mies on ihan mahdoton!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
lapsi sanoi, että haluaa iltapalaa. sanoin, että tulen ihan kohta. lapsi sanoi, että voin äiti itsekin ottaa leipää ja päällisiä. sanoin, että ok, tulen juuri perästä. no, lapsi menee jääkaapille ja mies huutaa että pois sieltä jääkaapilta. mä sanoin, et annoin sille luvan äsken ja kuvittelin et keskustelu jäis siihen, mut miespä huusi siihen, että minäpä en antanut. siis wtf???
tällaisia ihme määräysvalta-asioita on sata viikossa kun mä lupaan lapselle jotain tai annan luvan johonkin niin mies evää sen nolaamalla mutkin samalla!! se antaa lapselle ihan sen kuvan että mun sana ei ole mitään vaann mies määrää kaikesta. vittu mikä se luulee olevansa??? tai kuka??!!
suuren keskustelun paikka kun lapsi nukkuu!!!!!!

no todellakin on keskustelun paikka. Kyllä lapselle pitää tehdä selkeäksi mitä saa ja mitä ei saa tehdä, eikä niin, että toinen ensin lupaa ja sitten toinen kieltää. Ja muutenkin.. Ei se kyllä ihan niin mene, että jos asutaan yhdessä perheenä, että jompikumpi vanhemmista saa määrätä kaikesta.. tasa-arvoa, tasa-arvoa..

Melkein herää kysymys onko sinullakin lupalaput jääkaapille.
Ei totta puhuen, itsekään en kestäisi tuollaista.
Isot linjat on tärkeät ja jos joku haluaa päteä pikkukikkailulla tehköön sen vaikka töissä sitten niin pitkän kaavan mukaan että kotioloissa vallitsee rauha.

Tuohan on todella ikävää lapselle. Tekee jotain mihin on sinulta saanut luvan ja toinen vanhempi tulee komentamaan kuin tekisi jotain väärää. Varmasti stressaavaa lapselle ja sekoittavaa, eihän sitä uskalla kohta mitään tehdä kun ei tiedä voiko sittenkään luottaa vanhemman lupaan.

Mies haluaa ilmeisesti vaan määrätä. Kyllä lasten pitää saada itsekin ottaa ruokaa kaapista, tietty hyvä jos kysyvät tai sanovat vanhemmille mitä ottavat, että voi vähän kontrolloida mitä syövät, ettei mene pelkästään nami nami ja keksilinjalle.

Yhteistyössä