mies otti esille 8v takaisen pettämisen

• Viestiketjun aloittaja n28
  • Ensimmäinen viesti
n28
Joka tapahtui siis seurustelumme alkuhaparoinnissa ja kerroin siitä itse. Sitä aikoinaan käsiteltiin pitkään, noin 1,5v, kunnes sanoin, että jos haluaa mun kanssa jatkaa niin asiasta pitää päästä pikkuhiljaa ylitse. Itse olisin silloin halunnut erota, mut mies taivutteli jäämään. Tästä on siis 8v, nyt on lapsia, vakituiset työt, autolaina ja ruokarahatili. No eilen selailin iltasella normaaliin tapaa palstaa ja mies kysy mitä oikein teen netissä yömyöhään. Kerroin mitä teen ja mies meni nukkumaan. Hetkeä myöhemmin lähetti viestin jossa avautui, et mun iltanettailu pelottaa häntä, et kenen kanssa mä oikein juttelen.

Voi helvetin kuustoista. Mä olen koko päivä töissä ja lopun aikaa lasten kanssa. En käy ikinä yksin missään, en edes kaupassa. Vietän jokaisen liikenevän hetkeni jonkun perheenjäsenen kanssa. Tää nyt tuli varmaan siitä, ku sanoin toivovani, et mulla olisi joskus pieni hetki itselle. Vaikka lenkillä käyden tai kaverin kanssa kahvilla. Yleensähän mulla on aina yks tai useampi lapsi mukana. Mies kulkee työmatkat yksin, tapaa kavereita yksin ja käy kaupassa yksinään ja kun käymme lasten kanssa jossain niin saa olla kotona yksin. Mä en ole ikinä yksin. Missä helvetin välissä se luulee mun pettävän sitä?? Kaksplussalla?

Sitäpaitsi koen loukkaavana, et otetaan ikäänkuin kiristysaseena mun 20vuotiaana tekemä höyrähdys, jolloin tilanne oli eri, minä olin eri ja meidän suhde oli eri. Hänen ei ole pakko mulle anteeksi antaa eikä mun kanssa elää, mutta ei minunkaan tarvitse seuraavat 40v istua kiltisti kädet ristissä keittiössä osoittaakseni katumusta.

no jaa
Vastaa miehelle, että sorry, tarkoituksesi ei ole pelotella miestä, mutta silti koet tarvitsevasi omaa hengitystilaa. Kysäise kumman pitää lähteä terapiaan vai pitääkö mennä yhdessä.

ap..
Kyllä tunteistaan ja peloistaan saa PUHUA. Tekstari on vähän erikoinen lähestymistapa. Syyttävä sävy ei myöskään ole kaikista hedelmällisin lähestymistapa.

Kun ottaa huomioon kokonaistilanteen, niin minusta avautumisessa on myös kiristyksen makua: Koska olen pettäjä, ei minulla ole oikeutta omaan aikaan vaan mun pitää viettää joka jumalan sekunti "esiliinan" seurassa. Joten miehen osoittama "luottamus" on vain harhaa. Olisi sitten pitänyt erota silloin heti. Miksi piti jäädä mun kanssa jos ei kerta oikeasti voi?

no jaa
Kyllä tunteistaan ja peloistaan saa PUHUA. Tekstari on vähän erikoinen lähestymistapa. Syyttävä sävy ei myöskään ole kaikista hedelmällisin lähestymistapa.

Kun ottaa huomioon kokonaistilanteen, niin minusta avautumisessa on myös kiristyksen makua: Koska olen pettäjä, ei minulla ole oikeutta omaan aikaan vaan mun pitää viettää joka jumalan sekunti "esiliinan" seurassa. Joten miehen osoittama "luottamus" on vain harhaa. Olisi sitten pitänyt erota silloin heti. Miksi piti jäädä mun kanssa jos ei kerta oikeasti voi?
Avautumisessa ei välttämättä ole sinällään kiristystä. Oletko varma että kokemasi syyttelevyys on syntynyt vain omassa päässäsi, omasta syyllisyydentunnostasi? Vai onko miehesi nimenomaan sanonut että kerta silloin aikanaan petit niin siksi et saa olla poissa miehen näkyvistä? (Vai kuuletko kaiken hänen ilmaisunsa jotensakin tällä tavalla, koska omassa päässäsi on siis syntynyt joku tällainen oletus..)

ap..
Joo en koe syyllisyyttä, sillä mä olen virheestäni maksanut jo moneen kertaan. Usko tai älä, mutta edes pettäjän ei tarvitse loppuelämäänsä nöyristellä ja kummarrella syyllisyyden tuskissaan.

• Tykkää
Reactions: Ciervo
no jaa
Joo en koe syyllisyyttä, sillä mä olen virheestäni maksanut jo moneen kertaan. Usko tai älä, mutta edes pettäjän ei tarvitse loppuelämäänsä nöyristellä ja kummarrella syyllisyyden tuskissaan.
Rauhoitu. Been there, done that. Selvinnyt siitä.

Kovin olet puolustuskannalla.

Miehelläsi on omat pelkonsa ja tunteensa. Aivan itse olet tehnyt päätöksesi jatkaa suhteessa, sitä et voi miehesi viaksi pistää. Et myöskään voi syyttää miestäsi omasta päätöksestäsi lisääntyä.

Aivan itse toit tähän keskusteluun aiemman pettämisesi. Et ole laisinkaan kertonut sitä, viittasiko miehesi viestissään siihen vaiko eikö.

viera.s
No mutta tunteehan suuri(n) osa ihmisistä ajoittain mustasukkaisuutta tai epävarmuutta, vaikka mitään pettämistä ei olisi taustalla. Varsinkin noissa tilanteissa, joissa kumppanin käytös muuttuu. Tässä tapauksessa siis iltanettailu + oman ajan toivominen on asioita, jotka varmaan monelle herättäisi pienen epäilyksen. Todellinen selitys tosin taitaa olla se, että lasten saamisen jälkeen pitkästä aikaa sellaista kaipaa, jos lasten vauva- ja taaperoaikoina ei ole omaa aikaa jäänyt. Mutta se kannattaisi rauhallisesti selittää miehelle, ei hermostua toisen epävarmuudesta. Minusta on hienoa, että hän sen pystyi ilmaisemaan vaikka sitten tekstarilla, monet vaan kyräilisi ja esittäisi kysymyksiä sekä rajoituksia, eivätkä uskaltaisi sanoa että pelottaa.

Se aiempi pettäminen, otsikossa sanotaan että mies otti sen esille. Mutta aloitustekstissä ei ole mitään mainintaa sellaista, sen mukaan mies on vaan kertonut että häntä epäilyttää ja pelottaa iltanettailu. Eli nostiko hän oikeasti sen 8 vuoden takaisen pettämisen pöydälle vai ei?

No mutta tunteehan suuri(n) osa ihmisistä ajoittain mustasukkaisuutta tai epävarmuutta, vaikka mitään pettämistä ei olisi taustalla. Varsinkin noissa tilanteissa, joissa kumppanin käytös muuttuu. Tässä tapauksessa siis iltanettailu + oman ajan toivominen on asioita, jotka varmaan monelle herättäisi pienen epäilyksen. Todellinen selitys tosin taitaa olla se, että lasten saamisen jälkeen pitkästä aikaa sellaista kaipaa, jos lasten vauva- ja taaperoaikoina ei ole omaa aikaa jäänyt. Mutta se kannattaisi rauhallisesti selittää miehelle, ei hermostua toisen epävarmuudesta. Minusta on hienoa, että hän sen pystyi ilmaisemaan vaikka sitten tekstarilla, monet vaan kyräilisi ja esittäisi kysymyksiä sekä rajoituksia, eivätkä uskaltaisi sanoa että pelottaa.

Se aiempi pettäminen, otsikossa sanotaan että mies otti sen esille. Mutta aloitustekstissä ei ole mitään mainintaa sellaista, sen mukaan mies on vaan kertonut että häntä epäilyttää ja pelottaa iltanettailu. Eli nostiko hän oikeasti sen 8 vuoden takaisen pettämisen pöydälle vai ei?
Tätä samaa pohdin lukiessani aloitusviestiä.

Eihän mies nostanut esille sun aiempaa pettämistä.
Mies kertoi sulle peloistaan ja tunteistaan.
Vaikka olis vuosia pettämisen jälkeen jatkettu ja annettu anteeksi, niin kyllä se pettämisen pelko ja kipu saattaa ajoittain tulla esille.
Oli miehelle varmaan helpompaa laittaa tekstari ja avautua peloistaan.

"kolmen äiti"
Ymmärrän miestäsi hyvin. Mä petin exääni ja sain siitä kuulla vielä pitkään sen jälkeen kun oletin että asia oli sovittu ja unohdettu. Ei ollut. Kerran menetettyä luottamusta ei saa koskaan takaisin. Otin lopulta eron koska totesin etten jaksa olla epäilty loppuelämääni.

Nykyisin naimisissa uuden miehen kanssa ja kolme lasta.

Täti tiukka
Hätähuutohan tuommoinen tekstari on. Liian moni ruuhkavuosia elävä pariskunta möllöttää illat netissä aavistamatta toistensa ajatuksia. Nyt kaksplussa tauolle ja vähän panostusta parisuhteeseen. Jos ette jaksa jutella niin katsokaa vaikka leffaa yhdessä. Ja hierokaa toisianne.

niin...
Niin missä vaiheessa se mies otti sen 8 vuoden takaisen pettämisen esiin? Et ainakaan kertonut meille tässä mitään sellaista. Onko se niin paha jos miehelle tulee pelko että juttelet vaikka jonkun mukavan miehen kanssa iltaisin netissä? Eikö voi vaan vastata, että surffailet kaksplussalla ja sulla ei ole mitään halua jutella muiden miesten kuin omasi kanssa. Toki jos mies alkaa jatkuvasti tivaamaan kenen kanssa juttelet ja mitä teet jne. niin sitten voisi järeämpi keskustelu olla paikoillaan. Mutta yksi pohtiva tekstari saa sut noin suunniltaan?

Taitaa sua painaa enemmänkin tuo että sinä olet jatkuvasti lasten kanssa etkä saa omaa aikaa. Mitäpä jos puhuisit siitä sun miehen kanssa? Pyydät sitä vaikka menemään ulos tunniksi leikkimään jotta sä saat olla tunnin yksin sisällä, tai mitä ikinä sitten haluatkaan tehdä.

drbill
Mieshän teki aivan oikein ilmaistesasan (aiheellisen) huolensa sinulle. Olisit vain kertonut miehelle mitä teet ja miksi. Se että kilahdit, kertoo ettei sinulla ole asian suhteen kaikki ihan ok.

vierass
Jep, ei tuon tarvitse liittyä millään tapaa vanhoihin tapahtumiin. Kun itse aloin oleilemaan palstalla, niin mieheni oli puhunut siitä naispuoliselle työkaverilleen. Työkaveri oli sanonut miehelleni, että jos minulla on rakastaja. Kyllä tämä palsta oikein tihkuu seksiä ja niitä rakastajiakin on tarjolla vaikka kuinka :)

ap..
En sanasta sanaan tietenkään viestiä kertonut, mutta siitä kyllä tuli esille että vanha juttu oli mieleen tullut.

Tänään sitten on mm väläytellyt erokorttia. Esim sanoin et täytän kohta 30 ni mies sano et nonii, sullahan on vielä aikaa hommata uus mies jne. Sit ku sanoin et pikkusen alkaa ärsyttämään, ni sano et mun käytös on epäilyttävää, koska yhtäkkiä haluankin "omaa aikaa". Kerroin syyt miksi sitä kaipaan, niin se sano et mun pitää aina olla niin vitun tasa-arvoinen ja "vahva nainen" ja nyt sit olen kuulemma kyllästynyt häneen ja hän ihan tosissaan miettii et jos en ala muuttua niin hän ei pysty olemaan mun kanssa koko elämää. Hänen mielestä olisi hyvä, että minäkin nyt nuorena mietin et mitä oikeasti haluan.

Siis mitä helvettiä??? Tätä ennen on ollut ihan tavallista ja rauhallista arkea.

"vaimo"
Tyypillistä palstaa taas. Eipä uskoisi, että täällä suurin osa on naisia, varmaan näistäkin vastaajista. Aloittajaa mollataan ja miestä ymmärretään.

On se nyt hitto soikoon kumma juttu, ettei äidillä ole oikeutta pieneenkään vapaahetkeen ja omaan aikaan, kun ukko samaan aikaa huitelee ties millaisilla reissuilla. Ihan syystä aloittaja on närkästynyt miehen viestiin ja mustasukkaisuuteen. Pidä vain kiinni oikeuksistasi. Kodin ei tarvitse olla vankila toisen osapuolen epävarmuuden takia.

-------
Aika hyökkäävä on tuo sun reaktiosi. Mies kertoi pelostaan asiallisesti, mutta sinä räjähdät silmille. Et ole vissiin itse sinut asian kanssa? Jos et halunnut suhteeseen jäädä, miksi silti jäit?

vierass
Tänään sitten on mm väläytellyt erokorttia. Esim sanoin et täytän kohta 30 ni mies sano et nonii, sullahan on vielä aikaa hommata uus mies jne.
Mun mielestä tämä vain tarkoittaa sitä, että mies pelkää, että otat eron ja lähdet. Just tuo, että mies sanoo "sullahan on vielä aikaa hommata uus mies" ilmaisee sen, että mies pelkää sinun ottavan eron. Siis erokortin väläyttälijä on oikeastaan ap eikä mies. Mies on epävarma. Mitä enemmän alat hautoa 8 vuoden takaisia tapahtumia, niin sitä epävarmemmaksi teet miehen. Varsinkin kun korostat sitä, että sinä halusit erota silloin, mutta mies ei halunnut. Mies voi kokea, että olet hänen kanssaan vastoin tahtoasi.

Yhteistyössä