Mies pettää, kuinka paljon vaimossa vikaa??

• Viestiketjun aloittaja Perttu
  • Ensimmäinen viesti
Perttu
Olemme 40+ pariskunta. Vielä muutama vuosi sitten oletin, että onpa nuo miehet tyhmiä, kun pettää vaimoaan. Mutta kertokaas omia kokemuksianne, onko muilla käynyt samoin:Kun aiemmin 2-3kertaa viikossa, niin 40 rajapyykin jälkeen vaimon halut kadonneet tyystin. Aina löytyy syitä, miksi ei: väsymys, päänsärky, huomenna työpäivä yms... nytkin edellisestä kerrasta yli 3 viikkoa. Enää en ihmettele miksi miehet pettää, ei tätä normaalimies kestä.

Teuvo
Syy on AINA pettäjässä. Toki jokaisella on oikeus päättää parisuhde silloin kun haluaa ja on sen jälkeen vapaa tekemään mitä tahtoo. Ratkaisu parisuhdeongelmiin ei ole pettäminen vaan esim. keskustelu tai terapia - jos suhdetta halutaan ongelmista huolimatta yrittää jatkaa.

storm
Onhan sinulla oma käsi jos vaimo pihtaa.. Toki jos seksi on noin iso ongelma niin kannattaa harkita mieluummin eroa kuin pettämistä. Tosin en kyllä ymmärrä noita pihtaavia vaimoja mutta en olekaan vielä lähelläkään neljääkymmentä

Jahas. "Perttu", "Teuvo" ja "Iskä" sitten kertoivat vaimoilleen lähtevänsä baariin, mutta he kaikki päätyivät sittenkin kokoontumaan kaverinsa "Vieno 'hienohipiän'" luokse palstailemaan? :whistle: Ihan selvinpäin taidatte olla vieläpä tai enintään vähän vuosikertaviiniä lasin reunasta maistaneena?

Teuvo
Alkuperäinen kirjoittaja Ikiteinix:
Jahas. "Perttu", "Teuvo" ja "Iskä" sitten kertoivat vaimoilleen lähtevänsä baariin, mutta he kaikki päätyivät sittenkin kokoontumaan kaverinsa "Vieno 'hienohipiän'" luokse palstailemaan? :whistle: Ihan selvinpäin taidatte olla vieläpä tai enintään vähän vuosikertaviiniä lasin reunasta maistaneena?
Itse en käytä alkoholia, eikä ole vaimoa. Sulla on muuten nätti peppu.

Samaa
mieltä kyllä kuin edellä olevat.

Eli eroon voi syytä olla yhtä lailla myös naisessa tai siinä, ettei parin halut ja toiveet (elämänalueella jos toisella) enää kohtaa. Mutta pettämiseen ei ole syynä toisen pihtaus.

Non compos mentis
Terve ja oikeustoimikelpoinen aikuinen voi säädellä itse omaa seksuaalisuuttaan. Eiköhän pettämisessä satuta kaikista eniten se luottamuksen rikkominen, eikä se, että mies huljuttelee elintään vieraissa koloissa.

Aikuisilla puhekykyisillä ihmisillä luulisi olevan muitakin vaihtoehtoja kuin mennä naimaan vierasta heti, jos kotona ei saa. Yleensä naisella on jokin syy siihen, ettei mies enää innosta seksuaalisesti. Yllättävää kyllä telepaattiset kyvyt ovat sillä tasolla, ettei niitä syitä voi saada tietoonsa kuin kysymällä. Olisihan se helppoa täällä palstalla sanoa, että se johtuu siitä, ettei mies vie koskaan roskapussia, ei aja partaansa, naisella on seksuaalinen identiteetti hakusessa, hormoniepätasapaino, ihastunut toiseen...

Minusta suhteessa ei ole mitään mieltä enää sen jälkeen, kun toiseen ei voi luottaa.

z
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Syy on aina molemmissa osapuolissa. Jos suhde on kunnossa niin ei tarvitse pettää. Eli jos joutuu petetyksi niin voi katsoa myös itse peiliin ja miettiä mikä on mennyt pieleen.
Potaskaa. Mun mies petti, vaikkei kotona ja suhteessa ollut mitään häikkää, seksiäkin sai niin usein kuin halusi ja minäkin olin usein aloitteen tekijä (olen edelleen). Olen ikäisekseni hyvin säilynyt, jopa kaunis, ja huolehdin itsestäni. Katsoin kyllä peiliin ja mietin pääni puhki, että missä vika. Mies itsekin sanoi, ettei vika ollut minussa eikä suhteessa vaan vain ja ainoastaan hänessä itsessään. Hänellä oli joku ikäkriisi, kaipasi vaihtelua jne. Pettämisestä selvittiin, mutta jos se toistuu, niin sen jälkeen en enää ymmärrä.

papukaijan ruokottomat puheet
Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:
Pettäjän syy on jos pettää, mutta suhdetta täytyy molempien vaalia.
Eikö se mennytkään niin, että mies on aina 100% viaton ja nainen on pikkuviallinen, jos pihtaa, mutta suurin syntisäkki on se toinen nainen, joka ei kulkenut burkhassa ja aiheutti siitä syystä miehessä luontaisen panoreaktion, jolle mies ei voinut mitään?

[En ole koskaan pettänyt enkä tietääkseni varattuunkaan sekaantunut.]

Mä oon sitä mieltä, että joissakin tapauksissa myös sen petetyn osapuolen kannattaa katsoa peiliin. Ja sitä ihmettelen että jos pettämistä on tapahtunut vuosia ja petetty osapuoli tietää asiasta, niin mikä pitää tyyppejä edelleen suhteessa? Mun mielestä se on sitä että hyväksyy pettämisen (siis petetty hyväksyy), ja se on jonkinsortin tyhmyyttä se. :snotty: Ei kenenkään pidä antaa kohdella itseään ihan miten vaan.

Teuvo
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Mä oon sitä mieltä, että joissakin tapauksissa myös sen petetyn osapuolen kannattaa katsoa peiliin. Ja sitä ihmettelen että jos pettämistä on tapahtunut vuosia ja petetty osapuoli tietää asiasta, niin mikä pitää tyyppejä edelleen suhteessa? Mun mielestä se on sitä että hyväksyy pettämisen (siis petetty hyväksyy), ja se on jonkinsortin tyhmyyttä se. :snotty: Ei kenenkään pidä antaa kohdella itseään ihan miten vaan.
Ei pitäisikään niin, mutta ainakin itselläni avioero oli tosi rankka kun lapset olivat pieniä. Vaikka vaimo oli pettänyt jo pitkään.

Siinä tuli tosiaan mietittyä voisiko hyväksyä ulkopuolisen suhteen ja antaa anteeksi. Onneksi tilanne ratkesi sillä, että vaimo vaati eroa koska rakasti toista...

-
Alkuperäinen kirjoittaja llllll:
se on vain luonnon tosiasia. Nainen ei enää ole ns. hedelmällinen kun ikää karttuu ja siksi heillä halut vähenevät jos niitä edes paljon koskaan ollut.

No tähän täytyy kommentoida, että kyllä yleensä 40v on vielä hedelmällinen. Omasta kokemuksesta sanoisin, että ukko on vain lakannut kiinnostamasta. On naisia, jotka ei vaan halua, jos kiinnostus toiseen/yhteisiin asioihin on hävinnyt. Uuden kumppanin kanssa lempi sitten voi taas roihuta kovinkin.

Yhteistyössä