Mies pakottaa luopumaan koirista nyt kun olen raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä teen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä teen

Vieras
Koirat on mulle ollu aina tosi tärkeitä, miehelle ei niinkään. Kun sloimme olee yhdessä niin koirat oli minulla jo silloin. Mies kyllä tykkää koirista ei sen puoleen ja ulkoilee niiden kanssa. Nyt sit haluaisi niistä luopua kun olen raskaana, odotan kaksosia.
Meille tuli asiasta riitä ja sanoinkin,että ennemmin jätän se ku koirat. Nyt sit ole ihan "idiootti" sen mielestä ja kohtuuton.

Omien voimavarojen mukaan olisi suotavaa olla.
Jos sattuu niin, että kaksoset vievätkin teiltä molemmilta jaksamisen, niin kukas sitten hoitaa koirasi?

Voisit harkita sellaista välimallin vaihtoehtoa, että hankkisitte koirillenne hoitajia joksikin aikaa. Luulenpa, että oikeita naruja vetämällä saatte useamman ulkoluttajahalukkaan saataville.

Itselläni tosin on sellainen koira, mikä ei kerta kaikkiaan suostu ihan kaikkien mukaan vietäväksi ja lyö eteisessä jarrut päälle. :D

Mies on kyllä kohtuuton. Koirille riittää yksi pitkä lenkki päivässä ja muuten pikapissatukset, joten ihan mahdollista sinun huolehtia koirista. Ellei sitten miehen suunnitelma ole, että sinun vastuulla on täysin vauvojen hoito.

Kyllähän miehesi joutuu ottamaan koiristasi vastuuta ihan erilailla kun vauvat syntyvät. Voi olla että häntä arvelluttaa teidän molempien jaksaminen, ajatus kaksosista kun saattaa hiukka pelottava olla. Eikö kuitenkin kannattaisi koettaa miten arki alkaa sujumaan koirien ja lasten kanssa, voihan niistä hankkiutua eroon sitten myöhemminkin jos tarpeelliselta vaikuttaa.

Mies on kyllä kohtuuton. Koirille riittää yksi pitkä lenkki päivässä ja muuten pikapissatukset, joten ihan mahdollista sinun huolehtia koirista. Ellei sitten miehen suunnitelma ole, että sinun vastuulla on täysin vauvojen hoito.

samaa mieltä. Meillä oli kaksi koiraa, kun esikoinen syntyi. Päivällä nukutin vauvaa vaunuissa ja samalla lenkkeilin koirien kanssa. Olin toki välillä tosi väsynyt vauvan takia, mutta olihan meitä kaksi aikuista hoitamassa sekä lasta että koiria. Aika pian syntyi kuopus ja silloin meillä oli edelleen ne kaksi koiraa ja lisäksi kaksi ihan pientä lasta. Lenkille päästiin silti. Koirien elämä oli ennen lapsia huomattavasti aktiivisempaa, mutta ne sopeutuivat siihen, ettei enää kaikkea vapaa-aikaa käytetty niiden kanssa puuhailemiseen (olivat harrastuskäytössä aiemmin). Meillä on oma, aidattu piha, joten se helpotti tietysti asiaa. Myönnän, että välillä oli rankkaa kahden pienen lapsen kanssa pienellä ikäerolla ja oli hetkiä, jolloin mietin, että kärsiikö koirat, kun ei ole enää yhtä aktiivista elämää. Mutta en kuitenkaan edes harkinnut koirista luopumista ja luulen, että kahdella aralla, aikuisella koiralla olisi ollut suunnattoman vaikea sopeutua vieraaseen paikkaan. Luulen, että koirat olivat ihan tyytyväisiä elämäänsä. Ei niiden käytyös ainakaan mihinkään muuttunut (eivät alkaneet riehua tms lenkin puutteen takia).

En ole mikään eläinaktivisti, mutta kaikille koirille ei yksi lenkki riitä :( Tai riittää, mutta ongelmia voi olla tiedossa. Riippuu varmaan rodusta ja luonteesta, kuinka aktiivista elämää koira tarvitsee.

Meillä on vähän samantapainen ongelma, tosin vauva jo 4kk. Koira oli mulla jo ennen kuin edes tavattiin, joten mies kyllä tiesi seurustelemaan ruvetessa että se on ja pysyy.
Nyt kun vauva tuli taloon, tuntuu välillä että se suorastaan inhoaa koiraa! Koira ei saisi tulla vauvan lähelle ollenkaan, vaikka mun mielestä pitäisi tottua vauvan lähellä oloon, koska koira on vauvasta kiinnostava sitten kun pääsee itse liikkumaan sen luokse. Tosi rasittavaa koska mulle koira on perheenjäsen. Ei se ole sanonut että koira voisi lähteä, mutta jotenki tiedän että niin se ajattelee..
Mutta koirat saa lenkitettyä helposti samalla kun nukuttaa lapsia vaunuissa, ja meillä ainakin siitä on tullut rutiinijuttu jo. Ja esim. illalla on mukava päästä ulos ihan yksin ilman vauvaa, pelkkien koirien kanssa ja olla omassa rauhassa. Luulen, että juuri tämän vuoksi mies käyttääkin iltaisin koiran mielellään lenkillä... Ja tulisiko sitä ulkoiltua niin paljoa ilman koiria, väsymykseenkin auttaa se, että pääsee kunnolla ulos päivittäin :)

Riippuu niin niistä koirista, ja niistä vauvoista.
Voi olla että kaikki sujuu mainiosti tai voi olla että ei. Ehkä miestäs pelottaa sun jaksaminen ja se että koirat jäis kokonaan hänen vastuulle.