Mies pahoinpideltiin ja uhkailtiin tilauksesta. Kertoakko poliisille vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hanna"

Vieras
Tilanne on tämä. Mies pahoinpideltiin muutaman täysin vieraan henkilön toimesta ja häntä uhkailtiin muunmuassa jalkojen katkaisulla, talon polttamisella, lapsen kaappaamisella jne. jos hän ei maksa pahoinpitelyn tilaajalle hänen pyytämäänsä summaa, jota tämä henkilö on alunperin vaatinut eräästä kaupasta ja joka on asianajajien ja kuluttajansuojalautakunnan kanssa sovittu sellaiseksi, ettei mieheni kuulu maksaa. Nyt hänen oli siis pakko maksaa ja nämä vierailulla käyneet miehet olivat ilmoittaneet että poliisin puoleen on aivan turha kääntyä tai henki lähtee / perhe saa kärsiä. Miehelle tuli murtumia, tikkejä vaativia haavoja, mustelmia jne. henkisestä puolesta puhumattakaan kun miesjoukko käy oman kodin pihalla rautaputkin kimppuun. Itse haluaisin imoittaa asiasta poliisille, mutta mies ei, sillä hän pelkää, että rangaistus on niin pieni ja siitä seuraavat kärsimykset ja kostotoimenpiteet tulevat olemaan todennäköisiä. Tämä tapaus on siis elävästä elämästä, keskisuuressakaupungissa suomessa viime viikolta. Ilmoittaakko poliisille vai ei?

Itse maksaisin mukisematta summan. Niinkuin olisi pitänyt alunperin tehdä. Yleensä noissa tilanteissa hakkaajat käyvät tyhjentämässä asunnon arvotavaroista kuittaamaan summan?

Mä häipyisin ensinnäkin siitä kämpästä ja hommaisin kaikki tiedot salaisiksi. Sitten ottaisin poliisiin yhteyttä koska vaikka miehesi noille maksaisi niin voi olla että sitten olisivat koko ajan lisää vailla.

Ehdottomasti pitää ilmoittaa poliisille. Jos miehesi tapetaan, saavat velkoja ja varsinaiset tekijät syytteen murhasta. Näin ei tule tapahtumaan. Nyt tapahtunut on todennäköisesti törkeä pahoinpitely, josta saa 1-10 vuotta vankeutta.

Mies maksoi vaaditun summan silloin. Ei ollut vaihtoehtoja...

Tosiaankin tuo rangaistus on maksimissaankin melko pieni, joten pienen rangaistuksen jälkeen varmaankin ovat vielä vihaisempia. Toisaaltaan haluaisi syylliset tilille, mutta pienen pieni rangaistus ei vaikuta juuri mihinkään. Lähestymiskieltoa voi varmaan hakea, mutta onko siitä mitään hyötyä?

Jos summa on nyt maksettu niin en olisi enää miehiin missään yhteydessä. Mut täää on tilanne missä pitää tehä niin kuin itsestä tuntuu. Ilmeisesti on kuitenkin sen verran "kovikset" vastassa että jättäisin itse tähän.

en tekisi ilmoitusta, kosto vois tosiaan olla pahempi kuin saavutettu rangaistus tekijöille. mutta jos uudestaan tulisivat uhkailemaan ja vaatimaan rahaa niin sitten olis ehkä syytä ilmoittaa jo jonnekin. mäkin muuttaisin ja laittaisin tiedot salaisiksi joka tapauksessa.

[QUOTE="vieras";27348691]Palkatkaa omat hakkaajat pahoinpitelemään miehesi pahoinpitelyn toimeksiantaja.[/QUOTE]

Tämä on ikävä kyllä varmaan paras tapa, vaikka kamalalta kuulostaakin.
Jos ei olisi lapsia, niin ilmoitus poliisille tietysti. Mutta itse en uskaltais lasten terveyttä/henkeä pistää peliin.

Tosi inhottavaan soppaan olette kyllä nyt joutunut :(

Kinkkinen tilanne, jos kerrotte poliisille ja tyypit saa rangaistuksen a) joko se on lyhyt ja tyypit suuttuu vaan enempi b) vaikka saisivatkin pidemmän rangaistuksen, niin luultavasti noissa piireissä ei tuota ongelmaa delegoida "kostoa" eteenpäin.

Jos taas ette kerro, niin kiristys voi jatkua.

Mäkin varmaan pötkisin karkuun, ja ehkä ottaisin yhteyttä asianajajaan ja hänen kanssaan pohdittaisiin asiaa, kaikkinen edellä mainittuine vaihtoehtoineen, ja mietittäisiin kannaattaako tehdä ja mitä.

Tsemppiä!

Jos ette ilmoita poliisille, niin olette rikollisjärjestöjen tukijoita. Tuollaista toimintaa ei pysäytä muu kuin vastarinta. Kohta saat maksaa jollekin suojelurahaa jo siitä, että pääset maitokaupasta kotiin hakkaamatta. Jos tätä haluat jatkossa, niin et ilmoita!

[QUOTE="heihei";27348855]Jos ette ilmoita poliisille, niin olette rikollisjärjestöjen tukijoita. Tuollaista toimintaa ei pysäytä muu kuin vastarinta. Kohta saat maksaa jollekin suojelurahaa jo siitä, että pääset maitokaupasta kotiin hakkaamatta. Jos tätä haluat jatkossa, niin et ilmoita![/QUOTE]

Yhteiskunta paskat välittää tavallisen ihmisen kärsimyksistä, koska kiristäjähakkaajat eivät käytännössä saa mitään rangaistusta tekosistansa.

Teinä en ilmoittaisi. Luulisi noiden tyytyvän siihen että saivat ne rahat. Jos alkavat vaatia lisää, siinä vaiheessa karkaisimme muualle.

Toki sitä toivoisi että tuollaiset nössöt joutuisivat vastuuseen teoistaan mutta sen takia ei kannata riskeerata.

Kuinka isosta summasta oli kyse? Ilmeisesti ei ihan pienestä?
Ehdottomasti poliisi mukaan, jos ette kerro niin nuohan huomaavat että teitä voi tylyttää ja kiristää ihan miten lystää.

kyse oli reilusta viidestä tonnista. Eli ei sen suuremmasta kuitenkaan. Täysi pakeneminen/kaiken salaiseksi laitto tarkoittaisi perjaatteessa miehen yrityksen kaatumista ja silloin meidän perheelle ei jäisi kuin velat. Itselläni on opiskelut vielä kesken,joten tulot miehen töistä kiinni ja kolmas lapsi tuloillaan. Itse olen ollut poliisien kannalla, mutta mitä enemmän mies on kertonut sitä enemmän kallistun kertomattomuuden puolelle. Ei ole kivaa elää pelossa, mutta onko poliiseista tässä oikeasti apua kun oikeusjärjestelmä onmikä on...

Mistä oikein olette ostaneet tavaraa, jos perintäkeinot on tuollaiset.

Jos vaikka ihan normaalista kaupasta menee ostamaan jotain, niin ei siitä tuollaista selkkausta tule.

Oletteko ehdontahdoin sotkeutuneet tuollaiseen itse

• Tykkää
Reactions: päätön
[QUOTE="vieras";27348627]Mä häipyisin ensinnäkin siitä kämpästä ja hommaisin kaikki tiedot salaisiksi. Sitten ottaisin poliisiin yhteyttä koska vaikka miehesi noille maksaisi niin voi olla että sitten olisivat koko ajan lisää vailla.[/QUOTE]

Näin, kerron kokemuksesta koska oon nuorempana hengaillut tuollaisten velikultien kanssa, elättävät itsensä hakkamalla, uhkailemalla ja kiristämällä, ja kun löytyy helposti suostuvainen uhri niin sitä varmuudella koitetaan jatkossa lypsää vielä lisääkin. Totta on myös sekin että poliisille kun laulat, käy vielä hullummin. Miehellesi varmaan ainoa realistinen mahis on painua 6kk-vuodeksi maanalle, ainakin. Muutto ulkomaille tai jonnekin erakkomökkiin tunturinjuurelle vois olla hyvä idea.

Pakko kyllä mainita siitäkin että huh minkälaisten miesten kanssa te perustatte perheitänne. Tuskin on ollut ihan normaalista autokaupasta tms. kyse kun tuollaiset ukot peräänsä saa. Itse varmaan miettisin eroa, ihan vaan lapsia suojellakseni, mä en haluaisi elää tuollaisen pelon varjossa.

Kyllä hän on rakennusalan yrittäjä ja hän on tässä "kaupassa" myyjäosapuolena ja korvauksia hakee tyytymätön asiakas, tai oikeastaan haki korstojensa välityksellä. Onko tämä sitten rakennusalalla yleistäkin?

Yhteistyössä