Mies on unohtanut mut

  • Viestiketjun aloittaja vieras miljoonas
  • Ensimmäinen viesti
vieras miljoonas
Eli on siis löytänyt uuden, nimittäin pelikoneen. Pelaa, pelaa ja pelaa. Kaiket illat. Töissä käy ja kotiin tulee, aina kun pienikin hetki tulee niin istuu pelin ääressä ja vielä kuulokkeet päässä. Ei voida siis samalla edes jutella. Ei meillä oo enää mitään läheisyyttä, seksistä puhumattakaan. Sillä on laskenu halut. Joo en alkanu minkään peliriippuvaisen kanssa olemaan vaan tää tosiaan alkoi raskausaikana ja nyt on kestäny tämän koko vauvan eliniänkin, puolivuotta. Oikeesti, alkaa olla jo tosi paska ja yksinäinen olo kun joku peli menee kaiken muun eelle. Kotityöt ja lapsetkin jää enemmän mulle, kyllähän se jotain toki tekee mutta pääpiirteittäin minä teen kaiken. Paitsi sen töissäkäynnin. Saan ja voin lähteä kauppaan tai harrastaan illalla, mutta heti kun oon kotona niin se on tota. Ootan että se kyllästyis tuohon vaan aika hiljasta taitaa olla!
 
"aapee"
En vaan voi arvostaa tommosta harrastusta aikuisella ihmisellä. Se ois ihan ok jos joskus, mutta tuo on sairaan pakkomielteistä! Ällöttääki kattoa kun istua röhnöttää kumarassa ja maha vaan kasvaa :/
 
vieraita
meillä oli sama homma. kaikki kotityöt ja lasten hoidot jäi mieheltä, ku vaan istu yläkerrassa kopissaan kuulokkeet päässä pelaamassa. ja jos ei pelannut, oli kavereillaan. tai no.. "mieheltä" eihän tommonen mikään Mies ole.. : / ei kyllä tuntunut yhtään kivalle. nykyään kyllä ex, ja osaksi sen takia, kun ei koskaan ollut läsnä vaikka kotona olikin.
 
"aapee"
Ei jaksa enää ees valittaa, senku pelaa. Mut jos ei ihan itse tajua alkaa huomioimaan muitaki niin voi perkele! Vois kostoksi vaikka hankkia jonku miehen tonne mun seuraksi olkkariin, ois ilmeensä ainaki näkemisen arvonen :D
 
:D tai sit hommaat itelles jonkun pelin, esim. omalle läppärille, tai ihan vaan ristikko/sudoku lehti, ja meet äkkiä pelaamaan sitä ku huomaat että mies pitää tauon. jätät pyykit pesemättä, tai ruuat laittamatta tms. "pelaat vaan"
 
"aapee"
Me kateltiin ennen leffoja. Nyt se käy mulle hakemassa että saa pelata rauhassa.. Ei ees sohvalle istu hetkeksi jutteleen, kiire on aina koneelle kavereiden luo. Pelaavat siis netissä niin että meidän äänetkin kuuluu kavereille. Pitää varoa sanojaankin omassa kotona.

Kyllä se vaan tuntuu siltä että herraa ei palio nappaa mitä mulle kuuluu, kuuluuko mitään. Varmaan just tämmösistä tunteista johtuen ihmiset ajautuu pettämään?!
 
"aapee"
onko se sitten enää pettämistä hankkia toinen ukkeli makkariin, jos mies ihan avoimesti vehtaa koneen kanssa teidän omassa kotona ja korvaa sillä teidän suhteen...
No niinpä. Tuo on itse sanonut että eikö oo parempi että on kuitenkin kotona "saatavilla" kuin jos ois esim baarissa jatkuvasti juomassa. En oikeestaan enää tiiä, koska eipä tuo tällä läsnä ole vaikka fyysisesti onkin..
 
Mitä ihmettä?
Meilläkin on puolivuotias vauva. Voin kertoa, että tässä huushollissa ei tollainen peli vetelis. Ei toi oo edes mies kun pieni pentu! Kun meillä tulee mies töistä niin on vauvan kanssa kotona niin että mä saan siivoiltua, laitettua ruokaa tms. Tai toisinpäin.
Illalla jos mä haluan vauvan mentyä nukkumaan katsoa jotain hömppää telkkarista niin sit saattaa pelata tai katsoa jotain leffaa koneelta.
Mä en ymmärrä miten te jaksatte tollaista?? Miksi ette puhu?? Aaaargh. Lapasia molemmat sanon minä!
 
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä ihmettä?;28351444:
Meilläkin on puolivuotias vauva. Voin kertoa, että tässä huushollissa ei tollainen peli vetelis. Ei toi oo edes mies kun pieni pentu! Kun meillä tulee mies töistä niin on vauvan kanssa kotona niin että mä saan siivoiltua, laitettua ruokaa tms. Tai toisinpäin.
Illalla jos mä haluan vauvan mentyä nukkumaan katsoa jotain hömppää telkkarista niin sit saattaa pelata tai katsoa jotain leffaa koneelta.
Mä en ymmärrä miten te jaksatte tollaista?? Miksi ette puhu?? Aaaargh. Lapasia molemmat sanon minä!
:( arvaappa vaan kuin paljon ollaan tapeltu tästä tänä puolena vuotena? Kuinka monet itkut oon itkeny tolle? Ja varmasti tehny kantani hyvin selväksi. Kerran on lentäny vehkeet lumihankeenkin. Meillä menee niin että kun mies tulee töistä, jos puhun että mun pitäs lähtee kauppaan niin saattaa kiukutella ettei hän tänne sen takia tullut töistä ja blaa blaa. Että siis pitäs saada aikansa rentoutua koneen ääressä ennenkuin puhun mitään tollasta.
 
"aapee"
Niin ja tuohan on keksinyt että kun oon niin tämmönen ärsyttävä ettei mun kanssa ees voi olla.. Kun oon niin pahallapäällä ja elämään kyllästynyt. Niin ja miksi olen? Ääliö.
 
Mitä ihmettä?
No voisko olla masentunut? Toi on huono tekosyy, et "en mä siksi tullut kotiin et täällä pitäs vauvaa hoitaa". Onko muuten kiinnostunut lapsesta? Millainen oli raskauden aikana?
 
njaa
Vaikuttaa vain jotenkin ristiriitaiselta tuo kuvaus. Kone hangessa ja puolen vuoden tappelut ja itkut on jotenkin eri asia kuin tuo alun laimea haaveilu, että jospa se kyllästyisi. Eihän se taida kyllästyä, niin kuin ei alkoholistikaan. Tai ehkä parissa kymmenessä vuodessa osa, mutta ei nyt heti alussa, kun ei ole vielä mitään hyviä syitäkään kertynyt lopettamiseen. Ämmät nyt räpättää jotain joka tapauksessa addiktin mielestä, joten se on samantekevää.

Kannattaisi varmaan mieluummin heti kuin myöhemmin alkaa perehtyä peliriippuvaisten hoitoon, jotta sitten tietää miten toimia, kun alkaa siltä tuntua. Turha ottaa henkilökohtaisena loukkauksena ja kenties masentua siitä tms - asiat hoitoon ensin, ja sitten voi miettiä kuinka pahalta tuntuu.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";28351468]Niin ja tuohan on keksinyt että kun oon niin tämmönen ärsyttävä ettei mun kanssa ees voi olla.. Kun oon niin pahallapäällä ja elämään kyllästynyt. Niin ja miksi olen? Ääliö.[/QUOTE]Elämänkokemuksen tuoma vinkki: hanki joku oma juttu. Puolisoa ei voi laskea harrastukseksi, ainakaan sen jälkeen kun on oltu suhteessa kauemmin ja ikävuosia on sen verran ettei välttämättä aina kysytä papereita, jos koskaan.

Et omista puolisoasi etkä koskaan tule omistamaan. Nainen voi halveksia miehen pelaamista, mies voi halveksua naisen omia juttuja. Jos saman katon alla halutaan asua niin sitten pitää osata asettua toisen ihmisen asemaan välillä.
 
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä ihmettä?;28351473:
No voisko olla masentunut? Toi on huono tekosyy, et "en mä siksi tullut kotiin et täällä pitäs vauvaa hoitaa". Onko muuten kiinnostunut lapsesta? Millainen oli raskauden aikana?
Raskausaikana oli hyvin itsekeskeinen. Joi. Jätti yksin sillonki. Ei ymmärtäny ollenkaan mun väsymystä ja muita tarpeita. Se oli oikeestaan tosi paskaa aikaa ton "miehen" takia :( Enkä oo niitä juttuja anteeksi antanutkaan. Rakastaa lasta tosi paljon ja pitää tärkeänä. Mutta ei ole sen kanssa niin paljon kuin voisi olla. Helposti siis työntää sen mulle ja keksii itselle jotain muuta. Joskus oon vienyt vaan huutavan vauvan sitterissä miehen viereen kun pelaa niin voi helvetti mikä riita siitä syntyy! Tahallani kuulemma aiheutan kaikkea kiukuttelullani.
 

Yhteistyössä