koska muuta syytä siihen ei olisi. Että tekisimme lapsen vastoin tahtoamme, vain että toinen ei olisi yksin?
Ainokaisemme ei elä missään kuplassa, mihin ei kuulu muita lapsia. Sisaruksia hän ei tule saamaan, mutta muita lapsia kuuluu hänenkin elämäänsä. Ainokaisesta ei tule mikään pilalle lellitty, itsekäs kakara jos häntä ei niin kasvata. Itse tunnen monta ainokaista ja kukaan ei ole harmitellut sisarusten puutetta. Eikä heistä muuten yksikään ole millään lailla pilalle lellitty :D

Meillä mies pisti piuhat poikki tammikuussa, oli silloin 31v ja kolmas lapsemme oli 4kk. Hän sattui saamaan peruutusajan, joten pääsi toimenpiteseen reilussa kuukaudessa siitä, kun kävi hakemassa lähetteen. Eli voi päästä nopeastikin.

Mites jos tila ajan yksityiselle niin sen lähetteen saaa nopeammin, vai?
Meinaan mulle tänään sanottiin et kunnallisella oli pitänyt saada kahden lääkärin puolto ennen lähetettä.

Alkuperäinen kirjoittaja samperin puusilmä;24173003:
Mies oli jonossa n.vuoden kunnallisella puolella kun sterilisaatio tehtiin.
Tosin miltei toinen vuosi meni,että sai 0 tuloksen ja voitiin jättää ehkäisy pois.

Herranmunjee, noin kauan nollaan?! Mulla on kaikilla tuttavapiirissä ollu joku pari kuukautta.

Herranmunjee, noin kauan nollaan?! Mulla on kaikilla tuttavapiirissä ollu joku pari kuukautta.

Jep,harkitsivat jo uutta sterilisaatiota.
4-5 näytettä mies vei tässä vuoden aikana.
Toukokuussa tuli 0 tulos ja lääkäri sanoi,että näin käy joskus eli ei tavatonta.
Joulukuussa kuitenkin vietävä vielä yksi näyte.
Tässä oltiin hieman kahden vaiheilla,että jätetäänkö ehkäisy pois vai ei,mutta kai noihin tuloksiin uskaltaa luottaa.
Aikamoista säätöä nimittäin oli sairaalan puolelta mm. kun mies vei näytteitä niin aina koneella näkyi sperman pakastuspyyntö vaikka sellaista emme ole pyytäneet..

Yhteistyössä