Mies pahoitti mieleni tänään ruokapöydässä

• Viestiketjun aloittaja en ole kokki
  • Ensimmäinen viesti
en ole kokki
Niin, siis vähän tyhmä juttu, tiedän, mutta silti täytyy kirjottaa ja kysyä miten te muut ottaisitte.. Meillä oli merimiespihviä, ja minusta se oli hyvää ja täsmälleen ohjeen mukaan tehtyä, sellaista kun lapsuusaikoinakin ko. ruoka oli.. Mies sitten ruokapöydässä tänään jätti ruuan syömättä ja haukkui sen kuivaksi (mitä se ei ollut sillä kaikki neste ei ollut edes imeytynyt perunoihin kuten tuossa ruuassa tapana on että nestettä jää vuuan pohjalle hieman) ja söi sitten leipää.

Niin, tein tuota ruokaa siis ekaa kertaa elämässäni ja salaa mielessäni olin ylpeä että se niinkin hyvin onnistui ja odotin vähän kehuja :ashamed: ja petyin kovasti kun mies sen arvosteli noin ja jätti syömättäkin :(

Mitä olette mieltä, pahastuinko nyt ihan turhasta? (tiedän, että tämä on ns. pieni asia, vaan kun itse en IKINÄ noin mieheni tekemistä ruuista sanoisi, vaikka olis mitä.. söisin, kiittäisin ja kehuisin)

Kyllä meillä näkyy ruokapöydssä miehen naamasta, et tykkääkö se jostain ruoasta vai ei, mutta on se aina syöny lautasensa tyhjäksi. Ja mä en loukkaanu, jos ei joku sapuska kelpaa, makuasioista kun ei voi kistellä. Et mun mielestä sä vähän turhaan olet vetäny nyt herneen nokkaan.

voi elämä
No et pahoittanut turhaan mieltäsi!
Usein sitä miettii miten voi olla olemassa noin lapsellisia aikuisia kuin miehesi on.
Jos nenän eteen tehty ruoka ei kelpaa niin olkoon syömättä tai tehköön itse ruokansa.

Olen kyllä niin ylpeä aikuisesta miehestäni jolla on käytöstavat jne...

Hali sinulle :)

vierasAune
Mä taas loukkaantuisin mutta en jäis märehtimään asiaa vaan ilmoittaisin että miehen kokkausvuorot alkoivat sitten siitä hetkestä. Epäkohteliasta valittaa ruuasta jonka joku toinen on valmistanut.

en ole kokki
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Kyllä meillä näkyy ruokapöydssä miehen naamasta, et tykkääkö se jostain ruoasta vai ei, mutta on se aina syöny lautasensa tyhjäksi. Ja mä en loukkaanu, jos ei joku sapuska kelpaa, makuasioista kun ei voi kistellä. Et mun mielestä sä vähän turhaan olet vetäny nyt herneen nokkaan.
Juu ja kun tiedän ettei miehet aina oikein ajattele ;) Mutta silti :( tuli vaan paha mieli, kun oli jotenkin odotukset korkealla (yleensäkin miestä on niin vaikea ruualla miellyttää, ajattelin että nyt tykkäis kun oli suht kallista lihaakin siinä jne.) Nyt tuossa vaihdettiin muutama tekstari ja mies laittoi ettei se vaan tykkää siitä ruuasta, siis yleensä.. olis voinut sitten sen sanoa jo sillon kun suunnittelin viikon ruokalistaa :( no ei voi minkään.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vierasAune:
Mä taas loukkaantuisin mutta en jäis märehtimään asiaa vaan ilmoittaisin että miehen kokkausvuorot alkoivat sitten siitä hetkestä. Epäkohteliasta valittaa ruuasta jonka joku toinen on valmistanut.
Juuri näin :kieh:

Eri asia jos olisi oikeasti epäonnistunut, sit ei olisi pakko syödä. Raaka, palanut tms.

vaimo
Kyllä meilläkin mies sais jatkossa laittaa itse ruokaa joka itselleen kelpaa. Jos aikuinen ihminen on noin lapsellinen niin saa mun puolesta olla vaikka syömättä. Olisin loukkaantunut moisesta.

vieras
jos lohduttaa yhtään, mä tein ekat 2 v karjalanpaistia ja närpin itsekin, kunnes kerran tuli puheeksi muussa yhteydessä ettei kumpikaan meistä oikein välitä siitä :D Molemmat vaan söi kohteliaasti sitä ja leipää... Jotenkin olin vaan olettanut alussa enkä kysynyt. Sen jälkeen olen kyllä tarkistanut mielipiteen;)

en ole kokki
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierasAune:
Juuri näin :kieh:

Eri asia jos olisi oikeasti epäonnistunut, sit ei olisi pakko syödä. Raaka, palanut tms.
Joko mulla on makuaisti ihan pielessä, mutta minusta se oli tosi herkkua :p ja uunissa oli melkein pari tuntia että oikein mehevää ja hyvää.. innostuin itekkin kun sitä söin että tätähän vois tehdä useamminkin, mutta ei kait sitte..

Jostain luin joskus ajatelman, että "Hän on juuri sellainen mies, joka ottaa lisää, vaikka ruoka olisi epäonnistunutta." Minusta tuo oli jotenkin hellyyttävä määritelmä. Ihan ku pitäsi ottaa lisää, mutta kuitenkin ihanasti sanottu.

Yhteistyössä