Mies petti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nomppeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nomppeli

Jäsen
31.05.2011
60
1
8
Pakko johonkin päästä purkamaan, kun eilen mies myönsi lopulta että on pettänyt kesällä kerran minua. Meidän suhde on ollut aika huonossa jamassa jo pitkään, eikä mun tunteet miestä kohtaan ole ollut niin suuria ja syviä kuin ennen. Mies on sanonut että häntä harmittaa kun en enää kutsu häntä kullaksi, vaan nimellä. Seksiä meillä on maksimissaan 4 kertaa kuussa ja aina miehen aloitteesta (mies yeittämättä useammin, mutta jäänyt ilman). Miehellä on ollut tämä nainen kaverinaan jo parin vuoden ajan ja yhteydenotot heillä on ollut työpäivien aikana salassa minulta. Olen aina ajatellut että haluan erota jos mua petetään, mutta nyt kuitenki mietin onko tässä mahdollista jatkaa? Onko mun mahdollista luottaa mieheen enää koskaan ja saanko palautettua tyrehtyneitä tunteitani? Meille on kolmas lapsi tulossa, joka sinällään varmasti vaikuttaa haluuni ehkä yrittää, mutta sitten taas tekee asiasta pahemman, kun olin jo raskaana kun mies petti. Ajatukset sinällään sekasin, mutta jokseenkI myönnän myös että olen ollut huono ja välinpitämätön puoliso, mutta ei se oikeuta pettämään, eikä mieskään mua kovin kauniisti ole kohdellut. Onko teillä millaisia kokemuksia pettämisestä?

On se niin, että nämä petetyt vaimot luovat kuvaa siitä, että mies vaan pettää. Kyllä se on aika tavalla fifty-fifty. Miehet eivät vaan tule palstoille valittamaan vaan ovat hiljaa vitutuksessaan.

Niin kolmas lapsi ja miksii kun tilanne ollut jo huono. Se on hyvä kysymys, kai sitä ajatteli että se on meillä normaali tilanne, kun oli jo jatkunut pitkään. Jotenki ehkä koki että se kolmas lapsi ei muuta tilannetta mitenkään ja kuitenkin molemmat haluttiin vielä kolmas eikä mitään isoa ikäeroa.
Naisetkin tottakai pettää, mutta tässä suhteessa se oli mies.
Itse myönnän että olen elänyt niinkun ei oltais ees yhdessä vaan kämppiksiä, joten siksi ehkä vähän helpompi sulatella asiaa, kuin jos meillä ois kaikki ollut hyvin. Kuitenkaan mikään ei musta oikeuta pettämään.
Ja jos jatkamaan pystymme niin tottakai mun on itsekin ruvettava haluamaan tältä suhteelta muutakin kuin että mies on vaan mulle lasten isä. Mutta voinko saada enää luottamusta mieheen? Tai voinko olla enää alasti hänen nähden, kun itse luonnollisesti raskaana ollessa leviää jokapuolelta ja tiedostaa että mies on nähnyt ja saanut toisenlaista naista välissä?

"Tai voinko olla enää alasti hänen nähden, kun itse luonnollisesti raskaana ollessa leviää jokapuolelta ja tiedostaa että mies on nähnyt ja saanut toisenlaista naista välissä?"

Tää on varmasti murheista pienin kun oikein järjellä mietit.

Jos itse oot ollut jonkunnäköisen ihmisen kanssa seksipuuhissa niin tarkoittaako se sitä ettet enää haluakaan olla erinäköisen kanssa?

Ja sun mies on halunnut SUA koko ajan.

Tai voinko olla enää alasti hänen nähden, kun itse luonnollisesti raskaana ollessa leviää jokapuolelta ja tiedostaa että mies on nähnyt ja saanut toisenlaista naista välissä?"

Tää on varmasti murheista pienin kun oikein järjellä mietit.

Jos itse oot ollut jonkunnäköisen ihmisen kanssa seksipuuhissa niin tarkoittaako se sitä ettet enää haluakaan olla erinäköisen kanssa?

Ja sun mies on halunnut SUA koko ajan.

No joo on ehkä, mutta nyt pinnalla myös tämä ajatus. Ja myös se että haluaako mies enää kun kuitenki itse oon jo kaks lasta synnyttänyt ja tuo toinen nainen ei yhtään. Johtunee myös siitä kun itsetunto on heikko ollut aina.

Miehelle oon kertonut ihan samat asiat ja tuntemukset mitä tähän. Tuossa alussa on väärin, kun tosiaan sain lauantaina/sunnuntaina tietää ja kirjoitin tekstin sillon, mutta en vielä uskaltautunut julkaisemaan sitä.
Mies on sanonut että haluaa mut ja katuu tekojaan syvästi.

No niin, katsotaanpa taas kerran tiivistettynä mikä on tilanne:

Nainen ei halua miestä, mies haluaa naista. Nainen hankkii silti lapsia miehen kanssa.
Mies menee vieraisiin, naine on kuin puulla päähän lyöty että mitä nyt ja miten tästä eteenpäin.
Nainen kysyy neuvoa nettipalstalta joka kuhisee naisia, jotka ovat aivan yhtä sokeita ja ymmärtämättömiä.

Voi jumalauta että käy taas kerran sääliksi miestä. Toivottavasti ymmärtää lähteä suhteesta pian ja hakee joko yksinhuoltajuutta tulevalle lapselleen tai katkaisee välit kokonaan eikä ainakaan maksa elatusmaksuja naisen tilin kautta ikinä.

No niin, katsotaanpa taas kerran tiivistettynä mikä on tilanne:

Nainen ei halua miestä, mies haluaa naista. Nainen hankkii silti lapsia miehen kanssa.
Mies menee vieraisiin, naine on kuin puulla päähän lyöty että mitä nyt ja miten tästä eteenpäin.
Nainen kysyy neuvoa nettipalstalta joka kuhisee naisia, jotka ovat aivan yhtä sokeita ja ymmärtämättömiä.

Voi jumalauta että käy taas kerran sääliksi miestä. Toivottavasti ymmärtää lähteä suhteesta pian ja hakee joko yksinhuoltajuutta tulevalle lapselleen tai katkaisee välit kokonaan eikä ainakaan maksa elatusmaksuja naisen tilin kautta ikinä.

No siis oikeastihan tää menee tiivistettynä niin, että aapee ei tiedä, pystyykö jatkamaan suhdetta ja aapeen mies taas haluaisi jatkaa.

Sulla on hiukkaverta opittavaa luetun ymmärtämisessä.

Mä voin vielä lisäksi jatkaa tuota sun ajatustasi. Siis jos mies päättäisi erota. Seuraavaksi se menisi sen samaisen eukon helmoihin jonka kanssa jo petti. Sit niistä tulisi pari. Ja syntyisi lisää lapsia. Ja nainen olisi taas väsynyt eikä haluaisi. Ja miehellä taas "syy" pettää.

Ja meidän pitäisi voivotella mies raukkaa?

Oot vissiin itsekin sellainen ja vähän tomnen rassukansorttinen. Voivoi sullekin ja *hali* kanssa.

No aika surkea vätys tuo miehesi on, kun pettää vaimoaan vaimon ollessa raskaana.

Vain sinä itse tiedät, haluatko jatkaa miehesi kanssa. Joillekin parisuhteen jatkaminen on täysi mahdottomuus, ja toisille taas ei tulisi mieleenkään erota.

Muista kuitenkin se, että ihminen hyvin harvoin pystyy muuttumaan vaikka kuinka haluaisi ja yrittäisi, joten miehesi tulee jatkossakin käymään vieraissa. Kannattaa myös miettiä, tuletko eron jälkeen taloudellisesti toimeen, vai kannattaako mies säilyttää maksajana, vaikka vieraissa ravaakin. Samoin toista käsiparia saattaa tarvita vauva-aikana, erota voi myös vasta sitten kun yöheräilyt loppuvat.

Minusta on ihan kauheaa se, että puoliso, lasten isä, käy jörnimässä muita silloin, kun vaimo on raskaana, tai kotona pienen vauvan kanssa.

Teidän suhteen ongelma ei ole se, että sun tunteet olisivat laimentuneet. Jos sun mies rakastaisi sua niin hän ei olisi pettänyt sua. Tuollainen viestittely ym. on pidenpi aikaista ja tahallista, ei mitään kännissä yhdestä mielijohteesta tehty, vaikkei sekään olisi yhtään sen oikeempaa. Rakastava mies/nainen ei viestittele muille tai harrasta seksiä muiden kanssa, kun tietää sen loukkaavan rakastaan. Se, kuinka usein harrastatte seksiä tai kutsutko kullaksi, ovat tekosyitä pettämiseen. Se pystytkö luottamaan enää mieheesi riippuu ihan miehestäsi, miten hän yrittää korjata pettämisestään johtuvaa luottamuspulaa ja korjata suhteenne, jota hän on rikkonut. Varmasti teillä on muitakin ongelmia, mutta ne on erotettava pettämisestä. Ois varmaan sun hyvä miettiä, mitä itse kaipaisit mieheltäsi. Pitkissä suhteissa on ihan luonnollista, että kipinän eteen on tehtävä töitä ja sen voi saada uudestaan syttymään. Miehesi on vaan sössinyt pahasti asiat, jotka vaikeuttavat kipinän syttymistä. Toivottavasti hän ymmärtää kuinka pahasti on tehnyt sinulle ja lapsille ja kantaa vastuun. Suosittelen perheterapiaa, jos haluatte jatkaa suhdetta.

Joo ei tuo yhteydenpitokaan mitään kivaa ole ollut. Lähinnä siis se on ollut työpäivien aikana, kun samoja töitä tekevät. Mies sanoikin että se ehkä kiinnosti häntä kun pystyi samoista töistä puhumaan, kun meillä kotona keskusteluyhteys on ollut kaikesta vaikeaa. Nyt tämän viikon aikana ollaan oikeesti puhuttu paljon enemmän kuin muutamaan viimisen vuoteen ja niin että kummatkin kertoo rehellisesti ja ilman huutoa asioista. On mies siis kysyttäessä kertonut yleensä että ovat soitelleet, mutta ei hän sitä muuten ole paljastanut. Toki en minäkään jokasen kaverin kanssa viestittelystä /puhelusta miehelle kerro.
Tää koko tilanne on siis kyllä lähtenyt siitä kun suhteessa on alkanut menemään huonosti, niin mies on tuon toisen naisen löytänyt itelleen kskustelukaveriks, kun kotona siitä tullut mitään. Itse tein kuoren, kun meni huonosti enkä ees yrittänyt parantaa asioita. Tuon kuoren myötä lopetin heittäytymisen ja avoimuuden ja tunteet sen myötä väheni lähes nollaan. Mutta tuo miehen fyysinen pettäminen oli se jäävuoren huippu. Osaksi oon kyllä itsekin tiennyt että vain ajan kysymys millon mies hairahtuu, kun hälle seksi selkeesti tärkeämpää kuin mulle, joten sinällään eit tämä mikään yllätys ollut. Olisin kai itsekin voinut toimia aivan eritavalla jos olisin oikeestI halunnut, enkä usko että mies ois sillon ollut uskoton.

Yhteistyössä