Mies on käyttänyt huoria, useasti

  • Viestiketjun aloittaja nainen80
  • Ensimmäinen viesti
Yön timo44
En ainakaan maksaisi jostain panosta mitään. Kun ilmaiseksi saa kuitenkin. Onneksi olen nainen, joka saa valita kenet haluaa ottaa, jos tiukka paikka tulee.
Olipa näköalaton kommentti Viktorialta. Tunnetko Viktoria montakin naista joka joutuu maksamaan seksistä kun koet itsesi noin onnekkaaksi?

Oletko kenties miettinyt että sinkkumiehillä ja naisilla on täysin erilainen elinympäristö seksin harrastamisen suhteen? Mielestäni on molemmille osapuolille reilumpaa käydä maksullisissa kun alkaa valheellisesti lupailemaan naisille tunteita saadakseen seksiä.
 
Viimeksi muokattu:
Minun mies ei käy. Sanoo että ajatuskin prostituoidun kaikenlaista kuhisevasta alapäästä kuvottaa. Kyllä täytyy olla aika epätoivoinen jos käy. Ja kondomi....kyllähän yhdynnässä ollaan niin lähekkäin että mä en kyllä uskaltais ajatellakkaan minkään potentiaalisen sp-tautipotilaan kanssa mihkään ryhtyväni!

Mistä sinä tiedät?
 
Viimeksi muokattu:
rontti
Olen käynyt hutikoissa useasti. "Seurustelin" jopa yhden venäläisvalmisteisen kanssa kanssa melkein kaksi vuotta. Elmäni paras pano. Vieläkin välillä ikävöin..... Olen edelleen sitä mieltä, että hyvästä seksistä kannattaa maksaa. Pari suhteessa et välttämättä saa sitä,
edes sinne päin.
 
en ymmärrä
On aivan eri asia kirjoitaa maksullisesta seksipalvelusta jos on eurooppalainen joka onvalinnut sen tien kuin että on myyty huoraksi jo lapsena tai välitetty erheellisesti tarjoilijaksi ulkomaille joka onkin ollut passi pois ja töihin ihmiskauppaa.JOTA EI PYSTY LOPETTAMAAN OMASTA HALUSTA NIIN KUIN VIROLAINEN TAI EUROOPPALAINEN SUOMALAISNAINEN VOI TEHDÄ.
Kirjoittaja ei ymmärrä tätä suurinta maailman bisnestä nk. tavaran palvelun tuottamis kirjoituksellaan.

Joo, tassahan taidetaan puhua maailman vanhimmasta ammatista, jota kai kasittaakseni ainakin alkuun ovat vain naiset harrastaneet. Eika tama kyseinen kayttaytymismalli ilmene ainoastaan ihmisten keskuudessa, vaan myos joidenkin elainlajien naaraat tarjoavat seksia vastineeksi ravinnosta tai muusta hyodykkeesta. Silloin kun puhutaan maksullisesta seksista, on vaikeaa vetaa raja niin sanotun vapaaehtoisen prostituution ja pakotetun prostituution valille. Etenkin suomessa nama asiat sotketaan helposti ja kaikki seksipalveluita myyvat naiset mielletaan ihmiskaupan tai prostituution UHREIKSI. Itse en ole koskaan tormannyt niin sanottuun pakotettuun prostituutioon, enka voisi sita hyvaksya missaan muodossa tai olosuhteissa. Pakotettu prostituutio on aarimmaisen rikollista, siihen sotketuneet parittajat ja asiakkaat syyllistyvat erittain vakaviin rikoksiin. Minun tapaamani henkilot ovat harjoittaneet prostituutiota omasta tahdosta ja ovat ajautuneet ammattiin lahinna alhaisen koulutuksen, akuutin rahapulan vuoksi tai niin sanotun helpon rahan toivossa. Jos tehtaassa tyota tekemalla pystyy hankkimaan polkupyoran ja prostituoituna auton seka asunnon ja elannon perheelle niin houkutus on suuri.

Elama on taynna valintoja ja minun kokemukseeni perustuen suurin osa seksia maksusta harrastavista henkiloista tekee sita vapaaehtoisesti. Se on siis huonoista vaihtoehdoista paras. Syyt ovat monimuotoiset ja maissa joissa prostituutiota ilmenee paljon, keskimaarainen kuukausiansio niin sanotusta normaalityosta on 20-100USD kuukaudessa. Natti ja nuori tytto ansaitsee tuon summan ja helposti enemmankin yhdessa illassa. Yleensa kyseisisa maissa tytot saavat provision myos juomistaan drinkeista ja on hyvinkin yleista, etta jotkut tytot harrasvat pelkastaan drinkkien juomista asiakkaiden kanssa. Ilmapiiri vie kuitenkin helposti mennessaan. Ensimmaisen mukavan ja komean asiakkaan jalkeen tulee toinen, kolmas ja niin edelleen. Taustalla on siis raha. Jos sama muunnetaan suomen ansiotasoon, yhden yon taksa olisi lienee noin 3000…50000 Euroa ja yhdesta asiakkaan ostamasta drinkista saisi 100...150 Euroa. Uskoisin etta kyseisilla taksoilla prostituutio olisi nykyista yleisempaa myos suomessa ja suomalaisten keskuudessa.

Seksi on yksi ihmisen perustarpeista ja prostituoituja on ollut aina, niin suomessa kuin kaikkialla maailmassa ja niin tulee myos aina olemaan. Suomessa seksipalvelut ovat olleet ainakin lahimenneisyydessa salattu herrojen harrastus ja etenkin nykypaivana siita on tehty kielettya tai jopa rikollista. Tosin minusta seksipalveluiden tarjoamisen tai ostamisen kriminalisointi on ongelmien piilottelua ja tyontaa koko kyseisen alan taydellisesti rikollisten hallintaan. Prostituutioon patee sama kysynnan ja tarjonnan laki kuin mihinka tahansa kulutushyodykkeeseen ja jos jonkin hyodykkeen tarjoaminen on taloudellisesti kannattavaa sita myos tarjotaan, oli se sitten laillista tai ei. Prostituution kriminalisointi vahentaa palvelun tarjontaa ja nain kysynta ylittaa tarjonnan, jolloin hyodykkeen arvo kasvaa ja tama tekee kyseisen hyodykkeen tarjoamisen huokuttelevaksi rikkollisille. Talloin jo muilla rikoksenalueilla operoiville tahoille muodostuu uusi mahdollinen tulonlahde ja kyseiset tahot eivat ole ole kiinnostuneita ihmisoikeuksista saati siita mista tai miten rahaa tuottava hyodyke on hankittu.

Suomen paattajat harrastavat mielellaan samaa piilottelua muidenkin ongelmien suhteen. Muutamista mainitakseni alkoholiveron noston. Alkoholiveron nostolla luodaan tarve edullisen verovaapaan alkoholin tuonnille ja myos alkoholin salakuljetukselle. Tilastoissa nakyvat kulutusluvut saadaan alas ja nayttaamaan kauniilta, kun kulutettu alkoholi hankitaan muualta kuin valtion virallisesta jakelukanavasta. Veron nosto on helppo ratkaisu. Se korjaa rumat kulutusluvut ja korotuksen vaikutuksesta verotulo pysyy samalla tasolla, ongelmaa se ei sinansa poista. Sama patee prostituution kriminalisoinnin suhteen. Lisaksi kriminalisointi vaatii lainvalvojalta lisaresursseja, joita nykyisessa taloudellisessa tilanteessa ei ole. Tasta seuraa se etta meilla on laki (Jippiii!), mutta ei resursseja tai edes taloudellista motivaatiota sen valvontaan.

Lisaksi prostuutio on mukava aihe ja lahella jeesustelijoiden sydanta. Jos puhutaan hyvaksikayosta niin pitaisi kaantaa katseet halpotyomaihin joissa sadat miljoonat tai jopa miljardit ihmiset tekevat teidan kodeissa kaytetyt vaatteet, astiat, huonekalut, kodinelektroniikan, rakennusmateriaalit, jne. Jokaisesta Suomaisesta kodista loytyy artikkeli tai osa artikkelia joka on tuotettu halvan tyovoiman maassa. Olettekos koskaan kayneet halpatyotehtaissa tai edes halvan tyovoiman teollisuusalueella? Mina olen. Pitaa sanoa etta siina teilla on hyvaksikayttoa ja tahan meista jokainen osallistuu. Paaosa ykkosluokan brandeista pitaa suhteellisen hyvaa huolta tuotantotyontekijoista, mutta eivat kaikki ja toimittajaketjut ovat kaytannossa niin pitkia, ettei kukaan edes tieda missa olosuhteissa joku mutteri tai vaikkapa vetoketjun osa on valmistettu. Ykkosluokan brandit myos ainakin teoriassa eivat kayta lapsityovoimaa, mutta kaytannossa asiaa ei voi vedenpitavasti valvoa, kuten edella mainitsin toimittajaketjut ovat pitkia. Hyvilla olosuhteilla mina tarkoitan tehdasta jossa tyoolot ja -turvallisuus noudattaa kyseisen maan lakia, mutta kuitenkaan ole lahellakaan esimerkiksi Suomen alhaisinta vaatimustasoa. Yleensa ottaen tehtaissa on liian kuuma (35…50 astetta), huonoissa tehtaissa on valiton ruuminvamman vaara ja viela useammissa kasitellaan, ilman koulutusta tai muuten epaasiallisesti, materiaaleja jotka aiheuttavat pysyvia haittoja lyhyella tai pidemmalla aikavalilla . Edellamainitusta ei kuitenkaan yleensaottaen tai ainakaan taydellisesti kerrota tyontekijalle. Lisaksi nama nuoret naiset asuvat tehtaan alueella asuntiloissa joista puuttuu ilmastointi tai tarvittaessa lammitys. Yhdessa huoneessa asuu 20-60 naista joilla on koko kerroksessa yksi WC/kylpyhuone. Yleensa keskisuuressa tehtaassa on 10000…30000 tuotantotyontekijaa. Mita halvempi tuote on sita suurempi osa siita on tuotettu epaasiallisella tyovoimalla, epaasiallisissa oloissa.

Tama hyvaksikaytto kuitenkin on yleisesti hyvaksyttya tai silta suljetaan silmat, koska se ei meita suoranaisesti kosketa ja se on laillista. Nain meista jokaisesta tulikin yllattaen riistajia ja hyvaksikayttajia ihan vain siksi etta meilla on siihen varaa. Halpatyovoimalla yleisesti tarkoitetaan tyovoimaa, jonka kustannus on 0.3…3USD paivassa / tyontekijayksikko. Yksi paiva tarkoittaa lain mukaan ja maasta riipuen 10…14 tunnin tyorupeamaa ja viikko on 6 tai 7 tyopaivaa. Jos puhutaan orjuudesta, niin halpatyomaiden tehtaissa sita esiintyy todellisuudessa. Ihmisia suljetaan lukituihin tehtaisiin varkauksien ja lintsaamisen pelossa. Vessaan hyvissa tehtaissa linjasta paasee luvan pyydettya 15…60 minuutin kuluessa ja huonoissa ei tyopaivan aikana ollenkaan. Suurinosa (yli 95%) tyontekijoista on naisia ja alle 25 vuotiaita. Kukaan ei kuitenkaan ole valmis maksamaan naille sadoille miljoonille tai jopa miljardeille naisille hyvaa palkkaa, sosiaaliturvaa, sairaanhoitoa, jne. Kukaan ei valita jos joku menettaa raajansa, nakonsa, kuolee tai saa sikiovaurion tehdessaan tuotetta sinulle. Miksi? Siksi etta edella mainittusta valittaminen romuttaisi maailmantalouden ja siella suomessakin tuotteiden hinta kohoaisi 200...500%. Jeesustelkaa tata jos haluatte aiheen kauhistelemiseen ja pida tama mielessa kun puet vaatteet paalle tai kaytat tietokonetta, autoa, kodinelektroniikka, jne. Jonkun tuotteista tai ainakin osan niista on tehnyt hyvaksikaytetty nuori nainen tai lapsi, joka mahdollisesti on sairastunut tai vammautunut juuri sinun tuotetta tehdessa.

Takaisin aiheeseen. Seksi on kautta aikojen myos ollut naisille vallanvaline ja tasta syysta prostituoitu punainen vaate naisille. Nainen joka suostuu luopumaan vallanvalineestaan maksua vastaan ui vastavirtaan ja kyseinen kaytosmalli koetaan uhaksi. Sinansa prostituoituhan ei kilpaile aviovaimon tai tyttoystavan asemasta vaan harrastaa ammattia, joka muodostaa vallanvalineesta kulutushyodykkeen ja tekee siita kaupallisesti helposti hankkittavan. Nain ollen seksin merkitys vallanvalineena poistuu tai ainakin sen arvo merkittavasti alenee. Prostituutiossahan ei ole kysymys rakkaudesta vaan tarpeen tyydyttamisesta maksua vastaan. Totta kai ymmarran etta maksullisessa seksissa on riskinsa ja esimerkiksi tautiriskia vastaan ei ole olemassa sata prosenttista suojautumiskeinoa. Prostituoidun palveluita kayttava, vakinaisessa parisuhteessa elava henkilo nain ollen altistaa puolisonsa tautiriskille. Samaan syyllistyy vaikkapa kehitysmaihin lomalle tai tyomatkalle matkustava puoliso. Tosin maksullisia seksipalveluita tarjoavat naiset ovat nykyaan hyvin tietoisia riskeista ja suojautumiskeinoista. Keuhkoklamydiaa, -ruttoa, tuberkoloosia tai vaikkapa vaan H1N1 vastaan on hieman hankalampi suojautua muilla keinoin kuin pysymalla kotona.

Prostitutiossa ei osteta ihmista, vaan palvelua samoin kuin muiltakin palveluntarjoajilta, tehdastyolaisilta, jne. Prostituutio ei ole sama kuin orjuus, vaan prostituoitu tarjoaa seksiin liittyvia palveluita maksusta. Prostuutio on tuomittu eraiden tahojen toimesta ja kuten aiemmin mainitsin, siita on tehty ruma, moraalinvastainen, paheksuttava ja jopa rikollinen ammatti. Samoin suomessa prostituoiduista on tehty uhreja ja pikkupervomiesten hyvaksikayttamia naisia, joilla ei ole muuta vaihtoehtoa ja jotka on pakotettu harjoittamaan kyseista ammattia. Prostituiodun palveluita kayttavista miehista on luotu stereotyyppi joka on luuseri, pervo, hyvaksikayttaja ja mies joka ei muutoin saa, siis kaikin tavoin iljettava otokka. Kuitenkin vaikkapa Iltalehden Prostituutio suomessa artikkelissa nimeton suomalainen ammatinharjoittaja kertoo asiakaskuntansa muodostuvan ylemman yhteiskuntaluokan miehista ja sekaan mahtuu niin puoleensavetavia kuin vastenmielisia miehia. Taannoin Tuomari Nurmio lauloi "Kaikki taalla myyvat itseaan, toiset paataan ja toiset persettaan" tai jotain tuohon suuntaan, minusta aika osuvasti sanottu.

Enka halua etta lapsistani tulee prostituiotuja, en myoskaan halua etta heista tulee tehdastyolaisia. Haluan heidan kouluttautuvan hyvin ja tassa tuen heita niin taloudellisesti kuin kaikilla muilla mahdollisilla tavoilla. He ovat etuoikeutettuja niin kuin te kaikki kauhistelijat siella pikkuruutujenne aaressa.

Kirjoitukseni tarkoitus ei ole kehotaa ketaan harjoittamaan prostuutiota tai kayttamaan heidan palveluitaan. Haluan tuoda julki oman mielipiteeni etenkin tasta Uhri-Hyvaksikayttaja asetelmasta ja antaa naille kauhistelijoille hieman perspektiivia todellisesta elamasta.
 
Viimeksi muokattu:
ejrjetjjte
kävin huorissa ulkomailla aivan umpijurrissa ja nyt pelottaa, että millä todennäköisyydellä olen saanut jonkin taudin? kondomi oli päällä kyllä kokoajan, mutta en saa asiaa pois mielestäni hetkeksikään... kuitenkin pientä nuoleskeluakin siinä oli mukana...
 
Yhden luottomiehen nainen
pankoon miehet ketä haluavat, minä jätän nämä puuhat kokonaan miesten kanssa. Jos huorata haulavat, niin jääköön miehet mun puolestani sille tielleen lopullisesti. Kun olen nämä tekstit lukenut, en halua enää miestä itselleni. Ei paneminen niin välttämätöntä ole, onnkeksi.
 
Liian tyhmä lasten takia
Tunnustan; olen hiton tyhmä, sillä olen 15v kuunnellut eriasteisia selityksiä miehen huorissa, privoissa jne käynisille. On välillä sairaus ja välillä ykskään psykiatri ei pitäny sairautena, kun on luvannu käydä sellaisella. Viisi lasta ja heille tärkeät perheen jutut ovat prio nro 1 eli olen jaksanut. Nyt luojan kiitos enää yksi alaikäinen taloudessa jäljellä ja olen päättänyt, että aivan sama mitä mies minulle selittää ja vaatimalla vaatii luottamusta tai jos en luota niin minun pitää sanoa että lähtis ( kokeiltu on sekin ja melkein kuukauden pysyi poissa.. Ahdistavimmat ajat oli ne missä hotellit veloittaa eniten, mutta muuten ei miestä ahdistanut. Joulu vaan sattu kohille tuolloin, ja työmatkaselitykseni lapsille tuntui julmalta, joten tuli.. Ja taas jäi) eli sit lähtee kun viimeinen on isompi. Mulla sillen ehkä eri tilanne, että taloudellisesti olen omavarainen. Mutta jos haluaa välttää tällaisen, niin suosittelen, että ei katso ekan kerran jäljeen näitä. Ei ne lopeta, ne vaan oppii valehtelmaan paremmin tai ovat kovin muistamaatomia, kun eivät muista mitä kertoivat aiemmin ja mitä eivät. Vaativat myös toistuvasti oppimaan luottamaan, vaikka ovat kuitenkin jatkaneet. Omassa tapauksessa olin aina vainoharhainen salapoliisia leikkivä ja lopulta aina välillä tunnusti, että puoli vuotta sitten oli taas ollut jotain mutta se oli ihan eri juttu kun ennen, aina on menny pRempaan suuntaan!! (kumma maaginen aikajänne tämä puoli vuotta sitten, toistui joka kerta). Sain myös kuulla selityksiä, kuinka oli vaan keskustellut parisuhteesta ja saanut hyviä neuvoja ja että se oli vaan 'intiimihierontaa' ja että kaikkihan niissä käy jne. Koskaan niitä ei saanu kaivella jälkikäteen ja aina oli suunta parempaan. Välillä selitti, että oli ihan eri juttu ( ehkä aika, paikka tms oli eri) ja että JUURI siitä asiasta ei oltu kielletty tai ehkä jossain sivulauseessa. Vaikka välillä sanoi, että on kertonut kaiken ( kun oli sanonu ettei oikeesti aio enää jatkaa) niin jonkun vuoden jälkeen paljastui aina puoli pakolla hänen kertomissaan juttuja, jotka olivat ihan uusia. Jopa sellaisia, että on asioinut koko etelä-suomen alueella vähän missä vaan, eikä edes muistanut missä kaikkialla. Lisäksi on kytännyt ihmisiä autossa ja tehnyt sitä sekä bussipysäkeillä ja vaikka missä polkujen varrella. En siis tiedä mitä oikeasti on niille 'katselun' kohteille aiheuttanut, mutta jos on jotain ja saan tietooni, niin mies saa istu vaikka linnassa mun puolesta. Taatusti todistan vastaan!!!!
 
asdf12
Niin kalliiksi se baari iltakin voi tulla .... ja ei välttämättä edes saa pillua !! Huoralta saa aina... putaita pilluja niillä on ollu... entäs kun on akan kans talot +muut systemit ja tulee ero eikä ole avio ehtoa ... vittu se vasta kalliiksi tulee... siihen verrattuna huorat on halpoja ja kumma kyllä aina saa... entä varatut akat ... jakaa pillua ... mitäs ne on ?? ei kovin kaukana huorasta .... voihan niille akoille tarjota drinksuja ---- monet vetää illan ilmaiseski kun miehet on tyhmiä et tarjoo.... ei ne nyt yhestä paukusta mitään anna jos ukko ei kiinnosta ...juo paukun ja lähtee... mutta näin !!
näinkö olet ihan todella tarjonnut drinksuja naisille? Ja siis vielä taksimatkankin ja mitä ihmettä siis snagarilla käyttänyt. Ei jumalauta siis kyl sä oot kova jäbä ja pitäisi vielä puhelinnumerokin antaa ja lupauksii ja silleen. Siis ehdottomasti noi prostituutit tulee edullisemmiksi.
 
Viimeksi muokattu:
kaikki
kävin huorissa ulkomailla aivan umpijurrissa ja nyt pelottaa, että millä todennäköisyydellä olen saanut jonkin taudin? kondomi oli päällä kyllä kokoajan, mutta en saa asiaa pois mielestäni hetkeksikään... kuitenkin pientä nuoleskeluakin siinä oli mukana...
sukupuolitaudit tarttuu myös suuseksissä. Oli Lääkärit- ohjelmassa Avalla muistaakseni.
 
Viimeksi muokattu:
MacBook
Miehen tai naisen, joka käy maksullisissa, on pakko olla ei-niin-hyvännäköinen (en halua haukkua ketään rumaksi), ylipainoinen tai muuten vain reppana. Hyvännäköiset, vetovoimaiset ihmiset saa kyllä ilmaiseksi, ei tarvitse turvautua baarin surkeimpaan tarjontaan tai maksullisiin ihmisiin. Jos joku pokaa baarista oksentelevan sutturan / kalervon, niin voi voi, mitä tämä kertoo sinusta?

Ilotyttöjä / rattopoikia painavat tietävät kyllä itse todellisen syyn miksi näin joutuvat tekemään, selitykset paistavat läpi kuin rekkamiehen hymy.
 
Artistialalla
Jokin aika sitten tapasin mukavan miehen ja tapailimme. Hän ei missään vaiheessa pyrkinyt ns. uimaan liiveihin liian aikaisin tai ollut mitenkään törkeä, vaan todella huomaavainen ja kohteli tunteellisesti ja kertoi rakastuneensa minuun.

No, tässä joku aika sitten minulle tultiin aivan puun takaa kertomaan, että mies on käynyt paljon huorissa. Olin aivan shokissa, ja toki halusin itse kysyä oliko asia totta. Olihan se, mies ei kieltänyt sitä. Sanoi, että harmittaa, ja harmittaa suuresti että joku meni kertomaan moista koska hän ei ole tautiriski (pyydän aina uusia kumppaneita käymään testeissä ennenkuin mitään intiimiä tapahtuu välillämme, ja mieskin kävi, tulokset negatiiviset) ja kuulema niin moni harrastaa joskus maksullisia, mutta heidän kumppaninsa eivät vain sitä tiedä. Ei ole prostut sinkkuaikana jääneet yhteen eikä kahteen kertaan ja niitä on ollut Hampurista aina Itärajan taa, joten en tiedä voinko ikinä koskea koko mieheen enää. Mitä mieltä olette tällaisesta? Miehet: oikeasti, kuinka usea käy huorissa edes joskus? Ei hyvänen aika että kuvottaa :(
Olen artisti,en huora. Annan suuhoitoa. Moni on varattu mies. Minulta ei tauteja saa.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Jokin aika sitten tapasin mukavan miehen ja tapailimme. Hän ei missään vaiheessa pyrkinyt ns. uimaan liiveihin liian aikaisin tai ollut mitenkään törkeä, vaan todella huomaavainen ja kohteli tunteellisesti ja kertoi rakastuneensa minuun.

No, tässä joku aika sitten minulle tultiin aivan puun takaa kertomaan, että mies on käynyt paljon huorissa. Olin aivan shokissa, ja toki halusin itse kysyä oliko asia totta. Olihan se, mies ei kieltänyt sitä. Sanoi, että harmittaa, ja harmittaa suuresti että joku meni kertomaan moista koska hän ei ole tautiriski (pyydän aina uusia kumppaneita käymään testeissä ennenkuin mitään intiimiä tapahtuu välillämme, ja mieskin kävi, tulokset negatiiviset) ja kuulema niin moni harrastaa joskus maksullisia, mutta heidän kumppaninsa eivät vain sitä tiedä. Ei ole prostut sinkkuaikana jääneet yhteen eikä kahteen kertaan ja niitä on ollut Hampurista aina Itärajan taa, joten en tiedä voinko ikinä koskea koko mieheen enää. Mitä mieltä olette tällaisesta? Miehet: oikeasti, kuinka usea käy huorissa edes joskus? Ei hyvänen aika että kuvottaa
Älä nyt viitisi nipottaa noin olemattomasta, ranskalainaiset eivät olisi asiasta moksiskaan. Miten Suoemssa viitisitään asiasta pitää nin suurta metakkaa....
 

Yhteistyössä