Mies petti lupauksensa

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minua vituttaa suunnattomasti mieheni käytös. Hän käy viikot töissä, ja vähintään joka viikonloppu 1-2pv menee ryypätessä. Hänen alkoholin käyttö huolestuttaa koska se on joka viikkoista. Minä jäin työttömäksi äskettäin ja olen tytön kanssa kahdestaan päivät. Ja n.1-2 kertaa/kk hän on ollut kahdestaan tytön kanssa yön yli, että minä olen päässyt näkemään kavereitani. mieheni lupasi olla tyttäremme kanssa ensiviikon lauantaina, koska minulla oli sovittu meno tuolloin. Mutta hänelle tuli puhelu että hänen sedällään on 60v synttärit. Hänet kutsuttiin sinne juhlimaan ja ryyppäämään. Hän petti lupauksensa ja sanoi että aikoo mennä synttäreille että mun täytyy kysyä vanhemmiltani jos ottasivat tytön silloin. Hän ei pysty siis ottamaan häntä tuolloin. Ja perjantaina hän menee juomaan kaverinsa kanssa. Hänen juomisensa ja lupauksien rikkominen on rasittavaa. Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia tai vinkkejä saada mies rauhoittumaan? Baareissa hän ei käy, ainakaan kovin paljon. Hän on 26v ja minä olen 25v.

Et sä miestä muuttaa voi mutta oman elämäsi kyllä.

Suunnittelet tästälähtien viikonloput sellaisiksi kuin ne itse haluat ja annat miehen ryypätä missä milloinkin. Et laske mitään miehen varaan.

vierailija
Et sä miestä muuttaa voi mutta oman elämäsi kyllä.

Suunnittelet tästälähtien viikonloput sellaisiksi kuin ne itse haluat ja annat miehen ryypätä missä milloinkin. Et laske mitään miehen varaan.
Mutta, miten tämmöisen ihmisen saa rauhoittumaan? En haluaisi hänelle antaa päätäntä valtaa kokonaan että antaisin hänen ryypätä aina missä vain, vaan että hän katsoisi lastamme siinä missä ennenkin on katsonut ja samalla tavalla kuin minä vietän aikaani lapsemme kanssa. Rauhoittuuko tämän tyyliset ihmiset ikinä, joille kaverit, juominen on tärkeää?

vierailija
Mutta, miten tämmöisen ihmisen saa rauhoittumaan? En haluaisi hänelle antaa päätäntä valtaa kokonaan että antaisin hänen ryypätä aina missä vain, vaan että hän katsoisi lastamme siinä missä ennenkin on katsonut ja samalla tavalla kuin minä vietän aikaani lapsemme kanssa. Rauhoittuuko tämän tyyliset ihmiset ikinä, joille kaverit, juominen on tärkeää?

Et sä voi toista muuttaa!

Ehkä, jos annat miehen mennä ja olla ja olet itse lapsen kansa muualla, mies tajuaa että yksin onkin kurjaa. Tai sit mies hilppaisee jonkun toisen matkaan.

Mut nyt -ilmiselvästi- miestä ei perhe-elämä kiinnosta hippuakaan. Eikä se ala kiinnostaa pakottamalla.

vierailija
Et sä voi toista muuttaa!

Ehkä, jos annat miehen mennä ja olla ja olet itse lapsen kansa muualla, mies tajuaa että yksin onkin kurjaa. Tai sit mies hilppaisee jonkun toisen matkaan.

Mut nyt -ilmiselvästi- miestä ei perhe-elämä kiinnosta hippuakaan. Eikä se ala kiinnostaa pakottamalla.
Tiedän. Mutta on meillä myös niitä hyviä hetkiä, jollon tehdään yhdessä asioita perheenä. Mutta kuitenkin viikonlopusta menee se 1-2pv hällä juodessa ja kavereille soitellessa. En tiedä mitä tehdä.

vierailija
Mulla oli entisen miehen kanssa samoja ongelmia, paitsi että hän ei edes vilkaissutkaan lastamme. Ei ole koskaan vaihtanut vaippaakaan saati sitten syöttänyt. Erosimme ja mies jatkaa ryypiskelyä entiseen tahtiin, lähes joka päivä niinkuin ennenkin.
Nykyinen mieheni joi sitten pelkästään viikonloppuisin eikä joka viikonloppunakaan kuitenkaan. Kyllästyin tähän ja olimme viikon näkemättä toisiamme. Nyt ollut lähes vuoden selvin päin ja tsemppaan häntä jatkamaan kuivilla oloa. Palkitsen kyllä hänet todella hyvin kunhan on ollut päivälleen vuoden juomatta. :) Enkä siis itsekkään kyllä juo ollenkaan. terveisin äiti 21 vee

vierailija
Jos lähtisit, miehen luvattua olla tytön kanssa, omalle vapaallesi niin voisitko luottaa että mies on oikeasti tytön kanssa selvinpäin?
Siinä asiassa voin luottaa täysin häneen. Hän on ollut aina selvinpäin kun on ollut tytön kanssa. Ja tekevät yhdessä asioita ja käyvät eripaikoissa kahdestaan, kyläilemässä, kalalla ym. Tyttö soittaa mulle ja kertoo et mitä ne isänsä kanssa ovat tehneet aina ennen kun alkaa nukkumaan. Viikot mies on töissä niin ainoastaan viikonloput on mahdollisuus että hän on tytön kanssa kahdestaan. Välillä hänellä oli kausi jolloin hän ei katsonut tyttöä olkenkaan. Mutta nyt on katsonut häntä pari kertaa kuukaudessa. Eli parannusta on tullut. Paitsi nyt minua harmittaa älyttömästi kun oli suunniteltu meno itselläni ja sovittu. Niin ahdistaa että miten alkaa tämä tilanne taas menemään. Enkä tiedä millä tapaa suhtautuisin hänen lupauksen rikkomiseen.

vierailija
Sedän 60-synttärit voivat oikeasti olla tärkeä tapahtuma, joten on ymmärrettävvä, että mies haluaa mennä sinne. Miehen ehdotus siitä, että vanhempasi voisivat hoitaa lasta, on hyvä.

vierailija
Sedän 60-synttärit voivat oikeasti olla tärkeä tapahtuma, joten on ymmärrettävvä, että mies haluaa mennä sinne. Miehen ehdotus siitä, että vanhempasi voisivat hoitaa lasta, on hyvä.
Mutta jos on jo luvattu olla lapsen kanssa niin miksei voisi käydä vain päiväseltään selvinpäin pyörähtämässä ja toivottamassa onnea. Kyllähän näitä juhlia nyt jokaiselle ihmiselle tulee ja menee koko ajan mutta tarvitseeko juhlissa aina juoda?

vierailija
Meillä oli sama tilanne: aina kaverit menivät kaiken edelle.
Mikään ei saanut miestä rauhoittumaan, en minä, eikä edes lapsi, ei edes kaksi lasta.

Aina oli menossa, heti kun joku kaveri jotain ehdotti. Ei mitään väliä, mitä oli meille luvannut. Monet pettymykset ja itkut siinä tuli.

Rauhottui vasta 35-vuotiaana kun alettiin rakentamaan taloa. Ei enää ollut aikaa kavereille, tosin ei ollut aikaa minulle eikä lapsillekaan.

vierailija
Ap., miksi niitä ystäviä pitää tavata öisin? Istutte baarissa?
Näen toki päiväs aikaankin. Ja monesti nään ystäviä joilla myös on lapsia ja yhdessä tehdään asioita. Varsinkin kun määräaikainen työsuhde päättyi enkä ole vielä löytänyt töitä. Ja kyllä istun sen 1-2 kertaa kuukaudessa baarissa, kun mieheni on tyttömme kanssa ollut. Kyllä itse kukin kaipaa irtiottoa arjesta.

vierailija
Niin ymmärrän toisaalta. Mutta se tässä nyt eniten vaivaa mieltä että annanko hänen luulla liikaa että päästän hänet ns.koira veräjästä? Kun oli eka minulle luvannut, jos tämän siis hyväksyn. Että hän ei ottaisi tätä käytäntöä tavaksi.

vierailija
Meillä oli sama tilanne: aina kaverit menivät kaiken edelle.
Mikään ei saanut miestä rauhoittumaan, en minä, eikä edes lapsi, ei edes kaksi lasta.

Aina oli menossa, heti kun joku kaveri jotain ehdotti. Ei mitään väliä, mitä oli meille luvannut. Monet pettymykset ja itkut siinä tuli.

Rauhottui vasta 35-vuotiaana kun alettiin rakentamaan taloa. Ei enää ollut aikaa kavereille, tosin ei ollut aikaa minulle eikä lapsillekaan.
Tutun kuulloselta vaikuttaa. Erositteko siis vai miksi hänellä ei ollut aikaa? Miten sinä jaksoit kaikkien niiden pettymyksien yli?

Niin ymmärrän toisaalta. Mutta se tässä nyt eniten vaivaa mieltä että annanko hänen luulla liikaa että päästän hänet ns.koira veräjästä? Kun oli eka minulle luvannut, jos tämän siis hyväksyn. Että hän ei ottaisi tätä käytäntöä tavaksi.
No jos sä et päästä kuin koiraa veräjästä niin mitä sit tapahtuu?

Mies ei saa tavata lasta lainkaan? Sä olet vihainen? Vai mitä?

vierailija
En pidä palstalaisia ystävinäni, ihan oikeat riittävät. Sinusta en välittäisi edes livenä, olethan elttaantunut palstaemäntä :sick:
nyyh, mikä menetys :D

jotain vikaa sun ystävien riittävyydessä on (niitä ei ole) kun palaat aina yö toisensa jälkeen tänne länkyttämään ja hakemaan huomiota kuin mammanpoika äidin tissille. seuran kipeä olet ja huomiota vailla.

Yhteistyössä